Lär dig spela "Toss A Coin to Your Witcher" på piano eller gitarr

Robot
Lär dig spela "Toss A Coin to Your Witcher" på piano eller gitarr

Den svängiga trudelutten från The Witcher-serien har fullkomligt exploderat.

#netflix, #the-witcher, #toss-a-coin-to-your-witcher


För er som vill lära er "fingerstyle" versionen på gitarr:

https://www.youtube.com/watch?v=eHhDDEIYaEY

Medlem

Det är väl inget större fel på låten, men det är uppenbart att jag hade för stora förhoppningar på serien i helhet. Såg fyra avsnitt, det får räcka.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Det är väl inget större fel på låten, men det är uppenbart att jag hade för stora förhoppningar på serien i helhet. Såg fyra avsnitt, det får räcka.

Jag avbröt efter avsnitt 3
Rent skit tycker jag


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Grym låt! Grym serie!

Klart de inte passar alla gubbar på fz.

Testpilot

Låten är kanon men faktiskt kan jag tipsa om att Song of the White Wolf som också är en av låtarna från serien som jag fastnade för.

Medlem

The Witcher är den absolut bästa serie/film som baserats på ett spel/en bok på mycket länge. Fantastisk. Det känns verkligen som The Witcher. Det känns som Geralt. Musiken är fullständigt briljant, precis som musiken i spelet.

Vill inte vänta över ett år på säsong 2

Avstängd

Min favorit när det gäller metalcovers har släppt en lite tyngre version också


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Kul! Hade jag haft min gura kvar hade jag lätt provat.

En annan kul grej är ju att även i trådar där man inte diskuterar serien i sig så måste folk berätta hur kass den är och hur få avsnitt de orkade kolla på 😅

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av justhitx:

Det är väl inget större fel på låten, men det är uppenbart att jag hade för stora förhoppningar på serien i helhet. Såg fyra avsnitt, det får räcka.

Du missar inte mycket. Var själv sugen på att lägga av efter ett par avsnitt men tvingade mig igenom säsongen. Den blev bättre under andra halvan, men långt ifrån att nå upp till en rekommendation.

Extra minus för musiken. Den lät som en billig kopia av den från spelen, och spelades dessvärre i parti och minut. Urk. Då pratar jag om seriens "score", inte låten som artikeln här handlar om. Den var väl ok. Fast det kanske mest berodde på att killen som spelade Dandelion/Jaskier gjorde ett bra jobb.

Medlem

Serien var helt okej, dock tycker jag det var rätt konstigt upplägg de valt - förmodligen mest för att källmaterialet är riktigt luddigt i början. Trots det blev jag underhållen, skulle defintivt rekommendera att se alla avsnitt då man inte har en komplett bild av vad som pågår efter ett par episoder... så var det iaf för mig. Jag är intresserad av vad man kan göra med karaktärerna efter denna introduktionssäsong.

Den där sången ifråga... det känns faktiskt litet krystat att den blev så pass populär, så catchy är den inte. Det var mer som om internet helt plötsligt insåg att det fortfarande finns trubadurer, och tyckte att det var coolt. Vilket väl är okej, om det nu var så!

Medlem
Skrivet av toern:

så catchy är den inte.

Den är catchy som fan. T om ”Jaskier” själv sa att han fick den på hjärnan efteråt.

Medlem

Visst är låten svängig men jag röstade ändå "sunkig" pga att den låter som en i mängden pop-låt från senaste 2 decennierna snarare än musik som jag tänker hör hemma i Witcher-universumet (som jag iofs inte kan så mycket om).

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Visst är låten svängig men jag röstade ändå "sunkig" pga att den låter som en i mängden pop-låt från senaste 2 decennierna snarare än musik som jag tänker hör hemma i Witcher-universumet (som jag iofs inte kan så mycket om).

Känns som om att du slog huvudet på spiken där. Låten är mainstream av en anledning, Det betyder inte att den nödvändigtvis är dålig, men det känns mer som en sommarplåga från Rix FM än en låt från Witcher universumet.

Skribent

Żuć monetę do twojego wiedźmina


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Min favorit när det gäller metalcovers har släppt en lite tyngre version också

https://youtu.be/_50m0Vm5VvQ

Nice, jag tycker den här är riktigt bra också


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Bra serie, spel och musik


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Naida:

Grym låt! Grym serie!

Klart de inte passar alla gubbar på fz.

87 % tycker att den svänger enligt omröstningen


signatur
1
Skriv svar