Rykte: Inget Playstation 5 på E3 i sommar

Robot
Rykte: Inget Playstation 5 på E3 i sommar

Skippar Sony den stora spelmässan för andra året i rad?

#e3-2020, #microsoft, #sony


NuZ
Testpilot

Om jag ska vara ärlig så kommer nog detta vara negativt för Sony. E3 kanske inte är så super relevant längre med bra internet och lättåtkomlig info. Men en fruktansvärt bra plattform att göra reklam på då den är så stor och mycket närvarande press. MS kommer ta all plats på E3 med XBSeX. ”E3 stora snackis” osv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Känns som de kan få minst lika mycket uppmärksamhet genom att hålla ett eget event strax innan eller efter E3.

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Känns som de kan få minst lika mycket uppmärksamhet genom att hålla ett eget event strax innan eller efter E3.

Ja, inte så att folk kmr ignorera dem bara för att de inte visade upp sig på E3.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lasrod:

Känns som de kan få minst lika mycket uppmärksamhet genom att hålla ett eget event strax innan eller efter E3.

Ja men inte på samma nivå. Svårt att förutspå men vardagsfolk (ej intresserade) kommer få mindre chans att höra nyheter om ”ny konsol” från sony


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av AplAy:

Ja, inte så att folk kmr ignorera dem bara för att de inte visade upp sig på E3.

Som sagt. Jag pratade om nivån av uppmärksamhet. Ja självklart kommer de uppmärksamma deras Youtube video, live stream etc. Vad de nu väljer att göra. Det jag säger är att E3 är en väldigt bra platform, annars hade ju ingen varit där


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Michael Pachter är i farten igen ser jag.

Medlem

Självklart kommer Sony få precis den uppmärksamhet de vill ha för PS5 oavsett om det är en egen konferens eller på E3. Tror ingen missar PS5 oavsett, då det lär bli en "vanlig" nyhet utanför spelmedia.
Det som är lite tråkigt är väl att "högtiden" E3 blir lite tråkigare. Själv älskar jag att samla på mig massa nyheter, plöja klipp och bara gotta ner mig i allt som komma skall, det blir lite tamt när en av de största inte är med.
Med risk för att låta gammal, men en av de bästa känslorna från tidigare år var att sätta sig i skuggan med en kaffe, en cola och en till två speltidningar och läsa om allt E3.
Den känslan är svårjagad idag.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Whatamada:

Självklart kommer Sony få precis den uppmärksamhet de vill ha för PS5 oavsett om det är en egen konferens eller på E3. Tror ingen missar PS5 oavsett, då det lär bli en "vanlig" nyhet utanför spelmedia.
Det som är lite tråkigt är väl att "högtiden" E3 blir lite tråkigare. Själv älskar jag att samla på mig massa nyheter, plöja klipp och bara gotta ner mig i allt som komma skall, det blir lite tamt när en av de största inte är med.
Med risk för att låta gammal, men en av de bästa känslorna från tidigare år var att sätta sig i skuggan med en kaffe, en cola och en till två speltidningar och läsa om allt E3.
Den känslan är svårjagad idag.

Håller med dig i stort men fortfarande inte i samma nivå som om de är med. Jag undrar varför, Spara pengar? Eller som ni säger, de får ändå uppmärksamhet? Obstinata?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem

Visst är E3 en stor show och man får väldigt mycket om uppmärksamhet, men som många andra redan har nämnt här så tror jag ändå att PS5 nyheter är så pass stora i sig själv att nyheterna går ut överallt ändå även utan E3 så tror inte det spelar någon större roll rent marknadsmässigt för Sony.
Stämmer det så är det lite synd kanske för tittarna då "konsolkriget" uteblir lite grann om det inte presenteras samtidigt. Fast samtidigt hade det varit rätt skönt om "konsolkriget" försvinner då det alltid bara blir missa skitsnack och trollande på forum av det

Tror dock att dom kommer närvara då detta mer verkar handla om att förhandlingarna inte riktigt verkar klara.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Håller med dig i stort men fortfarande inte i samma nivå som om de är med. Jag undrar varför, Spara pengar? Eller som ni säger, de får ändå uppmärksamhet? Obstinata?

Nä, jag tror också att de skulle få än mer uppmärksamhet om de var med.
Dels på deras egna nyheter men att de också kommer nämnas och jämföras med i andras nyheter. Det blir liksom en annan grej bara av att vara där.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freeman79a:

Michael Pachter är i farten igen ser jag.

Jag valde aktivt att inte ha med hans killgissning


signatur
Medlem

Tråkigt som tusan för mässan och för oss som gärna följer den men för Sony och Playstations del så tror jag nästan att de kan få ännu mer uppmärksamhet av att inte vara med, bara en känsla. Sen är väl ändå de flesta som går på E3 någorlunda insatta redan(?).
Blir ett ruskigt intressant år hur som!

Medlem

Varför slåss med andra om uppmärksamheten under E3-veckan när man kan få hela kakan själv genom att hålla ett eget event strax innan? Tror att det kommer gå bra för Sony/PS5 oavsett.

Tråddemonen
Testpilot

Tycker de mesta events verkar föra in kändisar och annat som inte verkar speciellt relevant. I vissa fall känns spelmässornas livestreams mer som en uppesittarkväll på bingolotto där man bara väntar på bingonummrena som ska visa sig, men myclet utav kvällen går åt till att kasta bort tid på att lyssna på skitsnack och uppträdanden som man aldrig har velat se.

Medlem

Känns lite arrogant om SONY inte dyker upp i år heller. E3 som är världens största spelmässa borde få fortsätta brinna starkt framåt i tiden och företagen borde uppmana till att få denna anrika mässa att fortsätta blomstra... Eller nåt sånt... ??? Bara en tanke.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Backloggens befriare
Skrivet av Zimpan:

Tycker de mesta events verkar föra in kändisar och annat som inte verkar speciellt relevant. I vissa fall känns spelmässornas livestreams mer som en uppesittarkväll på bingolotto där man bara väntar på bingonummrena som ska visa sig, men myclet utav kvällen går åt till att kasta bort tid på att lyssna på skitsnack och uppträdanden som man aldrig har velat se.

Håller med, fast det är ju spänningen i att se om det kommer något som man inte ens visste om att man ville se som är "grejen".


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Enligt samma sajt planerar därför Xbox sin närvaro på E3 utan att ha en sparringpartner i andra ringhörnan, vilket säkerligen underlättar då vi alla minns hur det gick när Sony höll sin presskonferens efter Microsoft år 2013 och kunde presentera både ett lägre pris och mindre krångel kring till exempel andrahandsförsäljningen av spel.

Tja Sonys främsta "bedrift" är och förblir att de bara fanns där efter Microsofts katastrofala presentation. Egentligen hade Sony inte mycket att presentera, hårdvaran i konsolen var medioker som bäst, inte mycket till spel och psn som tidigare varit gratis kostade helt plötsligt.

Hade Microsoft inte varit så extraordinärt inkompetenta kunde de med hjälp av 360 framgång lätt hållit jämt med Sony, eller vunnit över dem den här generationen.

Många kanske hävdar PS4 exklusiva spel var det som avgjorde. Visst det hjälpte en del, men låt oss vara ärliga här, det är knappast som det var förr. Enbart 2001 kunde PS2 skryta med 10 unika titlar som fullständigt krossar de exklusiva AAA-titlar PS4 haft den här generationen. (Se ca 1:30 i https://youtu.be/u68iQAp4ces )

Medlem

E3 är sämst nu mera... Besviken tbh. Började jätte bra sen dippa dom hårt och blev giriga

Sony som sagt vann förra E3. Och då var dom inte ens med. Hahaha. Så illa börjar E3 att bli tyvärr.

Avstängd

E3 var ju stort på sin tid för att du hade alla tre giganter där som avtäckte stora spel- och konsolsläpp: Nintendo, Microsoft och Sony.

Nu har ju Nintendo skippat E3 flera år i rad och nu verkar Sony haka på... Numera känns E3 lite som Video Game Awards utan alla priser...

Medlem

För mig som tänkt införskaffa Ps5, så påverkar detta inte mig alls. Som många säger liknar det mer uppesitterkväll med Bingolotto, vilket på alla sätt är en ren plåga att ta sig igenom.

Medlem

E3 har haft sin storhetstid.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Senaste åren har det ju blivit standard med pre-E3 announcements någon vecka innan, vilket totalt förtar upplevelsen av att få feta reveals på respektive utgivares presskonferenser på E3.

Medlem

E3 har ju tappat en hel del då anledningen till att det en gång skapades har försvunnit. Nu kan samma information skickas ut när som helst.

Ambassadör
Xbox

Mycket trist att de inte dyker upp.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar