David Cages Quantic Dream blir en helt självständig studio

Robot
David Cages Quantic Dream blir en helt självständig studio

Efter 23 år är det dags att börja ge ut sina egna och andras spel.

#David-cage, #Quantic-dream


Medlem

Man får gratulera QD! Gillar deras spel (dock inte spelat klart deras senaste)! Hoppas det fungerar som det ska och att det genererar pengar så vi får fler spel.


signatur

Niet.

Medlem

Min favoritstudio. Fahrenheit var ett mästerverk även om det flippade ur mot slutet med AI trams. Heavy rain är som en bra thriller, speciellt med PS move kontrollerna. Spelar Beyond two souls på PS3, grafiken håller än. Otroliga grafiker på QD.

Hoppas de slutar med exklusiva spel till konsollerna. Titlar till bara 1 platform är thing of the past, speciellt i tider med streaming av spel. 2020 kommer bli första året med 0 exklusiva spel - LOU part II kommer bli startskottet när de avtäcker att det kommer till PC.

Skribent

Ja det är roligt att det går bra för dem. Detroit: Become Human var riktigt, riktigt bra och gripande. Desto bättre om de kan låta andra utvecklare få spänna sina kreativa muskler utan alltför hårda deadlines och liknande.

Medlem

Jag har varit sjukt sugen på att spela deras spel sedan Beyond och den där techno-demo-filmen med android tjejen som rymde från fabriken (som väl var något av en teaser för deras senaste)

Men det har aldrig blivit av. Är det dags? Och är det värt att köra de lite äldre spelen eller är det troligt att de bara lyser i ögonen på de som körde då det begav sig (pga av vilket stort hopp de gjorde på den tiden) och för en som inte gjort det känns de föråldrade?

So many games, so little time.


signatur

K9
:.:

Skribent
Skrivet av absimilard:

Jag har varit sjukt sugen på att spela deras spel sedan Beyond och den där techno-demo-filmen med android tjejen som rymde från fabriken (som väl var något av en teaser för deras senaste)

Men det har aldrig blivit av. Är det dags? Och är det värt att köra de lite äldre spelen eller är det troligt att de bara lyser i ögonen på de som körde då det begav sig (pga av vilket stort hopp de gjorde på den tiden) och för en som inte gjort det känns de föråldrade?

So many games, so little time.

Heavy Rain och framåt tycker jag absolut håller fortfarande. Känner du att du inte har tid att lira allt så bör du dock satsa på Detroit: Become Human i min mening.

Medlem

Tyckte Detroit var sådär. Heavy Rain var fantastiskt dock och Fahrenheit gillade jag också. Beyond spelade jag aldrig och kommer nog inte göra det heller.

Medlem

Ska bli intressant att spela dem när de släpps på PC.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Ska bli intressant att spela de när de släpps på PC.

Deras tre senaste spel finns redan på PC
https://www.epicgames.com/store/en-US/browse?pageSize=30&q=Qu...
Så deras kommande spel hamnar väl även de på Epic store.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Deras tre senaste spel finns redan på PC
https://www.epicgames.com/store/en-US/browse?pageSize=30&q=Qu...
Så deras kommande spel hamnar väl även de på Epic store.

Ok, när de släpps på riktigt till PC om vi ska vara petiga.

1
Skriv svar