En ö per Switch-konsol i Animal Crossing: New Horizons

Robot
En ö per Switch-konsol i Animal Crossing: New Horizons
Medlem

Personligen spelar det mig ingen roll då endast jag kommer att spela på min konsol. Men någon lösning borde det ändå finnas på att få var sin ö om flera spelar på samma konsol? Det är ju ändå år 2020.

Inaktiv

Detta lär bli ett problem för många hushåll där familjen delar på en Switch. Skumt att man inte kan ha en ö per användare eller iaf tre sparningar som i t ex många Zelda-spel.

Medlem

Helt okej för min del. Det bör inte vara ett allt för stort problem för familjer heller tror jag, då man kan spela tillsammans på samma konsol samtidigt.

Medlem

Hos oss blir det stort problem då 3 av 4 kommer vilja spela det. Jävligt dåligt imao

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Personligen spelar det mig ingen roll då endast jag kommer att spela på min konsol. Men någon lösning borde det ändå finnas på att få var sin ö om flera spelar på samma konsol? Det är ju ändå år 2020.

Det är ju ändå världens slöaste och kundfientliga utvecklare vi pratar om så ingen kan väl vara särskilt förvånad.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Frustrerande, men jag är inte förvånad. Det är ändå Nintendo vi pratar om här. Animal Crossing: New Horizons kommer förövrigt inte ha cloud saves, tillsammans med Pokémon och Splatoon 2. Frustrerande.

Medlem

Det här suger ju. Förväntar dom sig att alla i hushållet som vill spela ska köpa en egen Switch eller vad är tanken? Idioti.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Det här suger ju. Förväntar dom sig att alla i hushållet som vill spela ska köpa en egen Switch eller vad är tanken? Idioti.

Tanken är nog att alla i familjen ska hjälpas till med ön. Det kommer vi här hemma att göra. Spela co-cop tillsammans, men sen också bygga på var och en för sig när de andra inte kan spela.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finns det någon möjlighet att detta spelet kommer med Svenska som språk? Hade varit fantastiskt för de mindre barnen här hemma.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tanken är nog att alla i familjen ska hjälpas till med ön. Det kommer vi här hemma att göra. Spela co-cop tillsammans, men sen också bygga på var och en för sig när de andra inte kan spela.

Men varför inte ge spelaren valet att ha en egen ö? Jag antar att man fortfarande kommer kunna hälsa på hos andra och hjälpa till så samarbete kan man ju få till ändå.

Jag vet inte hur det här spelet är uppbyggt i jämförelse med New Leaf men om jag minns rätt så var det bara en spelare som kunde vara borgmästaren och utveckla staden medans de andra bara var invånare och var väldigt begränsade i vad de kunde göra. Hoppas att så inte är fallet den här gången.

Legendofkarl: Tror tyvärr inte det. Nintendo brukar i princip aldrig översätta sina spela till svenska.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Men varför inte ge spelaren valet att ha en egen ö? Jag antar att man fortfarande kommer kunna hälsa på hos andra och hjälpa till så samarbete kan man ju få till ändå.

Jag vet inte hur det här spelet är uppbyggt i jämförelse med New Leaf men om jag minns rätt så var det bara en spelare som kunde vara borgmästaren och utveckla staden medans de andra bara var invånare och var väldigt begränsade i vad de kunde göra. Hoppas att så inte är fallet den här gången.

Legendofkarl: Tror tyvärr inte det. Nintendo brukar i princip aldrig översätta sina spela till svenska.

Tror inte det är borgmästare i samma bemärkelse som New Leaf. Alla på konsolen har sitt eget hus på ön, bara en åt gången kan vara ledare för gruppem men det går att skifta när man vill. Det verkar ju vara mindre stad, mer ö-överlevnad och hjälpas åt att samla och bygga. Så man ska nog se ön lite som ett småskalingt mmo, där alla spelare på konsolen kan logga in när de vill. Tillsammans eller ensamma. Däremot så verkar det vara så att om du bjuder in 4 spelare till online är de bara "gäster" på er ö.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar