Hur ska Anmäl-funktionen användas?

Medlem
Hur ska Anmäl-funktionen användas?

Hej hej!

Har en liten fråga till moderatorer/admins, hur är det tänkt att Anmäl-funktionen ska användas på kommentarer? Jag förstår givetvis att man ska anmäla hatiska inlägg, men är det även tänkt att man ska anmäla inlägg som bara anses vara off-topic eller spammiga? Ska man utnyttja funktionen så fort man vill att moderator ska ta en titt på kommentaren, även om det bara är för mindre förseelser, eller är den främst till för allvarligare saker?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rafner:

Hej hej!

Har en liten fråga till moderatorer/admins, hur är det tänkt att Anmäl-funktionen ska användas på kommentarer? Jag förstår givetvis att man ska anmäla hatiska inlägg, men är det även tänkt att man ska anmäla inlägg som bara anses vara off-topic eller spammiga? Ska man utnyttja funktionen så fort man vill att moderator ska ta en titt på kommentaren, även om det bara är för mindre förseelser, eller är den främst till för allvarligare saker?

Hej!

Den ska användas för kommentarer som bryter mot våra regler, som du kan läsa här.

Kort och gott, hatiska kommentarer och spam är sådant som bör anmälas. Off-topic är lite annorlunda, men det beror ju på hur långt överstyr det går. Har kommentaren inte något att göra med själva nyheten eller tråden i forumet, anmäl så kikar vi på det.

Mvh

Robin


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar