Impopulära åsikter

Sida 7 av 7
2020-02-08 00:16
Skrivet av Jiminy:

Tänkte mer på att det är politik. Min impopulära åsikt som hade med vänstern att göra blev raderat direkt

Politik kan vara okej, beroende på vad och hur någon skriver. Handlar det bara om att skapa arga diskussioner med en politisk åsikt (vilket det kändes som att du ville) så hör det inte hit.

DrDoom
2020-02-08 04:26

Det finns bra låtar inom alla musikgenren, inklusive dansband och country!

adfactory
2020-02-08 09:48

Elvis och Beatles är tråkig/dålig musik som folk lyssnar på och gillar bara för ”att det ska man minsann gilla”

Fulci
2020-02-08 09:59

Fan vad tråkigt Red Dead Redemption 2 var. Grafiken är oerhört snygg, men det är kattguld.

Alla fans: Oh, det har sånt djup!
Spelet: Ett platt spel fyllt av trista småsaker som man tröttnar på efter ha gjort en gång men spelet förväntar sig att du gör det massor av gånger. Linjär och låst kampanj utan frihet, där uppdragen misslyckas om du försöker tänka utanför boxen och göra saker på eget sätt.

alias
2020-02-08 11:13

Ursprungligen var tråden tänkt att handla om impopulära åsikter angående spel och populärkultur, snälla håll er inom gränserna, att uttrycka åsikter om sexuella läggningar, politik o.s.v tycker inte jag man bör göra här. Inte rätt forum för det.

alias
2020-02-08 11:46

Ghost recon breakpoint (på många "sämsta spel 2019" listor) är ett väldigt bra spel om man spelar det på "rätt" sätt. Inte mycket som slår att infiltrera en bas och ta ut alla fi en efter en utan upptäckt.
Gäller bara att skapa sig sin egen upplevelse, stänga av HUD m.m.

Mauk
2020-02-08 13:16
Skrivet av Sisyr:

Jag tror du missade poängen. Syftet med den här tråden är att delge impopulära åsikter under förutsättningen att man ska slippa att bli påhoppad för dem. Läs gärna moderatorsmeddelandet tidigare i tråden;

Att du känner dig kränkt av mitt inlägg =/= att jag försökte skapa reaktioner. Jag förväntar mig att få exakt noll reaktioner då just bristen på reaktioner är en av förutsättningarna för att tråden ska fungera. Det är ju dock komiskt om än beklämmande att du känner dig manad att kalla någon annan för arrogant, elitistisk, förminskande och troll utan att ens ha blivit adresserad efter att ha blivit provocerad av en åsikt i en tråd kallad "impopulära åsikter".

Ingen tvingar dig att gå in på en tråd och läsa om kontroversiella åsikter ifall du har svårigheter att acceptera åsikter du inte gillar. Påminner mig om Ricky Gervais träffande skämt;

Nej du missar fortfarande poängen, åsikten i sig är inte det jag vänder mig mot (jag gillar inte heller de filmer, tv-serier och spel nämnda i ditt inlägg), det är sättet det är framfört på.
Ricky Gervais -klippet visar precis det jag menar. Om det i stället för "Gitarrlektioner" på den offentliga skylten hade stått "Gitarrspelare (eller valfri etnicitet, sexuell läggning etc.etc.) är intelligensbefriade varbölder" så hade reaktionerna blivit annorlunda.

Så för att återgå till ämnet så tycker jag att man kan hålla god ton och försöka vara sympatisk mot sina medmänniskor.
ps. Jag är väldigt okränkt, det är ok att vi tycker olika ds.

alias
2020-02-08 14:38
Skrivet av Fulci:

Fan vad tråkigt Red Dead Redemption 2 var. Grafiken är oerhört snygg, men det är kattguld.

Alla fans: Oh, det har sånt djup!
Spelet: Ett platt spel fyllt av trista småsaker som man tröttnar på efter ha gjort en gång men spelet förväntar sig att du gör det massor av gånger. Linjär och låst kampanj utan frihet, där uppdragen misslyckas om du försöker tänka utanför boxen och göra saker på eget sätt.

Håller med om att mycket är ganska repetivt och ganska linjärt och finns bara en väg att klara uppdragen i många fall, men ändå, vissa uppdrag är väldigt emotionella, fällde faktiskt en tår vid flera tillfällen, tror aldrig ett spel fått mig att göra det förr, och kände en tomhet när allt var över. (spelat igenom det 4-5 ggr sedan dess Har det på ps4, xbox och pc..;)

Sisyr
2020-02-08 16:21
Skrivet av Mauk:

Nej du missar fortfarande poängen, åsikten i sig är inte det jag vänder mig mot (jag gillar inte heller de filmer, tv-serier och spel nämnda i ditt inlägg), det är sättet det är framfört på.

Du har fortfarande inte förstått. Jag skrev precis vad jag tyckte. Marvelfilmer är en varböld på filmindustrin (nåja, den amerikanska). Serierna jag nämnde är intelligensbefriade program. Det är min åsikt. Det är utmärka ordval då dem beskriver precis vad jag tycker. Du kan uppenbarligen inte acceptera åsikten, men det är verkligen inte mitt problem.

Skrivet av Mauk:

Ricky Gervais -klippet visar precis det jag menar. Om det i stället för "Gitarrlektioner" på den offentliga skylten hade stått "Gitarrspelare (eller valfri etnicitet, sexuell läggning etc.etc.) är intelligensbefriade varbölder" så hade reaktionerna blivit annorlunda.

Vad yrar du om? Vilka reaktioner? Känns som du vare sig förstått poängen med Gervais skämt eller varför jag länkade det.

Skrivet av Mauk:

Så för att återgå till ämnet så tycker jag att man kan hålla god ton och försöka vara sympatisk mot sina medmänniskor.

Det skulle du ha tänkt på innan du började föra dig med diverse ad hominem och annat trams. Det var du som började vara otrevlig mot mig, inte vice versa. Jag kritiserade skarpt en filmstudio och några TV-serier, inte några "medmänniskor". Det var du som var osympatisk mot medmänniskor. Sten i glashus osv.

Nu lägger jag ned denna off topic diskussion. Är du fortfarande sugen på att grina över mitt språkbruk så är du välkommen att göra det i PM - det har inget med trådämnet att göra och därför läser jag heller inte fler svar om detta i tråden.

2020-02-10 18:14

Doom(2016) hade kunnat vara ett bra spel om man satsat mer på rörelese och låtit spelaren strafejumpa men eftersom det var tvunget att funka med handkontroll oxå blev det bara mediokert.

Assasins creed:origins Var fullt av filler och extremt repetetivt och hade en dålig hämndhistoria vi sett tusen gånger förr.

Allt med Red dead redemption 2 var imponerande utom själva gameplayen som var så långsam och fylld med ofattbara designbeslut att inte ens den utomordentliga storyn kunde få mig att stanna kvar.

Det var inget fel på tankkontroller i spel med fixerad kamera a'la Grim Fandango, Resident evil 1-3

2020-02-10 23:14

Red Dead Redemption 2 är ett dåligt SPEL men en bättre upplevelse; som Hideo Kojimas jakt efter spel-som-film MGS 4 men spel delen är....tveksam.

Fin stilstudie i "naiv brottsling med karismatisk ledare" klichen dock..

Det visar verkligen hur otroligt lite R* har lärt sig sedan San Andreas; den ludonarrativa dissonansen är total.

Det jag personligen inte förstår är varför recensenter och spelare, i ungefär lika grad, blev våt i byxan av Arthur Morgan å hens sympati, empati och karaktär medans Sony Santa Monica lyckades göra en krigsgud till det årets bästa pappa.

Jiminy
2020-02-10 23:21
Skrivet av QuenchedAnger:

Red Dead Redemption 2 är ett dåligt SPEL men en bättre upplevelse; som Hideo Kojimas jakt efter spel-som-film MGS 4 men spel delen är....tveksam.

Fin stilstudie i "naiv brottsling med karismatisk ledare" klichen dock..

Det visar verkligen hur otroligt lite R* har lärt sig sedan San Andreas; den ludonarrativa dissonansen är total.

Det jag personligen inte förstår är varför recensenter och spelare, i ungefär lika grad, blev våt i byxan av Arthur Morgan å hens sympati, empati och karaktär medans Sony Santa Monica lyckades göra en krigsgud till det årets bästa pappa.

Nu har jag iofs inte spelat hela spelet men är det oklarheter kring Arthurs könsidentitet genom storyn eller varför kallar du honom för hen?

2020-02-11 10:50

Ananas och banan fungerar perfekt på pizza tillsammans med skinka jordnötter och curry.

2020-02-11 11:55

RDR 2 var fruktansvärt.

Köpte det vid release till PS4, men fläkten gick så jag trodde att PS4 skulle flyga iväg. Köpte sedan en gång till för PC när det släpptes, och tröttnade så oerhört fort på spelet. För mig hade det ingenting av charmen med första RDR.

2020-02-12 21:55
Skrivet av Majorkraft:

Ananas och banan fungerar perfekt på pizza tillsammans med skinka jordnötter och curry.

Nej nu har tråden spårat helt, man kan ju inte bara vräka ur sig sådana här brott mot mänskligheten.

Sida 7 av 7