Efter Half-Life: Alyx planerar Valve VR av Left 4 Dead 3, påstår rykte

Robot
Efter Half-Life: Alyx planerar Valve VR av Left 4 Dead 3, påstår rykte

Från samma källa som läckte Half-Life: Alyx-screens.

#left-4-dead, #left-4-dead-3, #valve


Medlem

Bara släpp en ny Orange Box - Portal 3, Half-Life 3, Left 4 Dead 3. :')

Inte i VR då, självfallet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Bara släpp en ny Orange Box - Portal 3, Half-Life 3, Left 4 Dead 3. :')

Ja och allt i VR

Left for dead VR ja tack.
Portal VR JA TACK känns som det är ett spel som skulle fungera perfekt för VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade föredragit vanligt släpp. Allt måste inte vara gimmicksläpp.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hade föredragit vanligt släpp. Allt måste inte vara gimmicksläpp.

Jag tror inte vi kommer få nått "vanligt" från Valve längre.
Med tanke på att dom säljer det dyraste VR för vanliga konsumenter Valve Index för 10000 för hela sättet så tror jag det är VR dom satsar på.
Index är typ slutsålt i hela världen och tom för bokningen är stängd sen slutet på december(?)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fezk:

Bara släpp en ny Orange Box - Portal 3, Half-Life 3, Left 4 Dead 3. :')

"Bara"


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Portal VR JA TACK känns som det är ett spel som skulle fungera perfekt för VR

Sarkasm eller masochist?

Medlem

Hur vore det om de satte lite fart på tillverkning av Valve Index så man kan få tag i ett ex?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sarkasm eller masochist?

Inget av det, skulle verkligen vilja avnjuta ett portal i VR, tror att det skulle passa otroligt bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja och allt i VR

Left for dead VR ja tack.
Portal VR JA TACK känns som det är ett spel som skulle fungera perfekt för VR

Nej för bövelen, inte allt i VR. =D Det kan ni som vill ha få i efterhand,


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Inget av det, skulle verkligen vilja avnjuta ett portal i VR, tror att det skulle passa otroligt bra.

Det är väl det som det inte skulle göra? Du kanske har någon sorts övermänsklig förmåga som gör att du inte blir åksjuk men tänk dig hur liten skara folk som faktiskt skulle kunna spela Portal VR. Först har 0,78% av användarna på Steam VR headsets och sen är det väl bara ett fåtal procent av dessa som skulle kunna flyga omkring i Portal VR utan att kräkas.

Portal VR hade ju varit intressant men tror för många hade haft problem med att först falla neråt bara för att helt tvärt flyga rakt åt höger osv osv.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nej för bövelen, inte allt i VR. =D Det kan ni som vill ha få i efterhand,

är det från Valve så tror jag det är VR eller inget.
Det är mycket möjligt att Valve vill driva på en push för VR precis som Oculus/Facebook


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det är väl det som det inte skulle göra? Du kanske har någon sorts övermänsklig förmåga som gör att du inte blir åksjuk men tänk dig hur liten skara folk som faktiskt skulle kunna spela Portal VR. Först har 0,78% av användarna på Steam VR headsets och sen är det väl bara ett fåtal procent av dessa som skulle kunna flyga omkring i Portal VR utan att kräkas.

Portal VR hade ju varit intressant men tror för många hade haft problem med att först falla neråt bara för att helt tvärt flyga rakt åt höger osv osv.

Att lära sig röra i VR är en vanesak.
Visst vissa kan säkert aldrig klara av det men det finns spel även för dom

Som jag skrev i förra inlägget så tror jag efter allt man läst och sett att Valve är all in för VR (iaf just nu)

Och jag tror portal skulle passa bra i VR.
tänk bara stämningen som Valve har i sina spel den är speciell, att få uppleva den på detta vis skulle vara riktigt kul och jag ser verkligen fram emot vad dom kan göra med nya half life.
Att få "pussla" sig genom banorna med klättring, portaler mm skulle vara riktigt kul samtidigt lyssna på kommentarerna från glados eller nån annan tokig robot kollega (minns inte namnet):)
Prova spela Boneworks det har lite av halflife/portal kännsla i att det känns som det är samma universum (fast det inte är det) det märks att dom samarbetat med Valve.

Men som sagt det behövs lite vana innan man ger sig på avancerade VR spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är helt rimligt och inte för mycket begärt!!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hujedamig, man missar nya Half-Life och nu ska man missa en uppföljare på ett favoritspel. Blä, Valve.

Medlem

Verkar som allt Alyx ska funka bäst med Index med, med tanke på hur hand tracking funkar, men satan vad dyrt det är...1080 euro utan frakt från US....hmm

Medlem

Tröttnat på valve om detta är sant så får dom inte mina pengar någonsin igen.

Medlem
Skrivet av Polpe:

Verkar som allt Alyx ska funka bäst med Index med, med tanke på hur hand tracking funkar, men satan vad dyrt det är...1080 euro utan frakt från US....hmm

Bäst som i bäst upplevelse är det nog men spelet stödjer alla headsets som funkar med SteamVR.
Och ja Index är svinigt dyrt om du ska ha hela kittet, men även helt slutsålt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bara för att jävlas med alla som hatar VR så vill jag att Valve ska enbart fokusera på VR-Spel nu


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Molotov:

är det från Valve så tror jag det är VR eller inget.
Det är mycket möjligt att Valve vill driva på en push för VR precis som Oculus/Facebook

Hellre inget än ett spel som hade varit fantastiskt om det inte vore för VR-tramset.

Medlem

Hade gärna sett ett counter strike i vr och day of defeat.
Tror inte på portal i vr, nog för att jag inte blir vr sick längre öht, men det bubblar i magen varje gång jag hoppar i blade and sorcery ungefär som när man åker bergodalbana, men klarar ändå av att spela i 2-3 timmar + utan problem, blir ju dock fysiskt ansträngande till slut, har faktiskt aldrig haft så bra flås som jag har nu tack vare att man måste svinga svärden hårt osv.

Next gen vr gamers kommer vara atletiska beasts haha.

Ang index så skaffade jag ett direkt och tycker uppgraderingen var värd det, spel som elite dangerous gjorde sig tusen gånger bättre med upplösningen, fyfan vad man slukas in i det spelet. Får förvisso köra med en ps4 dosa, men perfekt för långa sessions och inge vr sickness alls, vet inte om jag blivit immun eller nått.

Medlem

Gärna för mig. Har ett WMR-set för tillfället (haft Vive) men dags för uppgradering någon gång nu 2020. Index är alldeles för liten uppgradering dock, så hoppas på något kul med bättre FOV och inga jäkla fyrar.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hujedamig, man missar nya Half-Life och nu ska man missa en uppföljare på ett favoritspel. Blä, Valve.

ja eller hur jag varken vill eller har råd med VR ens.. trist o inte kunna spela uppföljare till sina favoritspel

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hellre inget än ett spel som hade varit fantastiskt om det inte vore för VR-tramset.

Varför detta hat mot VR?
Det är inget trams, och hur kan man ens säga hellre inget än ett VR spel?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag älskar VR. Har så himla kul och speciellt sedan man fått mer spelyta efter en flytt. Men jag skulle faktiskt mer än gärna se ett nytt Left for dead i klassisk maner. VR har sina begränsningar än och jag skulle inte palla att en tung 2timmars session med polarna med en mask på huvudet och även förutsätta att de ska köpa en.

VR i alla ära men vissa spel är älskade för vad de var skapade som och göra ett nytt Left for dead vr-exklusivt känns så dära ärligt talat. Jag ska dock inte hata på förhand men jag har så svårt att se att man skulle orka med en längre omgång av ett sådant intensivt spel och teleporthoppa framåt i stället för att röra sig smidigt och undvika hunters osv.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja eller hur jag varken vill eller har råd med VR ens.. trist o inte kunna spela uppföljare till sina favoritspel

Du har förmodligen redan en pc som går att spela på så du får VR till den från kanske 2500 och uppåt.
Så klart alltid pengar men jag tror många tror att VR kostar 10000kr och kräver en lagerlokal i spelområdet och 100 sensorer runt en.

Edit dubblar du till ca 5000 får du en Quest som både är standalone och ffunkar för PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget av det, skulle verkligen vilja avnjuta ett portal i VR, tror att det skulle passa otroligt bra.

Portal var Valves första tanke, men efter lite tester så skrotade dom idén och körde på half-life istället. Dom hade inget bra sätt att lösa åksjukproblemet. Släpptes en intervju när Alyx fick release som jag inte minns vart, går nog googla fram.

Annars är det kul att någon satsar på VR, har inget själv men kommer absolut skaffa ett i framtiden, vill att det ska mogna lite mer bara 🙂

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Portal var Valves första tanke, men efter lite tester så skrotade dom idén och körde på half-life istället. Dom hade inget bra sätt att lösa åksjukproblemet. Släpptes en intervju när Alyx fick release som jag inte minns vart, går nog googla fram.

Annars är det kul att någon satsar på VR, har inget själv men kommer absolut skaffa ett i framtiden, vill att det ska mogna lite mer bara 🙂

Jo jag läste också det och att Valve vill att half life ska vara bekvämt att spela för såna som är nya till VR.
Dvs spelet gjordes inte för "smooth locomotion".
Svårt dock att göra 2 läger nöjda, dom erfarna VR-spelarna och "Nybörjarna".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget av det, skulle verkligen vilja avnjuta ett portal i VR, tror att det skulle passa otroligt bra.

Jepp håller med. Har du testat Portal Stories?
https://store.steampowered.com/app/446750/Portal_Stories_VR/

Medlem

Gött. Mer vr. Så trött på pannkakspel.

12
Skriv svar