Introt till Final Fantasy 7 Remake har läckt [Uppdaterad]

Robot
Introt till Final Fantasy 7 Remake har läckt [Uppdaterad]

Någon verkar ha lyckats lägga vantarna på det beryktade demot.

#Final-fantasy-7-remake, #Square-enix


Medlem

Fyfaan jag blir nästan tårögd! Rysningar genom hela klippet, det här är barndomen återupplivad


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Soulless:

Fyfaan jag blir nästan tårögd! Rysningar genom hela klippet, det här är barndomen återupplivad

När loggan kom in som en komet asså, då höll Jonny på att svimma.

Medlem

Ser ju riktigt lovande ut

Medlem

Det nya året börjar med en jätteöveraskning för min del,tittade precis på introt och jag blev blöt i ögonen!? jag vet inte var fukten kom ifrån men det är tydligt att 7:an satte sina spår i mig! förvånad för att jag tycker 5an,6:an är i en helt annan klass. det här var kul o nu ser jag faktiskt för första gången fram emot att lira den här varianten av ff7👍🏻🤔 gott nytt år

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

Det nya året börjar med en jätteöveraskning för min del,tittade precis på introt och jag blev blöt i ögonen!? jag vet inte var fukten kom ifrån men det är tydligt att 7:an satte sina spår i mig! förvånad för att jag tycker 5an,6:an är i en helt annan klass. det här var kul o nu ser jag faktiskt för första gången fram emot att lira den här varianten av ff7👍🏻🤔 gott nytt år

För många var FFVII det första spel som drog in deras känslor i spelet. Många av oss hade just nått åldern då man började bry sig om sånt. Som blev lämnade mållös och tom när spelet var slut.
På många sätt var spelet helt unikt och det första av sitt slag vilket gör att det är så oerhört efterlängtat.

Den där gulpande känslan i halsen och de tårande ögonen är helt enkelt för att spelet HAR lämnat spår i en. Och oavsett hur remaken nu slutar upp (och hittills ser det verkligen lovande ut) så är tanken och längtan på en remake om möjligt större än spelet själv.

Jag såg nyligt ett montage på reaktioner från när remaken först annonserades, en kommentar från det klippet summerar det så bra:

"Känslan när det där barnet du trodde du förlorat exploderar ur dig"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker att dom har varit extremt snabba på att släppa nya 7an. Om man bortser från att det här bara är en av 4-5 dekar av spelet....Problemet som jag ser det är att många kommer att övergå. Från den äldre gen till den yngre innan alla delar har släppts. Så spelet kommer att vara uppdelad på 2 konsoler för rätt många. Om jag köper spelet så blir det när alla delarna är ute. För jag har inte ett jätte stort sug för nya spel just nu. Kommer också att försöka vänta tills The last of us 2 kommer på ps5. Onödigt att köpa även det spelet 2 gånger...

Medlem

Håller mig i skinnet, bara två månader kvar nu. My body is ready.

Skribent
Skrivet av Soulless:

För många var FFVII det första spel som drog in deras känslor i spelet. Många av oss hade just nått åldern då man började bry sig om sånt. Som blev lämnade mållös och tom när spelet var slut.
På många sätt var spelet helt unikt och det första av sitt slag vilket gör att det är så oerhört efterlängtat.

Den där gulpande känslan i halsen och de tårande ögonen är helt enkelt för att spelet HAR lämnat spår i en. Och oavsett hur remaken nu slutar upp (och hittills ser det verkligen lovande ut) så är tanken och längtan på en remake om möjligt större än spelet själv.

Tror det är exakt därför jag inte är så där emotinellt investerad i 7an. Spelet är bra, men det är långt ifrån det där nästan religiösa som många upplever.

Själv tycker jag 6an var mer emotinell för mig och första gången jag kände känslor i något spel var Final Fantasy adventure på GB (Sword of Mana). Är ett skede där en följeslagare, Marcy..kastar en från ett fallande torn och sen inte kan hoppa själv och dör på kuppen. Det är nog första gången jag kände sorg i ett spel. När FF7 kom hade jag fått uppleva alla de där känslostormarna reda, så det kan nog vara därför det inte biter sig tag på samma vis som för andra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Detta kommer bli sjukt bra tro jag. Här är 30 min av demot av nån vill se längre version.

https://youtu.be/Gc8IBpoFPW8

#jonnymyren #nyheter

Medlem
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tycker att dom har varit extremt snabba på att släppa nya 7an. Om man bortser från att det här bara är en av 4-5 dekar av spelet....Problemet som jag ser det är att många kommer att övergå. Från den äldre gen till den yngre innan alla delar har släppts. Så spelet kommer att vara uppdelad på 2 konsoler för rätt många. Om jag köper spelet så blir det när alla delarna är ute. För jag har inte ett jätte stort sug för nya spel just nu. Kommer också att försöka vänta tills The last of us 2 kommer på ps5. Onödigt att köpa även det spelet 2 gånger...

Snabbt och snabbt, tog fem år för dem efter att det första officiella avslöjandet kom med att släppa en del. Snabbt hade det varit om de hade släppt hela spelet. Bättre än inget dock.

Medlem

Det är extremt snabbt för dom. Sa det mer med betoningen på att det bara är en bit av spelet. Den som väntar på FF spel måste vara extremt bra på att vänta. Skrattar redan nu av fasa på hur länge folk som köper första delen får vänta tills sista. Själv så kommer jag att ignorera att spelet kommer snart. Och köpa när hela är ute.

Medlem

Jag var 18 när Final Fantasy VII kom. Livet just då var inte så roligt. Jag hade varit sjuk, fått gå om ett år i skolan och var inte så nöjd med tillvaron. Final Fantasy VII blev en verklighetsflykt utan dess like. Jag har tänkt på spelet nästan konstant sedan dess, speciellt de senaste fem åren sedan remaken utannonserades. Så för min del är den här remaken det största som hänt i spelväg sedan dess.

Medlem
Skrivet av Soulless:

För många var FFVII det första spel som drog in deras känslor i spelet. Många av oss hade just nått åldern då man började bry sig om sånt. Som blev lämnade mållös och tom när spelet var slut.
På många sätt var spelet helt unikt och det första av sitt slag vilket gör att det är så oerhört efterlängtat.

Den där gulpande känslan i halsen och de tårande ögonen är helt enkelt för att spelet HAR lämnat spår i en. Och oavsett hur remaken nu slutar upp (och hittills ser det verkligen lovande ut) så är tanken och längtan på en remake om möjligt större än spelet själv.

Jag såg nyligt ett montage på reaktioner från när remaken först annonserades, en kommentar från det klippet summerar det så bra:

"Känslan när det där barnet du trodde du förlorat exploderar ur dig"

Väl formulerat! Exakt så är det. Det blir fantastiskt när spelet kommer, men på något sätt tror jag att längtan har varit halva grejen. Och alla minnen man har av upplevelsen. Jag spelar igenom det nu och det är förstås inte riktigt samma grej längre. Ångrar mig lite, för det förtar en del av upplevelsen. Nu vet jag ju exakt hur spelet är, hade jag spelar remaken utan att ha spelat originalet sedan 1998 hade jag bara haft mina glorifierande minnen att jämföra med. Tror den upplevelsen hade varit starkare.

1
Skriv svar