Final Fantasy VII Remake – se snygga öppningsfilmen

Robot
Final Fantasy VII Remake – se snygga öppningsfilmen

Se den och du är 5:20 minuter närmare releasen.

#final-fantasy-vii, #final-fantasy-vii-remkake


Medlem

I går blev jag sur för att spelet kommer att innehålla stereotypa sidouppdrag. I dag blev jag glad igen. De sista tre minutrarna har vi förvisso sett innan, men de första två var helt nya bilder. Min tolkning - lite inspirerad av en kommentar på youtube - är att de kanske visar Midgar innan Shinra lät uppföra Mako-reaktorerna.

Medlem

@Tröjan: Samma här. Först blev jag förvirrad, för i Midgar är det ju konstant natt - men som du säger så tror jag att det är en kort flashback från Midgars tidigare (och bättre) dagar.

Hursomhelst så blir man ju onekligen hypad. Jag spelade om sjuan på Switch för bara ett par månader sedan och älskade varje minut även nu. Det enda som oroar mig är tiden mellan varje kapitel.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

@Tröjan: Samma här. Först blev jag förvirrad, för i Midgar är det ju konstant natt - men som du säger så tror jag att det är en kort flashback från Midgars tidigare (och bättre) dagar.

Hursomhelst så blir man ju onekligen hypad. Jag spelade om sjuan på Switch för bara ett par månader sedan och älskade varje minut även nu. Det enda som oroar mig är tiden mellan varje kapitel.

Jag drog igenom originalet i julas för första gången sedan 1998. Det var fortfarande otroligt bra och underhållande. Grafiken ser förstås förfärlig ut, musiken är pipig (men fantastisk) och storyn berör väl inte lika mycket som den gjorde första gången jag spelade det (även om jag blev rörd till tårar flera gånger även nu) men tempot är så bra - det är en ständig framåtrörelse utan att kännas forcerat, karaktärerna är älskvärda och stridssystemet och framför allt materiasystemet är oerhört bra och underhållande att pyssla med. Jag orkade dock inte med någon chocobo-uppfödning den här gången.

Skribent
Skrivet av Tröjan:

Jag drog igenom originalet i julas för första gången sedan 1998. Det var fortfarande otroligt bra och underhållande. Grafiken ser förstås förfärlig ut, musiken är pipig (men fantastisk) och storyn berör väl inte lika mycket som den gjorde första gången jag spelade det (även om jag blev rörd till tårar flera gånger även nu) men tempot är så bra - det är en ständig framåtrörelse utan att kännas forcerat, karaktärerna är älskvärda och stridssystemet och framför allt materiasystemet är oerhört bra och underhållande att pyssla med. Jag orkade dock inte med någon chocobo-uppfödning den här gången.

Det är tempot i remaken jag är så rädd blir förstört av utfyllnaden, men även väntetiden på att delarna ska släppas. Hade nog inte oroat mig om inte tempot var så bra i originalet, vilket man upptäcker när man spelar om spelet idag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mm håller med om att det är sjukt viktigt att behålla den pacing som originalet har. Något annat jag verkligen uppskattar från sjuan jämfört med typ nian och nyare Tales är att materiasystemet gör att man slipper behålla undermålig gear bars gör att lära sig klart skills, eftersom det är materian som samlar AP och inte gearen/karaktären. Genialiskt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Lite opassande att lägga in vokalerna från One Winged Angel i öppningssekvensen (med Aerith), kändes som onödig utfyllnad. Karaktären temat tillhör introduceras inte ens förrän en bra bit senare i spelet. Nu vet ju typ nästan alla vem denna karaktär är men ändå, "if it ain't broke, don't fix it".

Jag tycker att denna episodiska modell de anammat för remaken kan, om de spelar sina kort rätt, göra spelet ännu mer episkt än det redan var. De kan expandera händelserna i spelet och ge karaktärerna och platserna som besöks mer detalj. Jag hoppas bara de kan utöva självbehärskning och undvika att överdramatisera de mer subtila delarna av storyn.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Mm håller med om att det är sjukt viktigt att behålla den pacing som originalet har. Något annat jag verkligen uppskattar från sjuan jämfört med typ nian och nyare Tales är att materiasystemet gör att man slipper behålla undermålig gear bars gör att lära sig klart skills, eftersom det är materian som samlar AP och inte gearen/karaktären. Genialiskt.

Håller med. Man kan i stort sett alltid använda bästa utrustningen såvida den har någon form av materia growth. Ibland vill man ju använda vapen med double eller triple growth, men det är aldrig något måste.

Avstängd
Skrivet av Arzei:

Samma här. Först blev jag förvirrad, för i Midgar är det ju konstant natt - men som du säger så tror jag att det är en kort flashback från Midgars tidigare (och bättre) dagar.

Anledningen till att man inte ser ljuset när man spelar är för att att det då byggts plattor ovanpå den ursprungliga staden där överklassen numera bor.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Anledningen till att man inte ser ljuset när man spelar är för att att det då byggts plattor ovanpå den ursprungliga staden där överklassen numera bor.

Stämmer, "¤(%/#? Pizza" som Barret kallar skivan.

1
Skriv svar