Sekiro vann tyngst men Disco Elysium vann mest på The Game Awards

Robot
Sekiro vann tyngst men Disco Elysium vann mest på The Game Awards
Medlem

Det rimmar inte 100% med mina åsikter men jag röstar JA ändå. Man lyckades pricka ganska rätt med priserna trots allt.

Största besvikelsen var att Tetris inte tog hem best multiplayer. Jag hade betalat vad som helst för att få se publik-reakionerna.

Medlem

Då är det spikat. Nästa spel för mig blir Sekiro.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Då är det spikat. Nästa spel för mig blir Sekiro.

Lycka till!

Medlem

Som jag nämnt tidigare så trodde jag inte att Sekiro skulle vinna årets spel, så det blev en otroligt rolig överraskning. Grattis FromSoft och Miyazaki!

Sen vinner dom även nästa år också med Elden Ring


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Då är det spikat. Nästa spel för mig blir Sekiro.

Prepare to die... a lot!

Medlem

ja vafan får väl testa sekiro då


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ja vafan får väl testa sekiro då

Blir nog att starta det ikväll igen. Slutade efter 5 genomspelningar.

Medlem

Har inte lirat No More Heroes-spelen - men trailern dom visa på TGA var ju ganska cool iallafall


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har inte lirat No More Heroes-spelen - men trailern dom visa på TGA var ju ganska cool iallafall

https://www.youtube.com/watch?v=g2nPg42xsXg

Senaste spinoff:en var katastrofalt dålig, de tidigare spelen är en trevlig upplevelse.

Medlem

Jag röstade ja, men årets spel borde ha gått till DS, sekiro är ett bra spel, men inget Death Stranding, i kvalite, i nyskapande, i teknologi (grafiskt), känns nästan som DS har mycket oförtjänt hat bara för det inte är ett rent döda döda spel, utan allt går ut på döda så lite som möjligt och det många verkar missa totalt är att det är det enda spelet som direkt försöker påminna folk om att vi har en planet, vi håller på förstör det finaste vi har, något vi bara har ett av, vårt hem, och vi kanske hamnar i DS värld, UTAN BT´s, men där vi sitter och ångrar och känner, varför gjorde vi inget när vi hade chansen. Det ultra mänskliga felet som kommer en dag ta livet av oss, att vii inte kan förändras förrän vi inte kan förneka längre att hur mycket vi än förnekar vår verklghet, så kommer saker hända. VI kommer inte ändra på oss, förrän vi, alldeles för sent, inser att vi inte kan fortsätta som vi gjortt i 2000 år, det finns en gräns, vi kan inte föröka oss gränslöst, vi kan inte öka gloabliseringen år för år, vi måste börja bli mer måttliga och inse att vi kan och har ett ansvar att ta hand om vår planet, för vi äger inte planeten, vi bara hyr den...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

The Ashen One

Var på tiden att Fromsoftware fick lite kärlek av allt slit de lagt ner. Jag tycker dock de skulle ha fått det tidigare med Dark Souls trilogin.
Fantastiskt gameplay som utvecklats genom tiden, dock tycker jag att de gått ner sig med världsbyggandet då 1an var bäst. I och med det gillar jag inte att de gick tillbaka till Demon's Souls då man teleporterar sig till de olika världarna.

De har fantastisk musik i alla spel och verkligen alla! Förstår fortfarande inte att de inte fått en award för detta! För mig är detta guld! Jag lyssnar på alla låtar från Demon's Souls, genom Dark Souls, Bloodborne för att inte glömma det mästerverket, fram till Sekiro.. Detta stör mig verkligen! Musiken är fantastiskt planerad och att de inte fått en award för detta är sjukt.

Detta gjorde mig glad rakt igenom och att se Hidetaka Miyazaki på scen var fantastiskt.
Jag tycker de borde fått det tidigare men jag antar att folk har växt, vågat mer och förstår hur bra det kändes att klara en LVL / ett spel som tog dagar/månader/år att besegra.

Jag är så glad för dessa spelutvecklare som inte längre går efter mängden utan efter känslan och tiden man lägger ner för att klara av ett spel för i längden är det de man kommer ihåg.

God Jul till er alla och ett gott nytt år! Jag hoppas FromSoftware kommer ge oss många fler spel och lycka i framtiden!

The Ashen One

@HaZe303:
Ledsen att säga det menn människan kommer aldrig ändra sig om det finns "profit" och vi är dödsdömda varken du vill det eller ej. Hela vårat samhälle består av konsumera mera! och utan det faller våran linje.
Det är fantasktiskt att kunna se felen men de kommer aldrig åtgärdas då de som sitter med makten bara räknar på det som ger dem mest under deras livstid. Verkligheten är bitter men sann.

Medlem

Death Stranding alla kategorier för min del då det var en av de bästa upplevelserna någonsin. Verkar dock vara väldigt hit or miss om man gillar det så förstår att det inte tog hem GOTY.

Sekiro var oväntad dock! Väldigt bra spel så kul för From Software!

Medlem

Skamlös reklam:

Jag bytar gärna till mig ditt exemplar av Sekiro. Läs mer här:

https://m.fz.se/forum/trad/437650-byte-fallen-order-mot-sekir...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Outer Wilds var en av mina favoritspel, tråkigt att de inte vann ett enda pris :/

Medlem

Disco elysium är ett fantastiskt spel, välförtjänt vinst.

Skrivet av MyInsanity:

@HaZe303:
Ledsen att säga det menn människan kommer aldrig ändra sig om det finns "profit" och vi är dödsdömda varken du vill det eller ej. Hela vårat samhälle består av konsumera mera! och utan det faller våran linje.
Det är fantasktiskt att kunna se felen men de kommer aldrig åtgärdas då de som sitter med makten bara räknar på det som ger dem mest under deras livstid. Verkligheten är bitter men sann.

Fast rent historiskt håller du dig inte till verkligheten. Det är knappt 100 år sedan de sista spillrorna av det gamla naturasamhället sopades undan till förmån för konsumtionssamhället. En samhällsutveckling som gick snabbt och skoningslöst, mot makthavarnas vilja. Som så många gånger förut.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Fast rent historiskt håller du dig inte till verkligheten. Det är knappt 100 år sedan de sista spillrorna av det gamla naturasamhället sopades undan till förmån för konsumtionssamhället. En samhällsutveckling som gick snabbt och skoningslöst, mot makthavarnas vilja. Som så många gånger förut.

Rent historiskt har mänskligheten alltid eftersträvat utveckling och att tämja naturens krafter mer effektivt.Med start från att människan först lärde sig göra upp elden, tills att vi utvecklade mer effektiva sätt att nyttja naturens krafter så som vind, vatten, ånga, kol, olja osv osv.

Detta beteendet har inte varit något som helst problem fram tills de senaste 100 åren då det börjat få först lokala konsekvenser och nu även sannolikt globala konsekvenser.

Men beteendet att tämja naturens resurser och krafter för egen vinning har varit det samma sen människan gjorde upp den första elden, och rent sakligt är det enda som skiljer en atomreaktor eller ett kolkraftverk från en lägereld skalan på energiutvinningen och effektiviteten i distributionen. Lägerelden är exakt lika "onaturlig" som kraftverken.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ja det var väl inget större fel på prisutdelningen. Årets spel för egen del var Disco Elysium, men Sekiro var också ett mycket bra lir.

Medlem

Inte värt det. Gillade inte alls Disco Elysium för egen del. Tycker att det mesta talar för att det inte var ett lyckat spel. Dels ingen som känner till det, inte populärt på steam (inte ens med på topp 100 spelade spelen atm) och har inte heller vart ett dugg populärt på twitch. Inte ens på releasen hade spelet knappt några som kollade. Känns som ett gäng av fanboys som uppmuntrats rösta på skiten.

(preparing for the wave)


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Inte värt det. Gillade inte alls Disco Elysium för egen del. Tycker att det mesta talar för att det inte var ett lyckat spel. Dels ingen som känner till det, inte populärt på steam (inte ens med på topp 100 spelade spelen atm) och har inte heller vart ett dugg populärt på twitch. Inte ens på releasen hade spelet knappt några som kollade. Känns som ett gäng av fanboys som uppmuntrats rösta på skiten.

Alla har rätt till en åsikt, men jag tror att du lite fel måttstockar. Tror dom flesta som köpte Disco Elysium köpte det på en annan plattform än Steam. Att det inte streamas beror på att det inte är ett spel som är så intressant att streama. Det är ett spel man måste spela i sin egen takt och ta sig tid att läsa all text, text som dels kan vara svår att läsa på en stream men också svårt att veta hur snabbt tittarna läser, och sitta och läsa högt blir snabbt extremt tröttsamt.
Att Disco Elysium är ett enormt populärt spel råder det ingen tvivel om, i princip alla seriösa recensenter hyllar det mer eller mindre, dom enda negativa kommentarerna är i princip att det är tidskrävande och att det är mycket text, och det är precis det som resten prisar spelet för.
Är det sedan värt alla priserna? Inte vet jag, jag känner inte till så många av dom andra spelen så jag vill inte uttala mig.
För mig är spelet revolutionerande och riktigt bra. Spelar jag det fortfarande? Nej. Måste man spela ett spel i 100+ dagar för att det skall vara bra? Inte enligt mig.
Ett av mina favoritspel genom alla tider är fortfarande What Remains of Edith FInch, och det spelade jag bara i knappa två timmar. Det var dock dom häftigaste två timmar jag spenderat på något spel.

Medlem

För mig helt klart Sekiro GotY

Medlem

Oj vilken skräll, säger jag. Var 100% övertygad om att Death Stranding hade den pokalen redan.

Medlem

Death Stranding är kanske för svårdefinierat för att de skall kunna motivera priset.
Hoppas DS är startskottet på nya berättelser och att man börjar vidga begreppet ”spel”.
Interaktiva berättelser men som fortfarande levererar en grym spelupplevelse är något som jag vill ha. Där man ges förutsättningar att ha olika upplevelser inom samma värld... det jag vill säga är att Kojima är ett geni.

Geeks Gaming

Inte fel spel som vann, dock höll jag tummarna för att outer wilds skulle få något pris.
Synd men samtidigt ett ganska smalt spel

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Blir nog att starta det ikväll igen. Slutade efter 5 genomspelningar.

Hur står sig sekiro mot bloodborne?
Är det hälften så bra som bloodborne så tänker jag testa:)

Medlem

Tyckte inget spel riktigt stack ut i år 2019, vilket jag gör att jag anser det var ett av de sämsta i modern tid, speciellt om man inte spelar/äger någon konsol. Ja, innan DY dök upp som gubben i lådan helt oväntat och lyste upp den annars becksvarta spelhimlen lite tidigare i höstas. Lika kul och överraskande som när ATOM-rpg helt flög under radarn i slutet av förra året, än roligare är att DY dessutom är ett bättre spel.

En sak som verkligen sticker ut är utmärkelsen - Strategy Game. Jag frågar mig är om det verkligen inte fanns något bättre strategispel än "Fire Emblem: Three Houses", som tog hem titeln årets strategispel? Det måste ha varit enormt skralt bland strategispelen som kom i år om den där J-RPG aktiga smörjan till "strategispel" vann titeln!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Hur står sig sekiro mot bloodborne?
Är det hälften så bra som bloodborne så tänker jag testa:)

Skulle sägs att dark souls 3 tog stora influenser av bloodbourne inom ramen för dark souls och det var bara bra!

Sekiro tar det ett steg längre, combaten är något av det bästa i något from software spel.

Det du går miste om i form av character customisation får du tillbaka i form av det tightaste och mest belönande combat systemet ever.

Du har aldrig haft så episka och engagerande boss fighter.

Så om du är en "souls player" så fattar jag inte varför du sitter här och läser, köp och spela!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Om Disco elysium kommer till switch så köper jag direkt. Ser ut att vara ett perfekt sitta i sängen och somna till spel! Tyvärr så tror jag att Sekuro är för svårt för mig....har klarat alla souls spelen+blood borne. Förutom 3an.......jag börjar tappa greppet. Säg att jag inte håller på att bli ett gammalt ass snälla! Ha ha!

12
Skriv svar