Pennan bakom Rogue One vill göra film av Control, Remedy nickar gillande

Robot
Pennan bakom Rogue One vill göra film av Control, Remedy nickar gillande
Medlem

Ny Max Payne film fast under ett annat namn? 🤔

Medlem

Aa Control skulle kunna göra en intressant, bra film.

Känns ju bra mycket intressantare än att göra film av t.ex. Uncharted - en spelserie vars största bedrift är hurpass filmiskt det är samtidigt som det erbjuder schysst interaktivitet..

Hur skulle en Uncharted-film se ut? Gissningsvis som Uncharted fast utan interaktiva möjligheter.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Skulle hellre velat se en tv-serie istället med olika mysterier/uppdrag, som en modern variant på X-files med en blandning av Twin Peaks, typ.

Men en film skulle också kanske bli intressant i rätt händer.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skulle hellre velat se en tv-serie istället med olika mysterier/uppdrag, som en modern variant på X-files med en blandning av Twin Peaks, typ.

Men en film skulle också kanske bli intressant i rätt händer.

Det kan jag skriva under på, en salig blandning av de serier du skriver samt Fringe. Blev under spelets gång intresserad av alla berättelser kring de besatta grejerna. Bra texter och videos man hittar, stabilt spel i mitt tycke.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fezk:

Skulle hellre velat se en tv-serie istället med olika mysterier/uppdrag, som en modern variant på X-files med en blandning av Twin Peaks, typ.

Men en film skulle också kanske bli intressant i rätt händer.

Mer som Twin Peaks i så fall, tycker jag. Har svårt för procedurals i längden. Dels för att det väl bara finns X antal intressanta storys på lager innan kreativiteten sinar, dels eftersom det är svårt att få djup i berättelsen när den ska vara avklarad på ett/ett par avsnitt, även om det förstås pågår längre story arcs i bakgrunden också.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skulle hellre velat se en tv-serie istället med olika mysterier/uppdrag, som en modern variant på X-files med en blandning av Twin Peaks, typ.

Men en film skulle också kanske bli intressant i rätt händer.

Mjo, en serie skulle nog vara bättre. Det var bra många AWEs som man hade velat se mer av och storyn bakom dem.
Men i sådana fall skulle jag nog vilja ha minst två en timmes avsnitt om varje AWE.

Man kan ju drömma.

Medlem

Rogue One var inget att hänga i julgranen, så det här kan bli hur som helst


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ta mina pengar säger jag Men absolut hade nog passat bättre som tv-serie men jag ser gärna det som film också!

1
Skriv svar