Warcraft III: Reforged släppt – Gurra och Calle firar med duell

Robot
Warcraft III: Reforged släppt – Gurra och Calle firar med duell

Blizzards RTS känns väldigt mycket 2002.

#blizzard, #warcraft-iii-reforged


Medlem

Hmm, vette tusan om WC3:Reforged känns så hett längre för mig personligen. Av det jag läst och sett känns 'reforged'-delen ganska minimal. Lite som man betalar för en mod på 300 spänn.

Sen skippa dom att göra om cutscenes tydligen, som dom visade under 2018 -

Får väl se om man köper det så småningom. Suget på att lira customs kanske tar över.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det grafiska är en stel besvikelse och vad hände med den nya kampanjen? Är i princip identisk med original wc3?

Medlem

Jag spelade mest Warcraft 1 & 2, vet inte riktigt varför man inte hängde med i WC3-tåget. Körde mest Singleplayer blandat med att göra egna maps ^^

Skribent
Skrivet av Fezk:

Hmm, vette tusan om WC3:Reforged känns så hett längre för mig personligen. Av det jag läst och sett känns 'reforged'-delen ganska minimal. Lite som man betalar för en mod på 300 spänn.

Sen skippa dom att göra om cutscenes tydligen, som dom visade under 2018 -

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=-4K2u2KbpdE&f...

Får väl se om man köper det så småningom. Suget på att lira customs kanske tar över.

Skrivet av Querth:

Det grafiska är en stel besvikelse och vad hände med den nya kampanjen? Är i princip identisk med original wc3?

Vad har hänt här egentligen? Något måste ju hänt i produktionen när de backar på så många saker. Nu verkar det ju bara vara en lite mer avancerade HD-uppdateringen. Tanken var väl det skulle vara remake??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag märkte knappt någon skillnad. Kunde i princip bara ha spelat WC3 original i windowed mode. Men aja

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vad har hänt här egentligen? Något måste ju hänt i produktionen när de backar på så många saker. Nu verkar det ju bara vara en lite mer avancerade HD-uppdateringen. Tanken var väl det skulle vara remake??

Har aldrig blivit sagt att det skulle bli en remake.
Dom skulle bara justera kampanjen att stämma mer överens med wow.

Sen såklart den grafiska uppdatering och tillsättning av lua kodning utöver JASS.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vad har hänt här egentligen? Något måste ju hänt i produktionen när de backar på så många saker. Nu verkar det ju bara vara en lite mer avancerade HD-uppdateringen. Tanken var väl det skulle vara remake??

Väldigt oklart, köper inte mest pga av att det ser ut som en fan-made mod typ och ingen ny content alls.

Heroes of might and magic 3 remake, starcraft HD remake är ju bättre i jämförelse då det tar den existerande grafiken och höjer den. Wc3 reforged förstör mer grafiskt än vad den ger tycker jag, är en helt annan stil på spelet som jag inte alls känner detsamma för

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Jag spelade mest Warcraft 1 & 2, vet inte riktigt varför man inte hängde med i WC3-tåget. Körde mest Singleplayer blandat med att göra egna maps ^^

Samma, spelade framför allt Warcraft 2 otroligt mycket. Men Warcraft 3 har jag aldrig ens haft installerat...

Medlem

Blir nog ett köp den dagen jag vill spela om kampanjerna igen. Spelade aldrig WC3 multiplayer så den delen lockar inte. Känner att jag har tillräckligt att spela genom just nu.

Medlem

Var oerhört intresserad av detta. Spelade ranked ladder i ca 3 år, sedan kom WoW och när jag tröttnade på det efter ett par år gick jag tillbaka ett tag till Wc3. Har inte testat själv, men har ändå tittat en del streams och har länge känt att "känslan" i spelet är borta lite. Vissa animationer, speciellt på Tauren Chieften känns väldigt märklig i sin sving kontra originalet och därför har jag varit lite skeptisk till detta ett tag. Nu verkar det tyvärr som om det inte alls blir så bra som jag ändå ville hoppas.

Also: Fick nästan en hjärnblödning av att se dig spela, Calle (eller är det Gurra?). Inget personligt, men hade jag sett detta live hade jag satt mig på första bästa snabbtåg till Stockholm, slagit näven i bordet och tagit över

Edit: Det var Gurra som spelade som röd. Den luringen.

Skribent
Skrivet av Godofcheese:

Har aldrig blivit sagt att det skulle bli en remake.
Dom skulle bara justera kampanjen att stämma mer överens med wow.

Sen såklart den grafiska uppdatering och tillsättning av lua kodning utöver JASS.

Fast varför ta bort cutscenes och det där lilla "extra" som skulle göra denna version värd att skaffa framför den vanliga?


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ClockWise:

Var oerhört intresserad av detta. Spelade ranked ladder i ca 3 år, sedan kom WoW och när jag tröttnade på det efter ett par år gick jag tillbaka ett tag till Wc3. Har inte testat själv, men har ändå tittat en del streams och har länge känt att "känslan" i spelet är borta lite. Vissa animationer, speciellt på Tauren Chieften känns väldigt märklig i sin sving kontra originalet och därför har jag varit lite skeptisk till detta ett tag. Nu verkar det tyvärr som om det inte alls blir så bra som jag ändå ville hoppas.

Also: Fick nästan en hjärnblödning av att se dig spela, Calle (eller är det Gurra?). Inget personligt, men hade jag sett detta live hade jag satt mig på första bästa snabbtåg till Stockholm, slagit näven i bordet och tagit över

Edit: Det var Gurra som spelade som röd. Den luringen.

Då skulle sett min skärm 😬


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av ClockWise:

Var oerhört intresserad av detta. Spelade ranked ladder i ca 3 år, sedan kom WoW och när jag tröttnade på det efter ett par år gick jag tillbaka ett tag till Wc3. Har inte testat själv, men har ändå tittat en del streams och har länge känt att "känslan" i spelet är borta lite. Vissa animationer, speciellt på Tauren Chieften känns väldigt märklig i sin sving kontra originalet och därför har jag varit lite skeptisk till detta ett tag. Nu verkar det tyvärr som om det inte alls blir så bra som jag ändå ville hoppas.

Also: Fick nästan en hjärnblödning av att se dig spela, Calle (eller är det Gurra?). Inget personligt, men hade jag sett detta live hade jag satt mig på första bästa snabbtåg till Stockholm, slagit näven i bordet och tagit över

Edit: Det var Gurra som spelade som röd. Den luringen.

Haha! Vi varnade dig ju. Inte helt lätt att spela och återge en intervju samtidigt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Vet inte om det är hiss eller diss om ett spel om det är så att spelet blev populärt mer på grund av custom maps och mods snarare än spelet i sig...

Själv spelade jag knappt WC3 då jag lessnade väldigt fort på hjälte-grejjen.

Btw, Company of Heroes är väl ändå ett hyfsat klassiskt RTS som lyckats?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då skulle sett min skärm 😬

Skrivet av Gustav Höglund:

Haha! Vi varnade dig ju. Inte helt lätt att spela och återge en intervju samtidigt.

Trots detta var det svårt att se! Men jag har sett värre. Lät flickvännen spela StarCraft 2 en gång. Hon skrollade bort från sin bas och hittade inte tillbaks...

Skrivet av conthox:

Vet inte om det är hiss eller diss om ett spel om det är så att spelet blev populärt mer på grund av custom maps och mods snarare än spelet i sig...

Själv spelade jag knappt WC3 då jag lessnade väldigt fort på hjälte-grejjen.

Btw, Company of Heroes är väl ändå ett hyfsat klassiskt RTS som lyckats?

Tycker det är en orättvis bedömning faktiskt. Inte direkt som att SC: BW var mer populärt bland den stora massan. Helt rätt att Wc3 blev populärt pga custom maps, men det var för att RTS inte var speciellt utbrett på det sättet för generella gamers. Så upplever jag det i alla fall. Jag spelade ändå mycket Wc3 och det var sällan man träffade någon som spelade det utan att det var just custom maps. Samtidigt var det ännu mer sällan någon överhuvudtaget visste vad StarCraft var. Men det fanns en pro scene väldigt länge, precis som i SC.

Vill påstå att Wc3 blev "populärt" hos den breda massan pga custom maps gjorde det enkelt för alla att spela allt möjligt - även de som inte alls var/är intresserade av RTS. Känner mängder med folk som aldrig spelat SC, SC:BW, SC2, eller Wc3 i sitt riktiga utförande, däremot spelat mängder med custom maps i Wc3.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Btw, Company of Heroes är väl ändå ett hyfsat klassiskt RTS som lyckats?

Men det var också snart sju år sedan tvåan släpptes


signatur
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Inte direkt som att SC: BW var mer populärt bland den stora massan. Helt rätt att Wc3 blev populärt pga custom maps, men det var för att RTS inte var speciellt utbrett på det sättet för generella gamers. Så upplever jag det i alla fall. Jag spelade ändå mycket Wc3 och det var sällan man träffade någon som spelade det utan att det var just custom maps. Samtidigt var det ännu mer sällan någon överhuvudtaget visste vad StarCraft var. Men det fanns en pro scene väldigt länge, precis som i SC.

Vill påstå att Wc3 blev "populärt" hos den breda massan pga custom maps gjorde det enkelt för alla att spela allt möjligt - även de som inte alls var/är intresserade av RTS. Känner mängder med folk som aldrig spelat SC, SC:BW, SC2, eller Wc3 i sitt riktiga utförande, däremot spelat mängder med custom maps i Wc3.

Jo, det ligger något i det.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Men det var också snart sju år sedan tvåan släpptes

Javisst, men det har väl fortfarande ganska många spelare?

// edit

Jisses, sju år sedan. Tyckte det var nyligen, tiden går den...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Jo, det ligger något i det.

Javisst, men det har väl fortfarande ganska många spelare?

// edit

Jisses, sju år sedan. Tyckte det var nyligen, tiden går den...

Dawn och War 1 och 2, plus Company of Heroes spelas fortfarande. Är inne och kör ibland, alltid lätt och hitta matcher.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Jo, det ligger något i det.

Javisst, men det har väl fortfarande ganska många spelare?

// edit

Jisses, sju år sedan. Tyckte det var nyligen, tiden går den...

Läste att serien sammanslaget sålt 4 miljoner exemplar så ja, det gick ju väldigt bra. Relic ägs ju av Sega numera och de är väl de enda som ändå satsar på realtidsstrategi.


signatur
Medlem
Skrivet av Piraten88:

Jag spelade mest Warcraft 1 & 2, vet inte riktigt varför man inte hängde med i WC3-tåget. Körde mest Singleplayer blandat med att göra egna maps ^^

Hela vänkretsen spelade WC1 och, framför allt, WC2. Ingen blev med på 3:an. Det var samma sak med AoE. Spelet tappade känslan helt enkelt.

//LD

Skribent
Skrivet av Lord Darkness:

Hela vänkretsen spelade WC1 och, framför allt, WC2. Ingen blev med på 3:an. Det var samma sak med AoE. Spelet tappade känslan helt enkelt.

//LD

Visst var det ett rätt långt glapp mellan 2 och 3 också? Det försenades väl några gånger och dessutom byggdes om. Minns att det från början skulle vara mer ett rpg med strategielement, istället blev slutgilltiga produkten tvärt om.

Jag minns vi (min vänskapsskara) var sjukt peppade, men hypen för dog lite när det drog ut på tiden. Det kan och ha att göra med att när vi spelade WC2 så gick vi fortfarande i grundskolan. WC3 släppes sen där efter man tagit studenten och det var en period i livet där spel var mindre intressanta, var så mycket annat i livet. I alla fall för mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Borde släppt spelet mycket snabbare, var sjukt sugen när jag såg Grubby spela sitt första game för ett par månader sen men sen dog hypen helt för mig. Känns som en ganska fattig remake, eller reforge om man nu så vill. Faktum är att det enda som höll en kvar sista åren var custom games och det lirar de flesta i Dota2 nu mer.

Medlem

Det känns inte så rappt att spela. Jämfört med SC2 som har perfekt responstid på kommandon och val. Tycker WC3 Reforged kändes rätt *gäsp*

Medlem

Spelade modar så fingrarna gick av tidigt 2000-tal men för att citera ett fint citat från slutet av videon, "det blir nog inte jag och Warcraft igen"

Medlem

Spelade modar så fingrarna gick av tidigt 2000-tal men för att citera ett fint citat från slutet av videon, "det blir nog inte jag och Warcraft igen"

Medlem

Är detta ens bra?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Wc3's ganska unika spelstil med hjältar, låg max pop, långsamma utdragna strider och matcher där mer än en expansion är sällsynt gjorde att spelet inte åldrades lika bra som andra RTS. Bra spel på sitt sätt men tror saknaden av ett riktigt lategame var negativt.

Medlem

Hittade min gamla WC3 katalog på Spel:(F) . Den var inte avinstallerad sedan WinXP och låg där utan kopplingar till Win10 på 1,2 GB. Startade utan problem, alla sparfiler intakta. Imponerande. Skulle inte funka med dagens spel med alla "moln-kopplingar".
Fann också exp Frozen throne.

Medlem

Jag tycker det är lika kul nu som då, tycker det är en smakfull uppdatering personligen å kampanjen e ju magisk, får rysningar av den. Musiken, filmerna, storyn, karaktärerna, ja allt!

12
Skriv svar