Uppgift: Ninja fick 20-30 miljoner dollar för flytten till Mixer

Robot
Uppgift: Ninja fick 20-30 miljoner dollar för flytten till Mixer

Behöver inte svälta, trots färre följare.

#fortnite, #mixer, #ninja, #twitch


NuZ
Testpilot

Om man lyckas bygga ett sådant varumärke runt sitt namn så förtjänar man den summan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Som med allt annat styr det av pengar. Vidrigt. Ingen människa är värd såna pengar.

Medlem

Knappast att han förtjänar allt detta, helt sjukt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Som med allt annat styr det av pengar. Vidrigt. Ingen människa är värd såna pengar.

tillgång och efterfråga. Uppenbarligen var han det.

Medlem

Vilka sitter och kollar ens på denna filur.
Det lilla man sett verkar det vara en otroligt irriterande karaktärtydligen har han fått folk bannade för fusk för att han blivigt dödat i fortnite?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vilka sitter och kollar ens på denna filur.
Det lilla man sett verkar det vara en otroligt irriterande karaktärtydligen har han fått folk bannade för fusk för att han blivigt dödat i fortnite?

Du får det att låta som att försöka få bort fuskande spelare i online-spel är en dålig grej.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Du får det att låta som att försöka få bort fuskande spelare i online-spel är en dålig grej.

På vilket sätt är det bra att anmäla spelare som är bättre för fusk bara för att man blivit dödad?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

På vilket sätt är det bra att anmäla spelare som är bättre för fusk bara för att man blivit dödad?

För du vet inte om personen är bättre, eller om personen fuskar. Så anmäl, låt företaget som kör servicen undersöka. Om personen fuskar och åker dit, bra. Om personen inte fuskar händer inget. Win/win.

En ang. ett gäng kommentarer om att han inte är värd pengarna: Det är hans varumärke, han har skapat det. Om nu folk vill ge honom pengar, sluta var avundsjuk. Han har knappast gjort er något illa, varför kan ni inte unna honom framgång?


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Knappast att han förtjänar allt detta, helt sjukt

Varför inte? Uppenbarligen skapar han mervärde åt företaget i sån stor utsträckning att det var värt en engångssatsning på 20-30 miljoner dollar.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

På vilket sätt är det bra att anmäla spelare som är bättre för fusk bara för att man blivit dödad?

Och du tror på allvar att det är så det fungerar, han går igenom sina inspelningar och kollar om det är ens möjligt att dö på det sättet han gör..

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

tillgång och efterfråga. Uppenbarligen var han det.

Så här i efterhand var han kanske inte det.

Det kom väl någon rapport om Mixer, Twitch, YouTube Gaming och vad det nu kan finnas för några fler alternativ som visade att förutom en tillfällig topp så hade Mixer drygt en månad efter att Ninja gått dit färre tittare än före?

Jag tror man hade något fler användare som streamade än före men då var det tydligen många "tomma" streams med folk som bara har en stream igång för att man tydligen får någon slags poäng för att streama.

Skribent
Skrivet av marcus8958:

På vilket sätt är det bra att anmäla spelare som är bättre för fusk bara för att man blivit dödad?

Om jag lirar en CS-match och det känns som någon fuskar så drar jag en anmälning. Hellre en gång för mycket än en gång för lite anser jag.

Edit: Sedan om han på något sätt utöver en anmälning försöker utöva påtryckning för att få någon bannad som han är "säker" på att det är fusk inblandat så är det helt åt helvete, men om detta vet jag ingenting.

Medlem

HUR kan ens fortnite ha några icke bannade spelare kvar om man bara godtyckligt kan anmäla utan bevis?(=ev. ban) (Lär vara ett extremt mörkertal av felaktiga anmälningar).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Du får det att låta som att försöka få bort fuskande spelare i online-spel är en dålig grej.

Nej i fallet jag tänker på var det hans ego som styrde för det fanns nämligen en som streamade eller spelade in som är den som blev bannad.
Finns film om det på Youtube.
Han känns ärligt talat som en grinig unge som för odlingen tilltalar andra griniga ungar.
Tyvärr verkar dom vara så många att det genererar dessa pengar.
Och detta har inget att göra om avundsjuka som vissa här i tråden alltid drar fram direkt för att vara PK


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Margy:

Så här i efterhand var han kanske inte det.

Det kom väl någon rapport om Mixer, Twitch, YouTube Gaming och vad det nu kan finnas för några fler alternativ som visade att förutom en tillfällig topp så hade Mixer drygt en månad efter att Ninja gått dit färre tittare än före?

Jag tror man hade något fler användare som streamade än före men då var det tydligen många "tomma" streams med folk som bara har en stream igång för att man tydligen får någon slags poäng för att streama.

Så kan det absolut vara. Men i en fri marknad så är det köparen som bestämmer priset sen kan man i efterhand alltid se om det var en dålig eller bra investering.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

tillgång och efterfråga. Uppenbarligen var han det.

Mja , tycker oavsett att ingen människa gör sig förtjänt av miljarders miljarder i inkomst baserat på en arbetsinsats, så att varumärket man byggt drar så mkt tkr ja inte säger att det han gör är värt så mkt, lite sjukt är det ändå. Då är det väl mer rimligt att genier som Carmack drar in på otroligt revolutionerande arbetsinsatser.

Btw, jag är inte emot kapitalism men det är inte lösningen på allt. Jag tycker också det är absurt och säga att någon är värd så mycket.

Aja verkligheten i ett nötskal

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Och du tror på allvar att det är så det fungerar, han går igenom sina inspelningar och kollar om det är ens möjligt att dö på det sättet han gör..

Fast nä. Finns ett dussintal videor från hans livestreams där han anklagar folk för att streamsnipa han om han dör eller att dom fuskar bara för att dom utspelar honom.

Googla det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej i fallet jag tänker på var det hans ego som styrde för det fanns nämligen en som streamade eller spelade in som är den som blev bannad.
Finns film om det på Youtube.
Han känns ärligt talat som en grinig unge som för odlingen tilltalar andra griniga ungar.
Tyvärr verkar dom vara så många att det genererar dessa pengar.
Och detta har inget att göra om avundsjuka som vissa här i tråden alltid drar fram direkt för att vara PK

Länka gärna den videon, vore intressant att se.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

HUR kan ens fortnite ha några icke bannade spelare kvar om man bara godtyckligt kan anmäla utan bevis?(=ev. ban) (Lär vara ett extremt mörkertal av felaktiga anmälningar).

Eftersom en anmälan om fusk != ban. Tror du verkligen att folk blir bannade så fort de blir anmälda?


signatur

I drank what?

SoL
Medlem

Ninja är ju epics lilla gullegris, vill han få någon bannad för att han har en dålig dag och problem med sina impulser så har han nog ett snabbnr till epic.

Medlem
Skrivet av Mirage:

För du vet inte om personen är bättre, eller om personen fuskar. Så anmäl, låt företaget som kör servicen undersöka. Om personen fuskar och åker dit, bra. Om personen inte fuskar händer inget. Win/win.

I det här fallet visste han att personen inte fuskade.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kul för honom! Han förtjänar varenda krona.
Tråkigt dock att folk inte förstår sig på utbud och efterfrågan samt tillväxten det skapar.

Medlem

Okej. Där blev jag kommunist.

Medlem
Skrivet av heady89:

Mja , tycker oavsett att ingen människa gör sig förtjänt av miljarders miljarder i inkomst baserat på en arbetsinsats, så att varumärket man byggt drar så mkt tkr ja inte säger att det han gör är värt så mkt, lite sjukt är det ändå. Då är det väl mer rimligt att genier som Carmack drar in på otroligt revolutionerande arbetsinsatser.

Btw, jag är inte emot kapitalism men det är inte lösningen på allt. Jag tycker också det är absurt och säga att någon är värd så mycket.

Aja verkligheten i ett nötskal

Om inte marknaden ska avgöra det, vem ska ha den uppgiften och hur ska dom göra den bedömningen?

Medlem

10 procent av de ska gå till god välgörenhet, annars är han ingenting att ha.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Om inte marknaden ska avgöra det, vem ska ha den uppgiften och hur ska dom göra den bedömningen?

Framför allt, nu när marknaden har bestämt, vem skal då få pengarna? Nina skapar sig ett varumärke i Fortnite, men Carmack skal få en del av kakan när alla "miljarders miljarder" som detta spelet genererar skal fördelas???

//LD

Medlem
Skrivet av Superfly74:

10 procent av de ska gå till god välgörenhet, annars är han ingenting att ha.

Vad nobelt av dig att alltid skänka 10% av din bruttolön till bättre behövande!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

I det här fallet visste han att personen inte fuskade.

Helt menlöst att anmäla då. Inget kommer hända personen.


signatur

I drank what?

Medlem

Bara att gratulera honom. Frågan är hur bra affären var för Mixer. Klart de behövde "köpa in" konkurrenskraft, men räckte ens det? Någon som använder/tittar på Mixer?

12
Skriv svar