Få en glimt av arbetet med musiken till Cyberpunk 2077

Robot
Få en glimt av arbetet med musiken till Cyberpunk 2077

"We wanna provide you with the soundtrack to fucking shit up."

#CD-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Run The Jewels, fan vad sweet.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Eller hur, man är ju mest glad att RTJ är med

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Eller hur, man är ju mest glad att RTJ är med

https://youtu.be/uuWQyfGa1yI

Dom är så jävla bra. Lite äldre El-P från def jux hade kunnat passa bra också


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Inget stort fan av hiphop/rap i spel så ska bli intressant att se (höra) hur det blir.
Det enda spel jag på rak arm kan komma på att hiphop fungerar är nog GTA när man kör bil i diverse skumma områden. Annars går det fetbort tyvärr.

Medlem

Hade hellre sett att de hade haft PaRappa the Rapper med, om de ska envisas med hip hop.

Medlem

Hoppas man kan wtänga av musiken..

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Inget stort fan av hiphop/rap i spel så ska bli intressant att se (höra) hur det blir.
Det enda spel jag på rak arm kan komma på att hiphop fungerar är nog GTA när man kör bil i diverse skumma områden. Annars går det fetbort tyvärr.

Skrivet av Das Davve:

Hade hellre sett att de hade haft PaRappa the Rapper med, om de ska envisas med hip hop.

Av allt man såg i videon så var det nästan bara 2 hip hop-band (Run the Jewels & Asap Rocky)? Det verkar vara en blandning av diverse genrer. Så jag förstår inte vad man ska klaga på? Mycket alternativt men pop.

EDIT:

Skrivet av Aesoprock:

Dom är så jävla bra. Lite äldre El-P från def jux hade kunnat passa bra också

Lyssnade som fan på Def Jux olika artister förr i tiden. Company Flow, RJD2 & Aesop Rock . Skivbolaget Anticon hade många bra artister också (Sage Francis & Buck 65).

Medlem

Som sagt, hoppas man kan stänga av musiken. Kommer aldrig stå ut med spelet hur bra det än är.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Daven:

Hoppas man kan wtänga av musiken..

Skrivet av Tassel:

Som sagt, hoppas man kan stänga av musiken. Kommer aldrig stå ut med spelet hur bra det än är.

Options -- Sound -- Music -- reglaget längst till vänster. Standard sedan 20 år tillbaka.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Maysay:

Av allt man såg i videon så var det nästan bara 2 hip hop-band (Run the Jewels & Asap Rocky)? Det verkar vara en blandning av diverse genrer. Så jag förstår inte vad man ska klaga på? Mycket alternativt men pop.

Det var bara en reflektion! Du behöver inte ta åt dig

Medlem

Älskar Run the Jewels!
Och så fick jag upp ögonen för Grimes när de visade att hon skulle vara med i cyberpunk. Fasiken va bra musik! Kommer passa grymt bra i cyberpunk dessutom.

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Det var bara en reflektion! Du behöver inte ta åt dig

Varför tror du att jag tar åt mig? Det verkar dumt. Jag svarade bara dig att det inte var så mycket hip hop av vad man kunde se. Så du kan nog vara lugn. Du verkade vara orolig.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför tror du att jag tar åt mig? Det verkar dumt. Jag svarade bara dig att det inte var så mycket hip hop av vad man kunde se. Så du kan nog vara lugn. Du verkade vara orolig.

Inte alls. Skrev t om att jag var nyfiken på hur det blir. Klagade inte öht:)

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Inte alls. Skrev t om att jag var nyfiken på hur det blir. Klagade inte öht:)

Ok. låter bra.

Medlem

Tina Guo! Häftigt, ser fram emot detta.. många bra artister även om inte ens hälften är några jag lyssnar på dagligen.
Tråkigt att vissa ska vara så instängda i sin musiksmak.

Medlem

Smak är ju inte direkt nåt man väljer.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Tråkigt att vissa ska vara så instängda i sin musiksmak.

Håller med. Går ju åt båda hållen det där

Medlem
Skrivet av Daven:

Smak är ju inte direkt nåt man väljer.

Vissa saker kan man ju lära sig att tycka om men vissa saker tycker man helt enkelt inte passar ihop.
Så att bli kallad inskränkt bara för att man inte gillar saker som andra gillar är ju bara barnsligt

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Vissa saker kan man ju lära sig att tycka om men vissa saker tycker man helt enkelt inte passar ihop.
Så att bli kallad inskränkt bara för att man inte gillar saker som andra gillar är ju bara barnsligt

Man vill ju att spelet ska tilltala så många som det bara går. Ett bra spel är fokus och jag litar på att CD Projekt har en tanke bakom valen. Blev mer intresserad av spelet efter att ha sett denna lista på artister. Även om jag själv inte gillar allt så ser man att de försöker bygga en varierad spelbas. Vilket är postivt. Så jag tror att detta kan bli riktigt bra.

Medlem

Kommer stänga av musiken och köra Vangelis soundtrack till Bladerunner och diverse synthwavelåtar i bakgrunden. Hiphop funkar inte i verkligheten för mig och speciellt inte i en cyberpunkvärld.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Ambassadör
Xbox

Hm, nej tack.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Håller med. Går ju åt båda hållen det där

På vilket vis då? Musiken är ju en del av spelet, det bygger upp stämningen som finns i städerna och så vidare. Tvivlar ju på att vi kommer få höra A$AP Rocky medans vi går runt på gatorna i Cyberpunk, utan musiken kommer att höras i barer och när vi åker runt i olika fordon.

Har aldrig fått för mig att stänga av musiken i ett spel bara för att stilen vanligtvis inte faller mig i smaken, musiken kan vara bra för det, om den passar i spelet.
Ni får ju självklart göra som ni vill, knappast någon som kan stoppa er. Men för mig känns det lite löjligt att redan nu säga att man kommer stänga av musiken, efter att endast ha sett en trailer som visar upp de artister som kommer att finnas med.

Medlem
Skrivet av Bill:

Kommer stänga av musiken och köra Vangelis soundtrack till Bladerunner och diverse synthwavelåtar i bakgrunden. Hiphop funkar inte i verkligheten för mig och speciellt inte i en cyberpunkvärld.

Men Blade Runner är ju en tolkning som Ridley Scott gjorde 1982 när Hip hop knappt existerade. De kanske hade gjort en annan tolkning nu? Själv ser jag cyberpunkvärlden som något otvättat. Där man t.ex hackar sönder (samplar) eller skriker över det som ska vara vackert. Ifrågasättande. Tycker inte att man ska jämföra allt med Blade Runner (som dessutom är i sin tur en tolkning av “Do Androids Dream of Electric Sheep”). Kan Daft Punk göra synth-disco-wave av The Weeknd, så kan nog CD Projekt göra något bra av Cyberpunk.

Medlem

Grymt! Tungt och fett, baserat på tidigare inlägg.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bill:

Kommer stänga av musiken och köra Vangelis soundtrack till Bladerunner och diverse synthwavelåtar i bakgrunden. Hiphop funkar inte i verkligheten för mig och speciellt inte i en cyberpunkvärld.

Då missar du en stor del av verkligheten.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Då missar du en stor del av verkligheten.

Vilken verklighet?
Den i spelet? Den vet vi inte mycket om än.
Vår riktiga verklighet?
Om du tror att populärmusik förmedlar verklighet till alla så är du riktigt ute och snurrar.
Som allätare av musik, men med djupa rötter i hårdrocken, så anser jag att mycket av hiphop och pop och vad du är kallar dagens toppliste musik är värdelös.
Och inte förmedlar den ett dugg verklighet.
Klipp och klistra musik helt enkelt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Freakon:

Då missar du en stor del av verkligheten.

Jo jag vet. Bl.a skjutning av tjej vid musikvideoinspelning med illegalt vapen (2 veckor sedan). Eller inhyrd rappare till sommarprogram för barn där budskapet i låten är ”det är ballt att sitta på kåken”. Eller p3s hyllande av dessa sk artister.

On topic. Grimes blev jag glatt förvånad över att de rekryterat. ENLIGT MIG hade nåt åt Aphex Twin-hållet varit en dröm också. Eller nån riktigt mörk goatrance i stil med tex Pleiadians https://youtu.be/m5U10JDXUF8


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Bill:

Jo jag vet. Bl.a skjutning av tjej vid musikvideoinspelning med illegalt vapen (2 veckor sedan). Eller inhyrd rappare till sommarprogram för barn där budskapet i låten är ”det är ballt att sitta på kåken”. Eller p3s hyllande av dessa sk artister.

On topic. Grimes blev jag glatt förvånad över att de rekryterat. ENLIGT MIG hade nåt åt Aphex Twin-hållet varit en dröm också. Eller nån riktigt mörk goatrance i stil med tex Pleiadians https://youtu.be/m5U10JDXUF8

Aphex twin hade funkat betydligt bättre enligt mig också!
trance/ambient känns betydligt mer framtid än hiphop/pop......
Släng in lite Fsol ffs!

https://youtu.be/u5KyDiTQa7c


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Måste säga att jag tycker synthwave och dylikt hade passat bra mycket bättre överlag. Nästan så att det är förvånande att man inte kör på det.

12
Skriv svar