Läsarna har korat årets spel 2019!

Robot
Läsarna har korat årets spel 2019!

FZ:s läsare har sagt sitt och nu vet vi vilket spel ni utsett till årets bästa!

#2019, #läsarnas-årets-spel, #årets-spel


Medlem

Scrolllad igenom hela listan. Insåg att jag inte spelat ett enda av spelen.
Men då sitter jag på en väldigt åldrande maskinpark också. 960 grafikkort, och PS3 och Wii U liksom. Spelar Might and Magic 7 nu

Medlem

Även om jag haft flera mysiga och bra spelupplevelser känns det ändå som ett ”mellanår” på spelfronten. 2020 ser på förhand ut att kunna bli något i hästväg för min del med Cyberpunk och förhoppningsvis Elden Ring i spetsen. Men även Breath of the Wild 2 och WarCraft 3 - reforged lockar.

Medlem

Sekiro är värdig vinnare, publiken har alltid rätt! BTW, 2020 behövs ingen omröstning ty "There can be only one!": Last of us part II

Skribent
Skrivet av Vamp:

Även om jag haft flera mysiga och bra spelupplevelser känns det ändå som ett ”mellanår” på spelfronten. 2020 ser på förhand ut att kunna bli något i hästväg för min del med Cyberpunk och förhoppningsvis Elden Ring i spetsen. Men även Breath of the Wild 2 och WarCraft 3 - reforged lockar.

Jag är beredd att hålla med – 2019 var lite halvljummet, men 2020 ser riktigt lovande ut.

Skrivet av A1200G:

Sekiro är värdig vinnare, publiken har alltid rätt! BTW, 2020 behövs ingen omröstning ty "There can be only one!": Last of us part II

Säg inte det, Cyberpunk 2077 kan bli riktigt bra

Medlem

Avstod röst då jag bara spelat ett fåtal spel i listan och då bara ett fåtal timmar. Med 2 småbarn och bygga hus blir spelandet rätt nedprioriterat.

Medlem

MORDHAU.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Med tanke på hur röstningen såg ut verkar det inte vara något spel i år som verkligen stack ut och var superbt.

Själv har jag endast spelat 2 spel på listan, då min backlog är alldeles för lång och dessutom tyckte jag inte det fanns så mycket av intresse det här året.
Har också blivit en sån där typ som väntar på reor istället för köper spel för fullpris

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Med tanke på hur röstningen såg ut verkar det inte vara något spel i år som verkligen stack ut och var superbt.

Själv har jag endast spelat 2 spel på listan, då min backlog är alldeles för lång och dessutom tyckte jag inte det fanns så mycket av intresse det här året.
Har också blivit en sån där typ som väntar på reor istället för köper spel för fullpris

Visst, det var inte ett enda spel som fick alla röster, men Sekiro är ett superbt spel. Och vad man läst verkar även Disco Elysium vara det, har inte spelat det själv.

Förövrigt trevligt att Sekiro vann, ni har en förträfflig smak FZ-forumiter.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Scrolllad igenom hela listan. Insåg att jag inte spelat ett enda av spelen.
Men då sitter jag på en väldigt åldrande maskinpark också. 960 grafikkort, och PS3 och Wii U liksom. Spelar Might and Magic 7 nu

Might and magic 7, vilka minnen. Älskade de spelet!

Testpilot

Kul att Sekiro vann! Välförtjänt, även om jag personligen hade det på andra plats bakom Death Stranding.

Förstår inte de som påstår att 2019 var ett mellanår för spel, de två nämnda ovan tillsammans med RE 2 Remake är de spel jag har spelat på listan och det är tre superbra spel.

Sedan något förvånande för mig Disco Elysium som jag trodde mest var en kritiker älskling och inte en fanfavorit men det verkar också vara riktigt bra. Metro Exodus som jag ser fram emot när det kommer till Steam (kanske därför en relativt låg placering?).

Om jag skaffar en Switch någon gång så är även Astral Chain och Luigis Mansion 3 givna köp. Håller 2019 högre än 2018 helt klart.

Edit: har också spelat Apex Legends men tröttnade på genren, mer än själva spelet.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Visst det var inte ett enda spel som fick alla röster, men Sekiro är ett superbt spel. Och vad man läst verkar även Disco Elysium vara det, har inte spelat det själv.

Förövrigt trevligt att Sekiro vann, ni har en förträfflig smak FZ forumiter.

Ja sant, jag menade mer att det fanns inget klockrent #1 spel i år som slog alla andra med hästlängder

Medlem

Rätt spel vann i ett annars ganska så svagt år. 2020 verkar dock se ut att bli ett sjukt år med massa spännande redan första halvåret!

Medlem

Vem var det som röstade på The Dark Pictures Anthology: Man of Medan? Personen i fråga borde få nåt slags pris.

Edit: Ser nu att den platsen delas med Dragon Quest Builders 2.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Ja sant, jag menade mer att det fanns inget klockrent #1 spel i år som slog alla andra med hästlängder

Samtidigt känns 2019 som det första året på länge då ett spel tar hem första platsen på nästan samtliga sidor, Sekiro.

Medlem

Jag röstar Fire Emblem: Three Houses. Synd att det inte var med på listan.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Även om jag haft flera mysiga och bra spelupplevelser känns det ändå som ett ”mellanår” på spelfronten. 2020 ser på förhand ut att kunna bli något i hästväg för min del med Cyberpunk och förhoppningsvis Elden Ring i spetsen. Men även Breath of the Wild 2 och WarCraft 3 - reforged lockar.

Det beror mest troligt på att många utvecklare håller tillbaka för att istället satsa på nästa generationens konsoler. 2020 och 2021 lär bli fantastiska spelår.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Sekiro är värdig vinnare, publiken har alltid rätt! BTW, 2020 behövs ingen omröstning ty "There can be only one!": Last of us part II

Är det bara jag som känner mig otroligt skeptiskt till en uppföljare som verkligen inte behövs? Last of us var fantastiskt, men det är fantastiskt mycket pga sitt slut. Ett spel i samma universum hade gjort mig taggad, men nu känner jag faktiskt ingen hype alls för uppföljaren.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Är det bara jag som känner mig otroligt skeptiskt till en uppföljare som verkligen inte behövs? Last of us var fantastiskt, men det är fantastiskt mycket pga sitt slut. Ett spel i samma universum hade gjort mig taggad, men nu känner jag faktiskt ingen hype alls för uppföljaren.

Ja, det är nog bara du.

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Avstod röst då jag bara spelat ett fåtal spel i listan och då bara ett fåtal timmar. Med 2 småbarn och bygga hus blir spelandet rätt nedprioriterat.

Gör som jag, ta bort all sömn, så får du massor av speltid


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

FM-guru
F.d. Sisyr

Sjukt att Disco Elysium var så nära att vinna. Det är ju alltid AAA-spel som vinner dessa omröstningar då flest människor har spelat just dessa, så det hade varit en rejäl skräll om DE vann.

Skrivet av gundemannen:

Är det bara jag som känner mig otroligt skeptiskt till en uppföljare som verkligen inte behövs? Last of us var fantastiskt, men det är fantastiskt mycket pga sitt slut. Ett spel i samma universum hade gjort mig taggad, men nu känner jag faktiskt ingen hype alls för uppföljaren.

Jag skrev typ samma sak här på FZ när det utannonserades. Blev då sliten i stycken av vargarna i kommentarerna.

Men jag slickade mina sår och vidhåller samma åsikt. Inte heller jag är särskilt intresserad av TLOU 2.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Är det bara jag som känner mig otroligt skeptiskt till en uppföljare som verkligen inte behövs? Last of us var fantastiskt, men det är fantastiskt mycket pga sitt slut. Ett spel i samma universum hade gjort mig taggad, men nu känner jag faktiskt ingen hype alls för uppföljaren.

Skrivet av Sisyr:

Jag skrev typ samma sak här på FZ när det utannonserades. Blev då sliten i stycken av vargarna i kommentarerna.

Men jag slickade mina sår och vidhåller samma åsikt. Inte heller jag är särskilt intresserad av TLOU 2.

Jag tvekar inte på att det kommer vara ett fantastiskt spel på många sätt, det enda jag är orolig för är att dom kommer göra det så pass mörkt så det inte blir behagligt att spela. Blir spännande att se var det tar vägen!

I övrigt föll min röst på Apex Legends, mest för att det helt förändrade mitt sätt att spela spel på. Har aldrig fastnat för BR som spelform tidigare och aldrig använt spel för att connecta med människor, men Apex har verkligen visat mig att spel kan vara så mycket mer än något jag gör i min ensamhet för min egen skull.

Medlem

dog omedelbart vid fläkten i första rummet när jag testade disco elysium, sen har jag inte testat nåt mer


signatur

//monster

Medlem

Började spela Plauge Tale Innocence igår..jädrar vilket spel. Ångrar att jag inte röstade på det.

Medlem

I vår omröstning föll hela 31% av rösterna på spel utvecklade i Japan. Kul att de återhämtat sig! Hoppas på fler bra spel ifrån öst, väst och mittemellan!

Jag tycker för övrigt att DragonQuest Builders 2 är bland det bästa som släppts i år. Det är riktigt roligt. Det tycker åtminstone jag som har över 100 speltimmar och en platinumtrofé. Synd att spelet bara fick en röst i resultatet! Det är en pärla!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

inte spelat sekiro och inte spelat disco.
Disco elysium verkar mest intressant av dom 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte alls ett starkt spelår i min smak, Sekiro fick min röst.
2020 verkar dock bättre!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hmz.. är på sista bossen i Okamio Sekiro-ru San, men fick ta en liten paus för att flytta. Borde ta mig i kragen och försöka igen, lite krångligt att sätta sig in i allt igen bara. Eller vänta, har ju två bossar kvar kom jag på.. =/ Fick min röst iaf, så fett jävla grymt spel!

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Är det bara jag som känner mig otroligt skeptiskt till en uppföljare som verkligen inte behövs? Last of us var fantastiskt, men det är fantastiskt mycket pga sitt slut. Ett spel i samma universum hade gjort mig taggad, men nu känner jag faktiskt ingen hype alls för uppföljaren.

Jag är hajpad som bara den - men jag delar din oro. Spelet kan lätt bli pannkaka om de inte lyckas förvalta arvet från det föregående spelet rätt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är det inte snarare det mest populära spelet vi röstar fram än det bästa? För det kan inte vara många som har spelat alla spelen?

Skulle det inte vara bättre att medlemmarna får betygsätta spelen under året? Det spelet som har fått högst betyg under året är det bästa?

12
Skriv svar