Impopulära åsikter om spel

Medlem

Escape of tarkov är skitråkigt och segt att titta på

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Devan confirmed brony.

Tog du eller han själv bort inlägget? Eller blandar jag ihop trådar här?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag håller med och tycker samma sak om How I Met Your Mother.
Seinfeld är ohotad sitcom-kung.

En annan liknande kanske impopulär åsikt: Våra värsta år/Married with Children är rolig.

Wow.

Om du ville ha en impopulär åsikt, så lyckades du, med avseende på mig, tre gånger i det här inlägget.

Jag har sett hela serien How I met your mother. (Ja jag gillade den.)

Jag har däremot aldrig lyckats ta mig igenom ett helt avsnitt Seinfeld. Tråkigare får man leta efter.

Married with children? Vet att jag har sett flera avsnitt, men kan uppriktigt säga att jag inte minns ett skit, så den gjorde inget bestående intryck. (Also, I händelse av att det inte var uppenbart, jag gillade den såklart inte. Såpass mycket minns jag ju.)

Grattis.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Alltså återgå till topic. Ni kommer inte kunna omvandla mig.

Edit: Ogillar också att folk som kollar på anime ALLTID ska försöka omvända en. Blir tokig av det. Slår aldrig fel.

Edit igen: För de som missade så var det alltså typ tre till som kom in och ville länka till sina favorit-anime som senare blev borttagna.

Du gillar inte anime, fine. Jag har inga problem med det. Men varför bli upprörd över att folk reagerar på något som du uppenbarligen redan visste var en impopulär åsikt?
Uppriktigt sagt, så trodde jag att ditt första inlägg i ämnet (anime) var ett trollinlägg. Var av den anledningen jag valde att svara med sarkastisk ton.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym Varför skulle jag trolla? Hela meningen med tråden var ju att man skulle uttrycka sina impopulära åsikter. Ingen trollning behövs.

Varför jag blir irriterad? För det är irriterande. Kanske är impopulärt det med, men det är min åsikt. Kan inte beskriva varför. Har du alltid en anledning varför du blir irriterad på saker som irriterar dig?

Moderator | Testpilot

Nu håller vi oss till ämnet allihopa. Det är helt okej att ta något snedsteg och fråga någon varför de tycker si och så, men låt det gärna vara kort Poängen med tråden (som jag ser det, trådskaparen @alias: får gärna rätta mig) att man mer så ska få lista vad man inte tycker om utan att det ska bli någon djupare diskussion.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Här är en annan: X-MEN: DARK PHOENIX är faktiskt riktigt bra.

Medlem

Marvel är sjukt mycket bättre/roligare än DC Comics


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu håller vi oss till ämnet allihopa. Det är helt okej att ta något snedsteg och fråga någon varför de tycker si och så, men låt det gärna vara kort Poängen med tråden (som jag ser det, trådskaparen @alias: får gärna rätta mig) att man mer så ska få lista vad man inte tycker om utan att det ska bli någon djupare diskussion.

Absolut uberpwnage, att fråga varför någon tycker som de gör om de uttryck sig kort är förtstås ok men inget kivande eller trollande var så klart menat att det skulle bli.
En tråd där du kan se att kanske fler än dig tycker om eller inte tycker om något som inte hör till "gällande mall".
Kul att så många postat dock!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Allt Star Wars suger. Allt. Inklusivt The Mandalorian. Riktigt överskattat.
Det enda som är värt att se när det kommer till Star Wars är Family Guy's "Star Wars" episoder..
Tyvärr måste man nog ha sett orginal skräpet för att uppskatta family guys take dock. Så inget jag kan rekommendera om man är oskuld när det kommer till sw. Hoppa över det helt och hållet och ditt liv kommer bli lite bättre .


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Tycker det daltas för lite med kaffedrickare. Dalta mer!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Joker är en av 2019's sämsta filmer. Skulle hellre se en indie film som har betyg 0.3 på imdb än att genomlida skräpet igen. Fy Fan! Semi pretentiöst skräp som låtsas vara något annat än vad det är.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Quentin Tarantino har också helt tappat det, Once Upon a Time in Hollywood hade bara gamla tarantino klyshor kvar, inget nytänkande, karaktärerna var helt intetsägande, och allt var sämre än det mesta den gamla mannen gjort. Pension!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Disco Elysium, kul första 15 minuterna. Sen visste man var man hade det spelet.
Överskattat.

(men kul att det fick uppmärksamhet, som det alltid är när en underdog får till det)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Veganer borde tänka om.
För både hälsa och miljö så är kött bättre än sojabönor och socker.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Cyberpunk 2077 verkar supertråkigt.

Releasehästryttare

@uberpwnage2.0:

Medlem

Nej dog tråden, den var ju sjukt underhållande, speciellt när folk går igång på andras inlägg


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Avstängd
Skrivet av adfactory:

Nej dog tråden, den var ju sjukt underhållande, speciellt när folk går igång på andras inlägg

Då kan du försöka sätta liv i det igen

Medlem

Pepsi är godare än Coca Cola.

Skrivet av alias:

Allt Star Wars suger. Allt. Inklusivt The Mandalorian. Riktigt överskattat.
Det enda som är värt att se när det kommer till Star Wars är Family Guy's "Star Wars" episoder..
Tyvärr måste man nog ha sett orginal skräpet för att uppskatta family guys take dock. Så inget jag kan rekommendera om man är oskuld när det kommer till sw. Hoppa över det helt och hållet och ditt liv kommer bli lite bättre .

Det enda som fattas i Star Wars är sångnumrena. Det engelska uttrycket space opera som brukar användas för att omnämna filmerna passar så jävla bra.

Skrivet av alias:

Quentin Tarantino har också helt tappat det, Once Upon a Time in Hollywood hade bara gamla tarantino klyshor kvar, inget nytänkande, karaktärerna var helt intetsägande, och allt var sämre än det mesta den gamla mannen gjort. Pension!

Vi såg inte ens färdigt den...

Gnällkuk

Firefly är en sjukt överskattad serie.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

All hårdrock/metal-musik som är producerad innan 00-talet är skit.

*edit: stavning


signatur

Submission is for the weak

Avstängd
Skrivet av Kleptomaniac:

All hårdrock/metal-musik som är producerad innan 00-talet är skit.

*edit: stavning

På tal om hårdrock och alla dess underkategorier så tycker jag att majoriteten av den musiktypen är mest bara skrik, skrock, skrammel, förvrängda självoscillerande elgitarrer som försöker dölja sin brist på härliga och minnesvärda melodier.

Visst, det finns ett par sköna låtar från Metallica, The Rasmus, Kiss, och sedan har vi gamla rocklåtar (I Love Rock n' Roll-låten exempelvis) som känns mer som rock och inte dölja sig bakom skrik och skrammelljud som mycket "hårdrock" gör.

Men även balladmusik får mig att kräkas inombords för det är verkligen "offermusik". När jag var yngre tyckte jag om balladmusik och romantikmusik och dessa "buhu synd om mig för tjejen jag är kär i var inte kär i mig"-låtar. Numera får jag mer ont i magen av musiken för det är så himla "synd om mig"-låtar snarare i mina ögon och öron.

Fight me on both issues!

Medlem
Skrivet av AplAy:

På tal om hårdrock och alla dess underkategorier så tycker jag att majoriteten av den musiktypen är mest bara skrik, skrock, skrammel, förvrängda självoscillerande elgitarrer som försöker dölja sin brist på härliga och minnesvärda melodier.

Visst, det finns ett par sköna låtar från Metallica, The Rasmus, Kiss, och sedan har vi gamla rocklåtar (I Love Rock n' Roll-låten exempelvis) som känns mer som rock och inte dölja sig bakom skrik och skrammelljud som mycket "hårdrock" gör.

Men även balladmusik får mig att kräkas inombords för det är verkligen "offermusik". När jag var yngre tyckte jag om balladmusik och romantikmusik och dessa "buhu synd om mig för tjejen jag är kär i var inte kär i mig"-låtar. Numera får jag mer ont i magen av musiken för det är så himla "synd om mig"-låtar snarare i mina ögon och öron.

Fight me on both issues!

Metal ska bara vara skrik, skrock och skrammel.

Alla låtar dina exempel är endast en enda stor besvikelse när man lyssnat klart på låten och inser att: "Jaha, blev det inte mer än så?" Samt en suck av lättnad när det äntligen tagit slut.

ALL annan musik (speciellt Michael Jacksson) får det att krypa i mig och jag skulle hellre bli döv än att lyssna på någon Kungen av pop-låtar en endaste gång till...

Länk till BRA musik:
https://www.youtube.com/watch?v=kzQpiJjdprQ


signatur

Submission is for the weak

Avstängd
Skrivet av Kleptomaniac:

Metal ska bara vara skrik, skrock och skrammel.

Alla låtar dina exempel är endast en enda stor besvikelse när man lyssnat klart på låten och inser att: "Jaha, blev det inte mer än så?" Samt en suck av lättnad när det äntligen tagit slut.

ALL annan musik (speciellt Michael Jacksson) får det att krypa i mig och jag skulle hellre bli döv än att lyssna på någon Kungen av pop-låtar en endaste gång till...

Länk till BRA musik:
https://www.youtube.com/watch?v=kzQpiJjdprQ

Haha sry, men din länk till "BRA musik" är exakt den musiken som gör mer ont i mina öron än någonting annat.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Haha sry, men din länk till "BRA musik" är exakt den musiken som gör mer ont i mina öron än någonting annat.

I min umgängeskrets refereras ibland den typen av musik till som dammsugarmusik, då det lät på ventrilo som om en kille hade en dammsugare på i bakgrunden när han lyssnade på det. Dammsugarfinnen kallades han ibland.

Moderator | Testpilot

Kom ihåg att tanken är att man ska få dela sin åsikt utan att det ska bli massa skräll


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ställer mig till de som stör sig på Anime, när någon säger att de inte gillar sitcoms/dokumentärer blir de som tittar på det sällan defensiva. Känns som Anime fans typ tar det personligt.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Pepsi är godare än coca cola.

Heretic!

Inaktiv
Skrivet av Zerkish:

Ställer mig till de som stör sig på Anime, när någon säger att de inte gillar sitcoms/dokumentärer blir de som tittar på det sällan defensiva. Känns som Anime fans typ tar det personligt.

Tror jag har att göra med att alla genrer finns representerade i anime. Alltså tror jag det finns något för alla. Gäller bara att hitta det först.
Den mesta animen gillar jag inte och vägrar kolla på dussinanime men det finns guldklimpar jag älskar.
Om någon säger att den inte gillar tecknad film så förstår jag att man kanske vill kolla på riktiga personer, men när någon säger att de inte gillar anime så menar de ju att de specifikt inte gillar japansk tecknad film vilket för mig känns mer märkligt. Då misstänker jag att det handlar om att de sett en eller två grejer och tror att allt är likadant.

Skriv svar