3 sämsta spelen ni spelat

Sida 5 av 5
2020-02-26 09:48

utan ordning:

War Gods : N64
No man´s sky: pc
Starbound: pc

Nashandra
2020-02-27 19:22

Big Rigs: Over the Road Racing
Misstänker att många provade detta efter att det uppmärksammades av bl.a. AVGN, men för min del så upptäckte jag det av en ren slump när ett demo följde med nån speltidning (antagligen PC Gamer) jag prenumererade på.
Det var kul i nån minut när man insåg att accelerationen var obegränsad när man backade, men så fort den känslan lagt sig så fanns det ingenting mer att hämta.

Duke Nukem Forever
Var det någon som trodde att detta faktiskt skulle bli bra?
Jag tyckte att Duke Nukem 3D var kul en gång i tiden men hade väldigt låga förväntningar på Forever efter allt utvecklingsstrul. Trots det lyckades spelet med bedriften att vara avsevärt sämre än väntat, med urtrist gameplay och fruktansvärt daterad och oinspirerad humor. Ett riktigt bottennapp.

Little Big Adventure
Kan tänka mig att detta är en av de mer kontroversiella åsikterna i tråden, eftersom LBA ofta hyllas som ett av de bättre spelen från mitten på 90-talet. För min del är det dock en av mina absolut tråkigaste spelupplevelser någonsin. Det beror antagligen till stor del på att jag var väldigt ung när det begav sig och det är mycket möjligt att jag skulle få en helt annan uppfattning idag, men om jag utgår ifrån den känsla som finns inpräntad i mitt minne så platsar spelet på denna listan.

Lauchen
2020-02-27 19:56
Skrivet av sp0de:

Hej!
Inspirerad av en tweet av Calle där han listade sina 3 sämsta spel så insåg jag att jag inte fixade att lista mer än ett. Duke nukem forever.

Vad är era tre sämsta spel ni provat?

Blir mer och mer sugen på att testa Duke nukem forever för att se hur dåligt det är. Kanske nästa steam rea.

Lauchen
2020-02-27 19:58
Skrivet av Saltanötter:

Kommer att tänka på 3 spel till 3 olika maskiner..

Rambo The Videogame - Baker Team (PC)
Toejam & Earl (Mega Drive)
Adventures of Rad Gravity (NES)

Riktiga skitspel, håll er borta.

Bubblare.. Sonic (MD), Dragons Lair (NES) och Aztec Adventure (c64)

Toejam and Earl till Mega drive är ett riktigt bra spel speciellt när det begav sig 1991.

Lauchen
2020-02-27 20:09

pirates of the caribbean till Xbox360 är verkligen inget höjdarspel. Dock inte buggigt. Finns en hel del icke licenserade NES spel som är sjukt dåliga och buggiga också. Riktigt dåliga och buggiga spel kan dock vara rätt underhållande att spela dock.

2020-03-03 07:20

@one63: nej absolut inte. För mig är det samma sak som att man tittar på TV-serier multiplayer. Den som ser klart Game of Thrones först vinner. Eller ser avsnitten flest ggr eller nåt.
Sen är spelen jag nämnde helt enkelt inte bra designade. Kräver mer av spelen än så

mexej
2020-03-06 23:29
grollo_92
2020-03-07 00:43

Varför Magicka?

Sida 5 av 5