Spel du aldrig slutar spela.

Medlem

Återvänder gärna och myser med Grim fandango med jämna mellanrum. Omöjligt att tröttna på atmosfären och Glottis.

Medlem

Diablo 3 är väl ett spel jag halkar in på varje seasons har väl lagt 2000h timmar på skiten. Valuta för pengarna som vi brukar säga Bf serien (BF1 och BF4) är ju också rätt bra om du vill ha ett bra fps lir. Sen så händer det att man lirade Borderlands 2 lite då och då runt 800h men la ner allt med Borderlands sen mega fiaskot borderlands 3. Usch

Medlem

1: Mass Effect-trilogin.
2: XCOM 2
3: Mirrors Edge
4: GTAV
5: Super Mario bros 2
6: Spec Ops The Line
7: Rome: Total War
9: Super Mario Kart Wii
10: Super Street Fighter 2

Medlem

cities skylines, skyrim och LoL


signatur

//monster

Medlem

Spenderar i skrivande stund min fredag i LOTRO, och har gjort så sedan 2007.
Inte just fredagar då, men ni fattar.

Medlem

Spel jag än så länge alltid kommit tillbaka till efter en paus är precis som många andra, TES: Skyrim och varje gång laddar jag hem moddar för att få se mer ögongodis. Men jag går även tillbaka till WC3, Dota 2, CSGO och Minecraft, efter ibland pauser på flera månader.

FM-guru
F.d. Sisyr

Football Manager
Eastside Hockey Manager
Dominions
RimWorld
Crusader Kings 2
Rocket League
Tales of Maj'Eyal

Dessa hör till de som jag hela tiden återkommer till. Man kan tröttna och ta en paus, men förr eller senare börjar jag spela igen. Det är alltid minst två av dessa som är aktuella. Just nu är det FM och Dominions 5 som går varmt.

Medlem

Counter-strike är ju alltid installerat, det bara är så.
Några andra spel man kommer tillbaka till minst ett par gånger om året är:

ARK:Survival Evolved
Vermintide 2
The Witcher 3
Battlefield 4

Får även erkänna att man kikar in på wow ibland, "riktiga" wow då, classic nötade man ju en del under release...

Medlem

Kan nog säga att det var Fallout 2. Men nu var det nog ett tag sen sist. Kan fortfarande vart allt finns på kartan mm right from the start. Har väl blivit några rundor i alla Fallout spelen (bort sett från tactics & brotherhood of steel).

Medlem

Skyrim återkommer ständigt liksom för så många andra i tråden.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Quake 3, Final fight 1-3, NHL 94-96, M$ Röj


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Diablo 2
Heroes of might & magic 1-4
Might & Magic VI och VII
Half-Life (alla spel)
Zelda 1-3
Secret of mana

Dessa spel återkommer jag till väldigt ofta


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Dark Souls 1-3, speciellt 2an har det blivit mycket av senaste tiden.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Witcher 3, för jag har starta om 3 gånger och aldrig klarat ut det. Har fortfarande inte bestämt mig om det är ett bra eller dåligt spel. Gillar mycket men ogillar mycket oxå

Medlem
Skrivet av DG1:

Dark Age of Camelot (DAoC).

Pryd/alb 4 life! /paithan pii

Medlem

Heroes of might and magic 3
Mega Man 3
Baldurs Gate 2
World of Warcraft
Är några spel jag inte slutat spela


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

League of Legends, World of warcraft, FF7 dessa spel kommer följa mig länge till.

Medlem

MMORPG's blir man ju aldrig klar med :/
Star Wars gallaxies - var min inkörsport
Everquest 2 - en fortsättning på spelmissbruket
Star Wars The Old Republik - blev det sista, "hoppas" jag

Medlem

för mig är det dota och cs.

Sp spel är det half life 1an såklart!

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Indiana Jones and the fate of atlantis (nostalgi ❤️❤️)

Rocket league (bara EN match till!)

Ja och ja!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

World of Warcraft.

Har spelat det från och till sedan release.

Finns alltid något kul att göra.

Finns inget annat spel som är så komplett som det tyvärr.

Medlem

Ohotad 1:a är Diablo 2 LoD; spelar fortfarande efter alla dessa år. Andra spel som passar in är:

Heroes of Might and Magic 3
Battle Brothers
WoW (även om jag för tillfället tagit paus)

Backloggens befriare

StarCraft Brood War, Age of Empires & II, Diablo 2: Lord of Destruction och Heroes of Might and Magic III. Dessa har varit mina go-to spel sedan de kom.


signatur

Ad hoc addendum

DG1
Medlem
Skrivet av cybo:

stängdes inte servarna?

Nejdå, sen i höstas finns det även EC (Endless Conquest), en form av free play (om gammalt konto som inte varit subscribat på mindre än 6 månader - eller helt nytt spelkonto).

Något dött vissa tider, andra tider så är det zerger, grupper, solospelare osv.

DG1
Medlem
Skrivet av bulleboss:

Pryd/alb 4 life! /paithan pii

Hehe, Excalibur Mid och Hib på Prydwen... Men nu Ywain (faktiska spelservern), alla 3 realms.

Medlem

Först var det quake iii arena men när bf3 kom så tog det över. Nu spelar jag i princip bara Overwatch. Ibland cities skylines.

Geeks Gaming

System shock 2
Heroes of might and magic 3
Homeworld serien.
Mass effect
Fallout 3

It's not a lake, it's an ocean

Rayman Legends. Jag har köpt det till fyra olika format och varvar nu mellan Xbox One-, PS4- och Wii U-versionen (sedan min Vita dött). Det är ett spel som är lika roligt i fem minuter som i 50, vilket passar min nuvarande familjesituation bra eftersom det sällan finns tid att sitta i flera timmar i sträck. Går bara inte att tröttna på det (men jag skulle väldigt gärna se en uppföljare).

Fram till för något år sedan skulle jag även ha sagt Sonic & All-Stars Racing Transformed. Numera får jag min racinghunger stillad av Forza Horizon 4.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

World of Warcraft! Varje gång jag slutar så säger jag till mig själv att nu får det vara nog...gear är för lätt att få, catch up mechanics förstör hela syftet med att investera tid i spelet, otrevlig community...the list goes on and on. Men några månader senare så är jag alltid tillbaka i Azeroth helt besatt av att dräpa den senaste raid bossen eller grinda för den där ”perfekta transmogen” som kommer kännas cool i 5 minuter innan man ser en transmog som är ännu häftigare. Jag älskar att hata dig WOW!

jbx
Medlem

Stardew Valley för min del, kan inte låta bli...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skriv svar