Kursiv/fetmarkering o.s.v fungerar inte med styckeindelning.

Skribent
Kursiv/fetmarkering o.s.v fungerar inte med styckeindelning.

Skrev precis ett inlägg och skulle ha styckeindelning, men det visar sig att så fort en tom rad är med i [.i][./i] kommandot så blir endast första stycket kursivt.

Hela det här stycket är skrivet med [.i][./i] och har en tom rad.

Eftersom det finns en tom rad så blir endast översta stycket med kursiv text och inte resten av texten, då måste i så fall kommandot skrivas för varje stycke

Hela de här stycket är skrivet med [.i][./i] och har ingen tom rad.
Eftersom det inte finns någon tom rad så blir hela stycket kursivt när jag använder kommandot på precis samma sätt som ovan.

Gäller tydligen övriga funktioner också, fetmarkering, understrykning o.s.v. Är det menat att det ska vara så eller är det en bugg?

Medeltidsman 🧔
Skrivet av Shadee:

Skrev precis ett inlägg och skulle ha styckeindelning, men det visar sig att så fort en tom rad är med i [.i][./i] kommandot så blir endast första stycket kursivt.

Hela det här stycket är skrivet med [.i][./i] och har en tom rad.

Eftersom det finns en tom rad så blir endast översta stycket med kursiv text och inte resten av texten, då måste i så fall kommandot skrivas för varje stycke

Hela de här stycket är skrivet med [.i][./i] och har ingen tom rad.
Eftersom det inte finns någon tom rad så blir hela stycket kursivt när jag använder kommandot på precis samma sätt som ovan.

Gäller tydligen övriga funktioner också, fetmarkering, understrykning o.s.v. Är det menat att det ska vara så eller är det en bugg?

Hej,

Ledsen för sent svar.
Kortfattat så är det tänkt att vara så. Radbrytningar gör automatiskt stycken (paragrafer, eller <p> taggar i html) som begränsar andra taggar att löpa över en större text.

Så tyvärr har jag inget bättre svar än att kursivera varje enskilt stycke :-/

Mvh // Anton


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

1
Skriv svar