Siffror! Ta reda på din Playstation 4-statistik under 2019

Robot
Siffror! Ta reda på din Playstation 4-statistik under 2019

Någon spelade visst 228 timmar Kingdom Hearts...

#nyhetstips, #playstation-4


Medlem

öööö okay...

"Ditt år med PLAYSTATION 2019 är bara tillgängligt på vissa platser. Användare måste också vara 18 år eller äldre och ha mer än 10 speltimmar för 2019 före den 10 december."

Medlem
Skrivet av jehuty:

öööö okay...

"Ditt år med PLAYSTATION 2019 är bara tillgängligt på vissa platser. Användare måste också vara 18 år eller äldre och ha mer än 10 speltimmar för 2019 före den 10 december."

Samma för mig, mycket märklish.

Medlem
Skrivet av Therant:

Samma för mig, mycket märklish.

Har också samma problem.

Medlem

Bara 67 timmar på Ps4an varav det mesta på Sekiro. 2019 blev ett år där jag spelade mest på PC och Switch. Var även borta ca 6 månader under året så det kan förklara varför mer tid lagts på nintendo switch.

Medlem

Funkade fint för mig. Man fick även ett gäng "belöningar" i form av (meningslösa) avatarer och tema.

Medlem

Har tydligen under 10 speltimmar för 2019. Inte förvånande, har inte släppts någonting vettigt sedan Red Dead 2.

Medlem

Tycker sådana här siffror här himla kul.

Förra året så spelade jag 1399 timmar.

Top tre var:

1. The Division
2. Dark Souls Remastered
3. Persona 5

76 spel/1339 timmar/626 trophies


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ajdå Har visst snöat in mig i år.

Medlem

715h över 18 spel och 356 nya trophies.
Topp tre blev: 1) the Witcher 3, 2)ni no Kuni (1), 3) Shadow of the Tomb raider.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Spelade visst bara två spel förra året, fördelat på 100 timmar borderlands handsome collection (i local coop) och 4 timmar Wolfenstein new colossus.

Har redan, efter 15 dagar 2020, troligen spelat runt 60 timmar (Uncharted 4 och Horizon zero dawn)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

jbx
Medlem

Har inte Microsoft släppt något liknande?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Mycket mer än jag trodde faktiskt

Medlem

Funkar inte för mig. Trist. Hade inga problem med att köra deras liknande grej i slutet av 2018 eller när det nu var.

Medlem

Blood and truth borde få dig att dammtorka PSVR

21 olika spel
719 timmar
12 timmar som längst
79 dagar
276 trophies

Toppspelen var:
Far Cry 5 56 timmar
Kingdom Hearts 2 55 Timmar
Assassins Creed Odyssey 55 timmar


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

det faktum att man inte från början hade den statistiken enkelt tillgänglig är ett totalt fiasko.

tacka vet jag pc, där har vi alltid haft all statistik för den lite smartare publiken.


signatur

//monster

Testpilot

Konstaterar att jag spelar mer på PC!

4 spel
103 timmar
4 timmar som längst
41 dagar
124 trophies
Söndag eftermiddagar var jag mest frekvent spelandes

Topp tre:
Death Stranding 63 h
Kingdom Hearts III 31 h
Uncharted the Nathan Drake Collection 27 h

Medlem
Skrivet av jehuty:

öööö okay...

"Ditt år med PLAYSTATION 2019 är bara tillgängligt på vissa platser. Användare måste också vara 18 år eller äldre och ha mer än 10 speltimmar för 2019 före den 10 december."

Samma här. Jag har spelat bra många timmar men icke. 🤔

Jag blev visst ratad av PSN. Haha, priceless! 😁

Medlem

Nån som vet om det går att få fram såna här siffror för Xbox-spelande?

Medlem

12 olika spel
355 timmar
6 timmar som längst
126 dagar
176 trophies
Har blivit mest spelande på lördag eftermiddagar.

Topp tre:
Death Stranding 119 h
Final Fantasy XV 118 h
Kingdom Hearts III 106 h


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Wow, speltiden matchar verkligen inte avtrycken som spelen gjort. A plague tale med sina 10-talet timmar gjorde ett betydligt större intryck än path of exile med sina hosthost X00 timmar.

Medlem

Jag ser ingen länk till Playstation-bloggen som jag gissar var @korvmos ursprungliga källa till den här nyheten. Men i vilket fall så finns det lite finstilt i slutet av den posten om krav för att den här statistiken ska fungera, bl a att Sony måste få samla in "additional data"...vilket kanske åtminstone delvis förklarar varför vissa inte får fram någon statistik. Jag har den inställningen inaktiverad och jag får samma "fel" som några andra i den här tråden.

https://blog.eu.playstation.com/2020/01/14/look-back-at-your-...

*Users need to have a registered PSN account in their region, be age 18 years or over, have played games on a PS4 console for at least 10 hours between January 1, 2019 and December 10, 2019, and have allowed us to collect “additional data.” Users can check their settings on PS4 at [Settings] > [Device Data/Health & Safety] > [Device Data].
** Users need to have opted in to receive marketing emails via the Notifications Settings on their PSN account.

Medlem

Har nog inte spelat tillräckligt i år. Kan nog stämma. Sist jag spelade var nog Red Dead 2..

Medlem

jag var inte så superaktiv direkt...

Medlem

Hmm. Verkar som att de räknar med Netflix och Plex osv i speltid, då jag tvivlar på att jag spelat i 2152 timmar och samtidigt är mina tre mest spelade spel AC Odyssey, RDR 2 och Spiderman på 43, 28 och 16 timmar vardera. Men kul ändå, älskar sån här statistik. Får gärna göra den mycket mer detaljerad nästa år.

Medlem

0 timmar under 2019... kanske beror på att man inte varit inloggad på PSN sedan 2017.

Medlem

Min visar bara spel som jag har spelat på PS3 av någon anledning.

Medlem

Klockade in 3093 timmar på 85 spel


signatur

God is dead

Medlem

Har steam någon statistik över alla spelen som man har och hur mkt timmar du lagt ned på ? Eller måste du själv lägga ihop och räkna ut ?

12
Skriv svar