8 lovande indiespel Q1 2020

Sida 1 av 1
2019-12-30 11:50
8 lovande indiespel Q1 2020

Då det är för tidigt att göra en ny steamspels tråd än men det killar i fingrarna, så kommer här med en tråd med 8 lovande indie spel som skall komma ut under första kvartalet 2020.
Spel som nya Doom och Ori är redan för kända och kommer inte vara med här, alla spelen är även på Steam, för att komma till spelsidan så klicka på spelets namn.

GemCraft - Frostborn Wrath

The epic tower defense dark fantasy journey continues! Create powerful gems with various abilities and take on the battle against an endlessly flowing army of monsters, and face the growing darkness as you fight your way back towards the Spiritforge.

Moe Era

Welcome to Moe Era, the era of cute things! It has everything but a hero to help four adorable girls. You're the one they're waiting for!

Necronator: Dead Wrong

Necronator: Dead Wrong is a comedic micro RTS game with a deck-building twist. Collect and deploy undead units and build an army to conquer the insufferable goody-two-shoes of the Livmor Alliance. Raise the dead, drop the mic.

Wind Runners

For centuries, the Realm uses fear and its military superiority to keep the Zarah Igna System under control, but a group of rebellious Ishma arises to fight its tyranny. With their superior aerial combat skills, the Wind Runners will bring freedom to all who live under the shadow of oppression!

Smart City Plan

Smart City Plan is a modern city builder game: Plan zones, roads, public transport like trains, trams, buses, subways and even the hypertube. Set taxes and policies and implement smart city technologies.

Yes, Your Grace

These are troubling times, Your Grace. The petitioners’ petty matters exceed our limited resources, to say nothing of the war. A careful balance must be struck. Your throne awaits.

Skul: The Hero Slayer

Guide 'Skul' on his quest to single-handedly take on the Imperial Army and rescue his King from captivity, in an action-packed rogue-lite 2D platformer for the ages.

REZ PLZ

REZ PLZ is a pixel art puzzle platformer where 1-2 players control two wizard brothers who possess the power of resurrection. Solve puzzles, platforming challenges, and encounter dangerous monsters and traps that require you to KILL one of the wizard brothers to advance...

2019-12-31 14:10

Första gången jag någonsin kommer röra något från dina listor. Brukar verkligen tycka att det är bottenskrapet. Men "Yes, Your Grace" ser faktiskt riktigt nice ut. Kommer det verkligen Q1?

2019-12-31 14:20

Man har Hyper Spcace: Pirates of Atira som har sin pre pre pre pre alpha väldigt snart

2019-12-31 14:31
Skrivet av Corewin:

Man har Hyper Spcace: Pirates of Atira som har sin pre pre pre pre alpha väldigt snart

Ja, ge Filip lite kärlek. Han förtjänar det.
https://hyperspacethegame.com/

2019-12-31 15:07
Skrivet av maq777:

Första gången jag någonsin kommer röra något från dina listor. Brukar verkligen tycka att det är bottenskrapet. Men "Yes, Your Grace" ser faktiskt riktigt nice ut. Kommer det verkligen Q1?

Jag bestämde mig för ett tag sen att försöka ta med färre tveksamma spel och fokusera på de bättre framöver vilket betyder att det blir färre steamspel men att fler kanske uppskattar dem.
Yes, your grace hade precis ett demo för streamers,youtubers så det borde vara släpp snart, är listat som "early 2020" och jag väljer att tolka det som nån gång q1.

2019-12-31 15:28
Skrivet av Devan:

Jag bestämde mig för ett tag sen att försöka ta med färre tveksamma spel och fokusera på de bättre framöver vilket betyder att det blir färre steamspel men att fler kanske uppskattar dem.
Yes, your grace hade precis ett demo för streamers,youtubers så det borde vara släpp snart, är listat som "early 2020" och jag väljer att tolka det som nån gång q1.

Såklart att endast "streamers" och "youtubers" fått demo. Vad har hänt med att låta alla testa? De kommer ändå få hela spelet gratis sen medans alla andra behöver betala som inte ens fått testat det utförligt. Bara en sån grej brukar få mig att hålla mig ifrån utvecklaren. För övrigt såg det riktigt bra ut, tråkigt nog.

2019-12-31 16:18
Skrivet av Fr0gg0.:

Såklart att endast "streamers" och "youtubers" fått demo. Vad har hänt med att låta alla testa? De kommer ändå få hela spelet gratis sen medans alla andra behöver betala som inte ens fått testat det utförligt. Bara en sån grej brukar få mig att hålla mig ifrån utvecklaren. För övrigt såg det riktigt bra ut, tråkigt nog.

Är det verkligen så konstigt att de gör så? Om youtube folk/streamers spelar spelet blir de gratis reklam. Ser inget konstigt med att jag inte får spela ett spel som inte har släppts än.
Men men..”bojkotta” på du.

2019-12-31 16:48
Skrivet av Fr0gg0.:

Ja, det är verkligen hemskt med att företag vill få ut lite gratis reklam för sina spel som de jobbat hårt med under lång tid.

On topic. Yes, Your Grace såg riktigt trevligt ut Blir nog ett köp när det släpps. Ser perfekt ut för att spela på iPad t.ex.

2019-12-31 18:57

@Fr0gg0.: Det är extremt få spel som inte är spelbart för press/streamers och youtubers innan release, så tänker du bojkotta alla de spel så har du inte många kvar att spela.

Kan tänka mig att tex Fz själva får 10+ mail dagligen om spel utvecklare vill de skall spela för att ge en förhandstitt, detta är ju ingen nytt utan har ju varit industri standard sen de första speltidningar startades.

2019-12-31 19:50
Skrivet av Corewin:

Hur har jag missat detta? Det ser ju fantastiskt ut! Stort tack för tipset.

2019-12-31 21:32

Skul såg riktigt roligt ut. Det ska jag hålla koll på.

2020-01-01 04:07

Squadron 42 ser jag lätt fram emot mest efter sommaren.
För trots att utvecklarna vuxit till 600 pers med studios både i USA, England och Tyskland, så borde väl ändå CIG fortfarande räknas som indie(independant) studio, då de agerar producent åt sitt eget spel tack vare (förvisso rekordstor) gräsrotsfinansering?
https://www.youtube.com/watch?v=VppjX4to9s4

2020-01-01 12:44

Hollow Knight Silsong:
(Uppföljaren till Hollow Knight)

2020-01-02 11:04

Det där statsbyggarspelet ser nice ut, jag har länge letat efter något att spela efter Sim City 4, men Paradox spel har inte varit på tapeten, detta kanske är något dock.

Cities Skylines heter det =D

2020-01-02 11:38

@Hipshot: Mm kommer ihåg att jag testade Cities Skylines när det hade en gratis helg och tyckte det va betydligt sämre än sim city 4 också.

Förhoppningsvis kan detta trotts simplare grafik hålla måttet.

2020-01-02 16:30
Skrivet av Devan:

Du kan väl skriva ett par rader när det väl kommit ut. Annars är risken att jag missar det! Det är juh den typen av titel som inte får så mycket mainstream publicitet.

2020-01-02 16:41
Skrivet av maq777:

Du kan väl skriva ett par rader när det väl kommit ut. Annars är risken att jag missar det! Det är juh den typen av titel som inte får så mycket mainstream publicitet.

Använd wishlist funktionen på Steam så får du ett mail när spelet släpps!

2020-01-02 16:49

@Devan: Det hade jag visst redan gjort. Men glömt bort det... tokigt!

2020-01-02 17:44

Smart City Plan verkar ju vara lite som Cities in Motion 2, som förövrigt är riktigt bra om man gillar den typen av spel.

2020-02-14 12:41

@maq777: Jag skickade in det som nyhet men de har inte nappat än att spelet nu fått datum och skall släppas 6 mars!

2020-02-15 13:25

@Devan: Gött Gött. Skapar en händelse i min kalender.

Sida 1 av 1