Tung fantasi! Final Fantasy VII Remake ser ut att väga in på 100 GB

Robot
Tung fantasi! Final Fantasy VII Remake ser ut att väga in på 100 GB
Medlem

100 GB? Pft, småpotatis på en PC

Medlem

Känner aldrig att detta borde vara ett problem, över 150gb på något spel kan ju vara intressant att läsa om kanske, men inget problem.

Medlem

Blir kanske att rensa PS4:an då. Om jag inte väntar till PC fast det lär jag nog inte orka, måste rensa på både PC och PS4:an i alla fall. (4TB på PC och under 100 GB kvar, dags att rensa haha)

Medlem
Skrivet av Najkan:

Känner aldrig att detta borde vara ett problem, över 150gb på något spel kan ju vara intressant att läsa om kanske, men inget problem.

Kanske inte på PC, men på konsoller är det desto större påverkan.

Medlem

Visar sig väl att hela spelet är på skivan men låst bakom dlc i framtiden.

Medlem

Undrar vad diskarna på ps5 och xbox kommer ligga på vid launch. 1tb ssd? 9 FFVII + operativsystem känns ju inte orimligt. Mindre skulle kännas lite snålt...även om jag bara har 750 på PCn.

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Kanske inte på PC, men på konsoller är det desto större påverkan.

Sant, tycker ps5 / xbox x borde ha minst 4 Tb, realistiskt får den kanske 2Tb. Vilket betyder att den kommer väl bara kommer få en ssd på 1tb...

Medlem

Ett av mina större misstag var ju att jag köpte ett ps4 med en aning för litet utrymme att fylla i hårddisken.

Haha, nu får det vara nog med att jag raderar Witcher 3 varje gång jag laddar ned något nytt!

Skribent
Skrivet av herrPuffy:

Ett av mina större misstag var ju att jag köpte ett ps4 med en aning för litet utrymme att fylla i hårddisken.

Haha, nu får det vara nog med att jag raderar Witcher 3 varje gång jag laddar ned något nytt!

Går väl annars köpa en extern hårddisk till ps4an


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte så mycket ändå. Men lagring lär väl inte vara problem för någon idag.

Medlem

@Johlor: Sant! Kanske får se till att göra det, skulle göra saker lite enklare. Brukar ju variera vad jag spelar ibland

1
Skriv svar