Sett Netflix-serien? Ta dig an spelen och böckerna med Witcher-kalkylatorn

Robot
Sett Netflix-serien? Ta dig an spelen och böckerna med Witcher-kalkylatorn

Oumbärligt verktyg för en häxkarl.

#the-witcher


Det är ju oerhört väl tilltagen tid för böckerna, kan jag tycka.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

21 dagar för alla böckerna om man läser i normaltakt 5 timmar per dag. Hmmm.. Kanske är dags att använda läsfömågan snart!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av hannes.theorell:

Det är ju oerhört väl tilltagen tid för böckerna, kan jag tycka.

Tänkte precis samma sak, hehe. Vem läser så långsamt?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är ju oerhört väl tilltagen tid för böckerna, kan jag tycka.

Skrivet av Mortaigne:

Tänkte precis samma sak, hehe. Vem läser så långsamt?

Det stod att det innebär en halv sida i minuten, om man väljer default-inställningen. Man plöjer igenom The Last Wish (353 sidor) på 2 dagar då ifall man läser 5 timmar per dag.

Jag kan väl tycka att det är rätt okej läshastighet. Beror på hur mycket text det är på sidan förstås...

Hur snabbt läser ni?

Skrivet av Nemo:

Det stod att det innebär en halv sida i minuten, om man väljer default-inställningen. Man plöjer igenom The Last Wish (353 sidor) på 2 dagar då ifall man läser 5 timmar per dag.

Jag kan väl tycka att det är rätt okej läshastighet. Beror på hur mycket text det är på sidan förstås...

Hur snabbt läser ni?

Snittar 100 sidor / timme. Lite beroende på typ av bok.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Det stod att det innebär en halv sida i minuten, om man väljer default-inställningen. Man plöjer igenom The Last Wish (353 sidor) på 2 dagar då ifall man läser 5 timmar per dag.

Jag kan väl tycka att det är rätt okej läshastighet. Beror på hur mycket text det är på sidan förstås...

Hur snabbt läser ni?

Har inte mätt, men betydligt fortare


signatur

Jump in.

Medlem

Jag läser kanske 4 sidor sen orkar jag inte längre. Så för mig tar det tid.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Snittar 100 sidor / timme. Lite beroende på typ av bok.

Ok, det är ju lite snabbare än alternativen på den sidan. Om jag väljer Reading speed "fast" så står det 1 sida i minuten, dvs 60 i timmen. En bit kvar till 100/h...

Medlem

4-600 sidor räcker ju inte mer än några timmar för mig, så det där känns lite överdrivet. Läser folk verkligen så sakta att det skulle ta 25 dagar?

Fast det är ju en bra sak egentligen. Böcker tar ju slut så snabbt för mig. :[

Medlem

De borde göra en sån här kalkylator för Kingdom Hearts

Medlem

Shit vad långsamt folk läser. Själv läste jag bibeln på en planck sekund.

Vissa delar i bokserien får man tvinga sig igenom dock, törr göbbe den där Sapowski.

Medlem

jag läsar snabbast!

Medlem

Äsh, ögnade väl igenom "Miss Marples äventyr" som samlat verk häromsistens på lunchrasten, trist avslut måhända. Om vi går tillbaka till vad artikeln handlade om så tackar jag ödmjukast för dessa tips och länkar, jag har precis startat upp witcher 3 igen för trettioelfte gången på fyra år 😄


signatur

Retro.

FM-guru
F.d. Sisyr

Försökte med Sapkowskis material nyligen, men det blev ett rejält magplask för min del. Fattade inte alls tycke. Kanske till viss del beror på att jag precis innan läste den fantastiska Blood Meridian, men ändå.

Skägg.
10 Chambers

Min metod är betydligt spretigare.

Kommit halvvägs igenom The Last Wish (varför har jag alltid tre böcker igång samtidigt), kollade igenom serien, har lirat 3-4 timmar The Witcher 3 och nu har jag börjat kolla på Christopher Odds genomspelning av det första spelet.

Kan konstatera att storyn blir ganska rörig då. Emil och Jocke bara stirrade på mig i måndags när jag dessutom trodde att spelen utspelade sig innan serien/böckerna.


signatur
Medlem
Skrivet av herrPuffy:

De borde göra en sån här kalkylator för Kingdom Hearts

Ja eller 100% alla Disgaea spelen

1
Skriv svar