Ubisoft omstrukturerar för att släppa mer varierade spel

Sida 1 av 1
Nyhet
2020-01-19 09:07
Ubisoft omstrukturerar för att släppa mer varierade spel

Ser vi slutet på den (ö)kända Ubisoft-formeln?

#Ghost-recon, #Ubisoft


jehuty
2020-01-19 09:21

Skönt att vi börjar se stora förändringar i spel industrin.

2020-01-19 09:43
Skrivet av jehuty:

Skönt att vi börjar se stora förändringar i spel industrin.

Går dem i förlust.
Så söker dem en ny formell.
Det är nästan ett måste för att överleva.

Gesturr
2020-01-19 09:46

Jag har kommit fram till att jag inte tycker om något av de spel Ubisoft gör. Vet inte vad det beror på men något känns alltid off

Arzei
2020-01-19 10:00

Låter klokt. Jag har haft svårt för Ubisoft ända sedan TD1 som ju knappast levde upp till förväntningarna. Inte nog med att de har samma trötta designtropes i sina spel, de gör även samma misstag med stressade lanseringar gång på gång. Hoppas det blir förbättring nu efter 2019.

2020-01-19 10:09

"kärngrupp på runt 100 designers och producenter som inte utvecklar spel själva, men som bestämmer inriktningen för och ger råd till andra utvecklingsteam i företaget"

Låter ju helt otroligt.

Devan
2020-01-19 10:23

"Å nej , inget Asscreed varje år, vad skall jag nu spela?" - Alldeles för många på vårt klot.

Molotov
2020-01-19 10:40
Skrivet av Gesturr:

Jag har kommit fram till att jag inte tycker om något av de spel Ubisoft gör. Vet inte vad det beror på men något känns alltid off

Samma här.
Ubisoft formeln förstördes för mig efter att jag på Xbox 360 körde 5st assassins Creed efter varandra.
Efter det känns fortfarande alla Ubisoft openworld spel som samma spel fast med annat skin.
Jag vill inte säga att det är dåligt men det är absolut inget jag känner att jag vill spela så pga det finns så mycket att spela så finns det ingen plats för Ubisoft.
Btw dom borde göra ett nytt Rayman ist för ett "open world"

Arzei
2020-01-19 10:52
Skrivet av Kaiser_Johan:

"kärngrupp på runt 100 designers och producenter som inte utvecklar spel själva, men som bestämmer inriktningen för och ger råd till andra utvecklingsteam i företaget"

Låter ju helt otroligt.

Reagerade också på det. Snacka om "design by committee". Lär ju knappast leda till passionsprojekt.

BubbeZ
2020-01-19 10:53

Gör ett nytt Rayman, så är vi alla nöjda

conthox
2020-01-19 11:04

För mig var det inte konceptet som vart fel, utan att Breakpoint var ett skitspel. Buggar, nada känsla och ett väldigt konstigt upplägg i sig. För mig så var FarCry 4, 5 och AssCred Odyssey helt olika spel på grund av storyn och miljön, även om det var mycket "same same" när det kommer till att utforska och ta över nya regioner.

Raid25
2020-01-19 11:04

"Ubisoft omstrukturerar kärngrupp för att släppa mer varierade spel"

Varje gång jag läser företagssnack (som ovan) så läser jag det alltid med Percy Nilegårds röst.

2020-01-19 11:33

Skulle vilja att de gjorde ett nytt splinter cell, blacklist är nog det sista riktigt bra spelet från ubi tycker jag.

Arzei
2020-01-19 11:36
Skrivet av Raid25:

Varje gång jag läser företagssnack (som ovan) så läser jag det alltid med Percy Nilegårds röst.

Jag lyssnar hellre på reklam om RiksOst än att genomlida Breakpoint.

AndyZedd
2020-01-19 11:59

Alltid älskat Ubi
Softs spel

Mirage
2020-01-19 12:13
Skrivet av Konstig Inombords:

Går dem i förlust.
Så söker dem en ny formell.
Det är nästan ett måste för att överleva.

Ser ut som en Haiku

Nioreh
2020-01-19 12:21

Trevligt. Sedan Far Cry 3 har de verkligen varit fast i samma-samma-träsket. Olika skins på samma trötta open-world gameplay.

Jinxswe
2020-01-19 12:22

Vad då jag trodde folk gillade när dom tar ett gammalt IP, gör de till öppen värld med områden du enbart kan upptäcka med hjälp av att klättra torn, massa vapen med upplåsningar som tar år att grinda genom bara för att dom ska kunna sälja "genvägar", massa sido uppdrag som inte egentligen gör något för spelet och nästa år släpper dom exakt samma spel igen med minimala ändringar...

Känns som varje gång dom gör ett spel och det är måttligt uppskattat så ska dom trycka in funktioner från de spelet i alla andra spel dom gör.

Fulci
2020-01-19 14:58

Till skillnad från Rockstars spel så är Ubisofts formstöpta spel i alla fall roliga att spela.

2020-01-19 15:09

Assasin’s Creed spelen tycker jag inte är så dumma.
Men jag håller med om att dem släpps allt för ofta.
Men samtidigt får man en historisk inblick i Assasin’s Creed. Men det är okej om man inte gillar spelen.

Jaxalot
2020-01-19 15:11

Gief ett riktigt Asscreed spel med äkta immersive sim stealth.

Och splinter cell.

Och snälla starta om hela story grejen. Inget hänger ihop längre.

2020-01-20 02:24

Ubisoft omstrukturerar för att släppa mer varierade spel. Menar dom som det Episka AAA spelet heroes of might and magic era of chaos eller det kommande super coola battle royale spelet might & magic: chess royale.

Jag menar varför göra Heroes of might and magic 8 eller Might and magic 11 när man kan göra såna episka spel som Era och chaos och chess royale.

Skämt o sido.

Jag menar Era of chaos handlar ju om Heroes of might and magic 2´s Lord Ironfist dotter Catherine Ironfist. Det är så synd dom slösar en bra story och ide Som kunde varigt som en liten uppföljing till Heroes 2, med ett satans jävla sketet collectathon spel.

Men tror Ubisoft följer EA´s fotspår. Oh fansen vill ha nytt Dungon keeper självklart här har ni Dungon keeper mobile. Va vad sa ni ? Ni vill ha nytt command and conquer spel ja men det ska ni få. Här har ni command and conquer rivals.

Don't you have phones?

Vampir
2020-01-20 08:33

Gör ett nytt 3d rayman så är jag nöjd

2020-01-20 08:35
Skrivet av Konstig Inombords:

Går dem i förlust.
Så söker dem en ny formell.
Det är nästan ett måste för att överleva.

Om du inte vet
Om du de eller dem skriva skall
Skriv hellre de eller dom.

aasecond
2020-01-20 09:19

Låter som ett mycket klokt drag, dock gör teamen mer självbestämmande, låter tråkigt att ha en brainstorm-grupp som bestämmer allt och sedan får olika team utföra/utveckla spelen.

Har inte spelat ett Ubisoft-spel på länge, inget Assassins Creed har sett intressant ut och Watch Dogs 2 var bara tråkigt. Mario+Rabbids var nyutvecklande, mer sånt! Även när de gjorde första Watch Dogs så var det annorlunda. Mer nytänk, nya idéer, annorlunda spel

Sida 1 av 1