Final Fantasy XV har skeppats i 8,9 miljoner exemplar

Robot
Final Fantasy XV har skeppats i 8,9 miljoner exemplar

Vilket gör det till det tredje bäst säljande FF-spelet i huvudserien.

#Final-fantasy-XV, #Square-enix


Medlem

Tror att det här beror mer på att spelindustrin omsätter fyra gånger mer idag än vad den gjorde 1997.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag gillade XV starkt. Random encounters är något som jag alltid har avskytt i FF-serien. Det har ibland känts som att man tvingar sig igenom spelen enbart för storyn. XV ändrade på detta och bjuder på en stark story och fartfyllt gameplay.

Testpilot
Skrivet av Arzei:

Tror att det här beror mer på att spelindustrin omsätter fyra gånger mer idag än vad den gjorde 1997.

... samt att spelet finns till PS4, Xbox, PC och Stadia. Med det sagt, Final Fantasy är fortsatt en serie som står sig starkt. Blir spännande om FF7R går om!

Medlem

Spelet är grymt snyggt, världen och dess monster är väldigt bra. Karaktärerna är... Inget för mig, även om där finns ljuspunkter.

Bra strider med oväntat mycket djup.

Tråkig och ointressant story.

Som helhet ett bra spel som till och från är riktigt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Riktigt bra spel. Otroligt längesedan jag hade såpass roligt med ett nytt AAA spel.

Medlem

Världen var lite väl tom, speciellt städerna. Men ändå mysigt och bra.

Medlem

Sugen på att spela om det

Medlem

Spelet var ofullständig när det kom och ogillar striderna. Annars gillade jag karaktärerna mm. Lite tomt ibland....

Medlem

Jag älskade spelet.
Jag skulle vilja på min lista sätta det som det 3e bästa FF spelet för mig tror ja, Sure FF6 har sin egen lilla plats I allas våra hjärta säkert, men min lista går nog 1. FF7 2. FF9. 3. FF15

Medlem

Jag gillade spelet men tyckte side quests var riktigt kass och kunde gjorts bättre.

Medlem

Förvånad, då det är det sämsta i serien. Har bara gått mer och mer utför sedan 9an (10an är ok, men sämre än 9an. 12 är sämre än 10, 13 sämre än 12, 15 sämst av alla).

1
Skriv svar