Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Sida 4 av 4
2020-01-12 16:10
Skrivet av Dralion:

Jag funderar på att skapa en Scrum-tavla med backlog, to-do, in-progress och done, för mina spel. Sen ska jag grooma backloggen en gång i veckan och prioritera om vilka spel som ska komma in i nästa sprint.

Låter det som ett koncept?

Jag använder Trello för mina backlogs så, jupp.

2020-01-14 20:11

Resident evil 2 avklarat från backloggen, nu gäller det bara att försöka mata undan The outer worlds, Days gone, Death stranding...öhh..Spiderman, med mera med mera med mera...

Svårt detta med att få tiden/orken att räcka till för att ta sig igenom spel. Man kommer av sig, köper nåt nytt o gör samma sak igen. Trots att spelen är roliga. Vad är detta för fenomen egentligen?

2020-01-14 22:55

@N_micke:

Mycket vill ha mer fenomenet. Det var lättare på Amiga 500-tiden. Lirade Dune 2 i veckor, Beneath a Steel Sky på svenska (15 disketter), Sensible Soccer flera somrar, Shadow of the beast trilogin...

Nu har jag 100 gånger fler och bättre spel men vete fasen om jag inte hade roligare med Amigan

2020-01-14 23:53
Skrivet av A1200G:

@N_micke:

Mycket vill ha mer fenomenet. Det var lättare på Amiga 500-tiden. Lirade Dune 2 i veckor, Beneath a Steel Sky på svenska (15 disketter), Sensible Soccer flera somrar, Shadow of the beast trilogin...

Nu har jag 100 gånger fler och bättre spel men vete fasen om jag inte hade roligare med Amigan

<3 Sensible Soccer
Fortfarande kanske den bästa grafiken i ett sportspel någonsin.

2020-01-15 11:23

Min nya strategi med att preskribera allt gammalt och nu endast köpa och köra ett spel i taget har funkat jättebra star wars jedi fallen order blev första spelet,det är nu 100% platinum. Nästa spel är WRC 8 som jag nu ligger på 30%. Känns skönt att ha ett spel i taget att fokusera på.

2020-01-15 15:51

Alltså, det är ju bara att inse att man kör ett hopplöst race. Man blir äldre, har mindre tid eller intresse och för att bättra på ångesten prenumererar jag fortfarande på Humble Bundle. Yey...

2020-01-15 16:24

Börjat spela Life is Strange 2 och fick en prompt i spelet att jag borde spela The Awesome Adventures of Captain Spirit innan episod 2 av LiS2. Sagt och gjort, nu är det avklarat. Det är ju ett väldigt kort litet spel, men trevligt för lite bakgrund till LiS2.

Avklarade spel 2020: 3
Antal spel från backloggen: 2
Inköpta spel: 0

igår 04:49

Efter att ha frustat och svurit, och lagt alldeles för många timmar denna natt på att försöka lära mig excel igen, så har jag äntligen påbörjat mitt backlog-dokument. Det går att följa här...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q1_-lhj9z022BOhfPmGLN...

igår 15:52

Excel-kebab!

igår 16:40
Skrivet av Mortaigne:

Excel-kebab!

Mm, vilket jäkla slukhål...

igår 20:52
Skrivet av keffkebab:

Efter att ha frustat och svurit, och lagt alldeles för många timmar denna natt på att försöka lära mig excel igen, så har jag äntligen påbörjat mitt backlog-dokument. Det går att följa här...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q1_-lhj9z022BOhfPmGLN...

Wow, snacka om att vara dedikerad backloggare!

igår 22:38
Skrivet av A1200G:

Wow, snacka om att vara dedikerad backloggare!

Ja, den skall bekämpas till sista man!

Sida 4 av 4