TV serier du har slutat titta på.

Sida 3 av 3
2020-03-02 16:33

Många serier jag sett ett/ett par avsnitt o slutat titta på. Men räknar inte dessa då jag aldrig egentligen ”började” titta på dom.

En jag kommer på som är hyfsat ny är Game of Thrones. Tror jag gav upp runt början av säsong 5. Serien hade sen start väldiga problem med pacing men i senare säsonger blev den i stort sätt otittbar... Tyckte det var åt helvete för många karaktärer som följdes och det kändes som avsnitten var en timmes ”recap” med 5 min highlights från varje karaktär. Kanske det folk vill ha numera så man inte blir uttråkad?

2020-03-02 16:38

Jag gav just upp Agents of Shield någonstans i säsong 3. Fick tipset av någon som hävdade att första säsong(erna) var lite tröga men att det växer till något fantastiskt allteftersom. Men nej, nu orkar jag inte mer. Tycker att manus känns oerhört tunt, även med Marvelmått mätt. Plot-twist på plot-twist utan någon tanke, typ. Och därtill några riktigt träiga skådespelare.

2020-03-02 16:44
Skrivet av tr58:

Många serier jag sett ett/ett par avsnitt o slutat titta på. Men räknar inte dessa då jag aldrig egentligen ”började” titta på dom.

En jag kommer på som är hyfsat ny är Game of Thrones. Tror jag gav upp runt början av säsong 5. Serien hade sen start väldiga problem med pacing men i senare säsonger blev den i stort sätt otittbar... Tyckte det var åt helvete för många karaktärer som följdes och det kändes som avsnitten var en timmes ”recap” med 5 min highlights från varje karaktär. Kanske det folk vill ha numera så man inte blir uttråkad?

Grundmaterialet innehåller en drygt 20-tal andra karaktärer till, så du bör kanske inte läsa böckerna heller om du tyckte det var svårt att hänga med i serien.

2020-03-02 18:43

K (Netflix)
(Ja, den heter bara "K")

Har sett fyra avsnitt av den här animeserien. Känns fortfarande som att den inte har kommit upp ur startgroparna. Ger upp den som skräp.

2020-03-02 19:34

Vikings... Efter en viss snubbes död så skenade den iväg och blev medioker, fann mig själv skippa flera minuter varje avsnitt. Har nu därför inte tittat på den senaste säsongen och lär aldrig göra det heller.

Westworld... Första säsongen tyckte jag var fantastisk och hade därför skyhöga förhoppningar på andra meeeeeen den föll pladask. Skippade de sista två avsnitten och lär inte titta på säsong 3 då det troligtvis lär bli samma stuk på't.

Sida 3 av 3