Nej, den "läckta" videon av Playstation 5:s startsekvens är inte riktig

Robot
Nej, den "läckta" videon av Playstation 5:s startsekvens är inte riktig

Relativt välgjord, men 100% fejk.

#Playstation-5, #nyhetstips


Releasehästryttare

Hur snabbt startar en ps4 upp?

Kommer bli besviken om det tar mer än 5 sekunder från att man startar ps5 till att den är redo att användas.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hur snabbt startar en ps4 upp?

Kommer bli besviken om det tar mer än 5 sekunder från att man startar ps5 till att den är redo att användas.

Uppstart videon kommer garanterat vara så lång
Så förbered dig att bli besviken


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Devan:

Hur snabbt startar en ps4 upp?

Kommer bli besviken om det tar mer än 5 sekunder från att man startar ps5 till att den är redo att användas.

Hurså?

Hur lång tid tar din Stationära PC att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än PS5)
Hur lång tid tar din Laptop att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än PS4)
Hur lång tid tar din Mobil att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än din laptop och PS4)

Jag vet ingen annan dator/os som bootar på snabbt förutom en slimmad linux som är grovt uppstartsoptimerad.

Jag fick ner min tid på [4.6s] senast jag la någon timme på det, sedan fick man lägga till 8 sekunder för bios och ungefär 4 sekunder pre-bios.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Hurså?

Hur lång tid tar din Stationära PC att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än PS5)
Hur lång tid tar din Laptop att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än PS4)
Hur lång tid tar din Mobil att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än din laptop och PS4)

Jag vet ingen annan dator/os som bootar på snabbt förutom en slimmad linux som är grovt uppstartsoptimerad.

Jag fick ner min tid på [4.6s] senast jag la någon timme på det, sedan fick man lägga till 8 sekunder för bios och ungefär 4 sekunder pre-bios.

Nintendo switch startar väl på någon sekund bara?

Medlem
Skrivet av Allexz:

Hurså?

Hur lång tid tar din Stationära PC att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än PS5)
Hur lång tid tar din Laptop att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än PS4)
Hur lång tid tar din Mobil att starta? (Som mest troligt är kraftfullare än din laptop och PS4)

Jag vet ingen annan dator/os som bootar på snabbt förutom en slimmad linux som är grovt uppstartsoptimerad.

Jag fick ner min tid på [4.6s] senast jag la någon timme på det, sedan fick man lägga till 8 sekunder för bios och ungefär 4 sekunder pre-bios.

Win10 är löjligt snabbstartat också,jag har inte mätt men måste handla om runt 8 sec på en ssd.

Releasehästryttare

@Allexz: Min Pc som nu fyller 3 tar 5 sekunder att starta, har ingen laptop, och runt 20 sekunder tar min telefon att starta, den har 6 år på nacken nu.

Medlem

vad är det för töntar som håller på o fejkar sånt här, vad får man ut av sånt?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad är det för töntar som håller på o fejkar sånt här, vad får man ut av sånt?

Har alltid funderat på det jag med. Man måste ha onödigt jävla mycket fritid och ett fruktansvärt tråkigt liv, enligt min mening.

Medlem

Ja Switchen startar på nån sekund trots "föråldrad" hårdvara

Medlem

Får mig att tänka på när någon "läckte" designen på switchen och det var ett svenskt företag som hade den (som var hemligt) och folk försökte lista ut vilket företag det var genom att se reflektionen på skärmen som gjorde att man såg ett träd eller två utanför.

Allt var fejk men var kul att se hur folk försökte lista ut företaget.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad är det för töntar som håller på o fejkar sånt här, vad får man ut av sånt?

En skön demonstration av sociala medier? Hur mycket memes och satirbilder är det inte som sprids nu? Om folk inte skulle ha delat den så skulle ingen ha sett den. Kanske enbart var tänkt som en skoluppgift eller liknande. EDIT: såg hur de gjorde videon nu. Var ju tänkt som en Linux bakgrund från början.

1
Skriv svar