Squadron 42 spänner grafikmusklerna i ny trailer

Medlem

Jag tror att man bör utgå från mmo-delen, sen tar man bort alla andra spelare och lägger till några npc:er med specialskrivna dialoger och bygger en röd tråd(story),då hamnar man förmodligen i närheten av vad SQ42 blir. Man lär ju inte bygga 2 universum när man kan använda samma. Samma skepp, samma byggnader, samma planeter och utposter.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag tror att man bör utgå från mmo-delen, sen tar man bort alla andra spelare och lägger till några npc:er med specialskrivna dialoger och bygger en röd tråd(story),då hamnar man förmodligen i närheten av vad SQ42 blir. Man lär ju inte bygga 2 universum när man kan använda samma. Samma skepp, samma byggnader, samma planeter och utposter.

Jo, gameplayen från mmo:t kommer va den samma som singleplayern. Hur npcer rör sig, och hur flygplanen fungerar osv. Dom kommer använda mycket saker som finns i mmo:t i singleplayer spelet.
Spelet kommer också va väldigt linjärt. Man kan inte bestämma sig för att utforska andra ställen än vad spelets uppdrag säger att man ska göra, ungefär som när man jobbar på militären så måste man följa order om man flyger någon annanstans så går man AWOL, dvs att lämnar uppdraget utan tillåtelse. Då behöver dom inte ladda in alla sol system, bara dom systemen som hör till uppdragen på det kapitlet man befinner sig i.

Spelet kommer kommer ha mycket cutscenes och dialoger, så det kommer va som mass effekt fast mer next level. Så spelet blir mer och mer som en film.

Jump points är en viktig del för squadron 42, dom är inte helt färdiga med det än. Dom ska väl lägga in jump points i Starcitizen 4.0. Dom har säkert redan lagt in det i singleplayer spelet redan, men jag tror dom kommer finslipa det efter när spelare använder det i mmo delen sen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Tjena.

Star Citizen är liksom spelet som jag har väntat på sedan jag slutade spela Wing Commander. Blev ju rätt taggad när jag såg det på kickstarter men fattade också att det skulle komma att ta sin tid. Jag blev också ganska snart medveten om att det var läge att göra upp en budget och att hålla mig till den.
Oavsett om Star Citizen eller Squadron 42 någonsin kommer ut eller ej så har jag haft så kul att testspela SC att det är väl värt att skippa en pubrunda i månaden.

Min högst personliga gissning är att SQ42 kommer att betatestas till hösten 2020 samt släppas våren 2021. Sedan tror jag på en SC beta under 2022 med release i mitten av 2023. Jag kan ha fel men jag är tämligen säker på att det blir en release till slut.

Det jag tycker är nice i spelet är möjligheten att välja vilken roll jag vill spela. Trader, pirate, mercenary, miner et.c. Själv är jag sugen på deep space exploration. Tänk att åka runt och upptäcka nya grejer, utforska planeter och stjärnsystem. Det är riktigt läckert.

En del har ju efterlyst mer gameplay. Här är en 'in game' player-video om hur det kan vara att flyga runt ett gäng över en planet. https://www.youtube.com/watch?v=b8L2c8H2A9E


signatur

I'm not lost... I'm just taking the scenic route home.

123
Skriv svar