3 sämsta spelen ni spelat

Medlem

Vet inte och hur definerar man sämsta? Sämsta som i buggigt ospelbart eller Sämsta som i tråkigt?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gaara:

Vet inte och hur definerar man sämsta? Sämsta som i buggigt ospelbart eller Sämsta som i tråkigt?

Det är helt upp till dig att avgöra.

Medlem

Sämsta spel jag spelat? Jösses, har spelat så många otroligt dåliga spel under alla mina år, så vad definierar man som "spel"?
"Pong" (första TV-spelen)? Var ju bra då, men skulle väl klassas som värdelöst idag.
Sex Games på C64? Dåligt som fasiken var det i alla fall.
E.T. på gamla Atari 2600 måste ju också vara något av det sämsta jag någonsin provat.

Gen
Medlem

Finns många men några lite mer färska exempel är:
Just Cause 4
Fallout 76
Ghost Recon Breakpoint

Medlem

Finns en hel del dåliga spel man har kört, men här tre stycken.

Gears of War 4
Black Desert
Borderlands


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör

Shellshock Nam '67 var verkligen ingen höjdare...


signatur
Inaktiv
Skrivet av Nomman:

Samma här! Riktigt dåliga spel lägger man sällan på minnet. Inte jag i varje fall. Men några saftiga besvikelser minns man allt.

Mass Effect Andromeda var buggigt, men det kunde jag förlåta. Hur utspädd, motsägelsefull och generisk storyn och skådespelet var gick det emellertid inte att se mellan fingrarna med. Vad hände?

GTA 5 köpte jag förra året. Efter allt jag läst om det trodde jag att det skulle erbjuda en fantastisk kampanj. Dessvärre fann jag karaktärerna oerhört endimensionella och storyn medelmåttig. Skulle funka bra i en 70 minuters actionfilm med van Damme, men inte som ett 70-timmars tv-spel.

RDR2 införskaffades på senaste Black Friday. Men samma sak där som med GTA. Det känns platt. Som att skugga en torr och sur Clintan i 10 timmar utan att få någonting för det (spelade bara två kapitel). Kanske är det något i kemin mellan mig och Rockstar som inte stämmer? Kanske krävs fler speltimmar? Kanske saknar min emotionella lyra de strängar som spelet försöker spela på? Är nästan övertygad om att det är jag som brister snarare än spelet. Men besviken? Ja, verkligen!

(StarCraft 2 bubblar också. Singleplayer-delen. Där den lika mörka som episka galaktiska sagan från originalet kokades ned till en prepubertal kärlekssaga mellan protagonist och antagonist. Yikes! Vad gjorde ni av manusförfattaren Blizz?)

Roliga med trådar som denna är att man känner igen sig i så mycket och vissa saker förstår man inte alls.

Hade helt glömt bort hur tråkigt jag tyckte GTA V var, mycket pga att 3 olika karaktärer gjorde att jag hade svårt att "knyta an" till någon av dom. I mina ögon är GTA Vice City det absolut bästa GTA spelet, lyckades verkligen fånga 80-talet!

Samtidigt anser jag dock att RDR2 var ett av de bästa spelen på senaste, älskade karaktärerna och handlingen.

Som sagt kul hur det kan skilja sig.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Witcher 3. Funktionell. Men bland alla spelen jag spelat dem senaste fem åren så är den sämst.

Super Mario 64. När jag spelade den för fem år sen ca. Så kändes det som ett dåligt spel. Med dagens standard mått.

Read dead redemption 2. La ner knappt tre timmar på den innan jag la av.
Har många intressanta funktioner. Men fånga aldrig mig.

Så den passar någorlunda in i.
Bland dem sämsta spelen jag spelat någonsin.

Släng med uncharted och the last of us där också så har du den perfekta listan

Medlem
Skrivet av quadratis:

såna här trådar slutar ju alltid med att folk nämner jättepopulära spel bara för att "se på mig! jag är minsann inte som er andra!" och sen börjar folk käbbla.

Ja, bara att kolla exemplen som redan postats. Börjar ju redan i typ de första svaren när nån säger Zelda och Destiny etc. Typiskt trolleri

Medlem

Med tanke på hypen och hur det såg ut på förhand får jag säga Rome II. Där snackar vi rena bedrägeriet.

Medlem
Skrivet av quadratis:

såna här trådar slutar ju alltid med att folk nämner jättepopulära spel bara för att "se på mig! jag är minsann inte som er andra!" och sen börjar folk käbbla.

Skrivet av Nioreh:

Ja, bara att kolla exemplen som redan postats. Börjar ju redan i typ de första svaren när nån säger Zelda och Destiny etc. Typiskt trolleri

Ungefär som ”impopulära åsikter”-tråden.
Kryllar av medvetet kontroversiella uttalanden för att provocera och trolla.
Tröttsamt!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Sekiro
RDR2
World of Warcraft

Lol.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ja, bara att kolla exemplen som redan postats. Börjar ju redan i typ de första svaren när nån säger Zelda och Destiny etc. Typiskt trolleri

Nej, det behöver inte vara trolleri. Jag älskar BotW, men kan fullt förstå att vissa hatar den eftersom den är så olik andra Zelda-spel och vapensystemet kan vara väldigt irriterande. Uppskattar inte själv heller att alla vapen går sönder hela tiden.

Samma med Destiny. Många hade sjukt höga förväntningar på story och gameplay, och fick sen en rätt simpel lootershooter. Gillade Destiny själv, men förstår det inte är något för alla.

Man behöver inte hetsa upp sig bara för att någon ogillar något du gillar.

Medlem

Finns många spel såklart men en dök upp direkt: Kane and lynch: dead men.

En av de få spelen jag verkligen hatar

Medlem

Deadly Premonition var ett spel jag trodde skulle vara i min smak, med märkliga Twin Peaks pastischer udda dialog och sin allmänna skummhet. Men det var ju helt vidrigt gameplay så det gick inte alls.

Zelda Ocarina of Time - jag hade väldigt svårt för den tidiga 3Dn när den kom och allra mest för hur N64 hanterade 3D. Efter åtskilliga hundra timmar med de fyra tidigare spelen så kändes spelet som ett steg bakåt på alla sett - framför allt från Link to the Past och Links Awakening. Blir alltid lite irriterad när folk tycker att det var ett magiskt bra spel.

Vet inte vad mer som har vart en riktigt stor besvikelse och lämnat bestående känsla av dålighet i mig. De flesta dåliga spel har jag ägnat max nån timme så de har inte gjort bestående intryck. The Order 1886 var ju ett lågvattenmärke men det hade jag å andra sidan läst mig till redan innan.

Behövde inte tänka länge för dessa svar

"Fallout"76 (*!%**!!!)
Boiling point: road to hell (de som spelat vet)
Duke nukem forever

Finns fler, det finns alltid fler.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Willows nipples till snes.
Nippleclippers till switch.
Twisted nipples till psx.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Willows nipples till snes.
Nippleclippers till switch.
Twisted nipples till psx.

Har du testat Nippletwister till pc?
Kan rekommenderas!

Sämsta spelet känns som jag spelat får nog bli valfritt assasins creed.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tack! Jag vill dock tillägga att jag inte känner någon avsky mot enskilda trådskapare utan mot det här allmänmänskliga fenomenet som det uppenbarligen är. Varför ska vi lägga tid och energi på att ge oss in i diskussioner som per definition är omöjliga att nå ett tillfredställande svar?

Uttråkad på jobbet man behöver inte ta det så seriöst. För mig är det mest kul att bara scrolla och läsa igenom medlemmars svar

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Roliga med trådar som denna är att man känner igen sig i så mycket och vissa saker förstår man inte alls.
[...]
Som sagt kul hur det kan skilja sig.

Verkligen! Jättekul att läsa tråden för att ena stunden nicka medhållande, nösta ruska på huvudet i misstro 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jiminy:

Ungefär som ”impopulära åsikter”-tråden.
Kryllar av medvetet kontroversiella uttalanden för att provocera och trolla.
Tröttsamt!

Även om det givetvis händer finns det ju faktiskt folk som inte tycker om spelen.

För mig t ex är World of Warcraft skittråkigt, och många MMO:s generellt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Zelda Ocarina Of Time
Witcher 3 Wild Hunt
GoldenEye 007
*Trolls Away*

Skämt åsido är egentligen:
DayZ

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Shellshock Nam '67 var verkligen ingen höjdare...

Ångest, minns jag var taggad på spelet innan det kom dessutom. 😕


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Kommer att tänka på 3 spel till 3 olika maskiner..

Rambo The Videogame - Baker Team (PC)
Toejam & Earl (Mega Drive)
Adventures of Rad Gravity (NES)

Riktiga skitspel, håll er borta.

Bubblare.. Sonic (MD), Dragons Lair (NES) och Aztec Adventure (c64)

Really? Hatar att vara den som ifrågasätter någon annans smak, men Toejam & Earl är ju ett superspel som man kan spela om och om igen med kompisarna, en av dom riktiga klassikerna till Megan, och Sonic? Ärligt?

Gör som några andra i tråden och listar besvikelser snarare än "sämsta" spel.

Mass Effect 3, slutet gjorde mig fly förbannad och på dåligt humör i dagar veckor.
Far Cry 5, samma som ovan fast kortare tid.
Civilization 6, försökte i 10 timmar, men nej, allt var sämre än 5:an och grafiken med karikatyrer var rent frånstötande.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Archon III
Infestation
Shadow Skimmer

Ni bevisar att ni är gamla, eller har grymma skills med google, om ni kan gissa rätt på till vilka plattformar spelen ifråga spelades på.

Kan säga som så att inget av de där tre är direkt nytt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ja, bara att kolla exemplen som redan postats. Börjar ju redan i typ de första svaren när nån säger Zelda och Destiny etc. Typiskt trolleri

Det var jag som skrev Destiny och det var inget trolleri här inte. Med tanke på hypen och min förkärlek till Halo så var min pepp enorm inför spelet. Att jag sedan bjuds på repetitiva miljöer, dum AI, intetsägande story och microtransaktioner av Guds nåde nästan dödade min tilltro till Bungie helt.

Medlem
Skrivet av sp0de:

Hej!
Inspirerad av en tweet av Calle där han listade sina 3 sämsta spel så insåg jag att jag inte fixade att lista mer än ett. Duke nukem forever.

Vad är era tre sämsta spel ni provat?

Jag håller med om att Duke4ever var ett dåligt spel rent objektivt, men jag måste erkänna att jag hade ganska roligt med det, dock framförallt multiplayer-delen. Vi var ett gäng som satt och spelade det mot varandra på LAN och det var förvånansvärt roligt. Jag spelade faktiskt igenom hela SP-delen också men där tror jag mina låga förväntningar på spelet gjorde att jag slapp falla särskilt hårt. Jag hade följt spelets utveckling sedan '98 eller nåt och visste om alla konstigheter så när spelet väl släpptes var det mest som att gå igenom en arkeologisk utgrävning av spelstudions olika faser och experiment med spelet.

Medlem

Jag köper inga dåliga spel.

Medlem

RDR2, jag hatade varje minut den timmen jag spelade det. Gav bort det till någon med mer tid över.

Medlem

Med tanke på att jag spelat tiotusentals spel så blir det svårt.
Visst kan jag göra det enkelt för mig och säga "E.T" men jag har definitivt spelat sämre spel än det - speciellt på arkad.

Tror jag får gå igenom lite av mina spellistor och återkomma!

Edit: Förresten, ska det vara bland samtliga spel eller ska det begränsas till nyare? För allt är relativt - ett spel jag tyckte var bra på 70-80talet kan mycket väl hamna bland "skitspel" idag när man ser tillbaka på det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar