Se ny trailer från Final Fantasy VII-remaken

Robot
Se ny trailer från Final Fantasy VII-remaken

Mindre än tre månader till premiären.

#finalfantasy-vii-remake, #ps4


NuZ
Testpilot

Nja osäker men ska testa. Inte helt övertygad än


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Sjukt besviken på att dem bara kör midgar delen, kommer aldrig bli samma känsla när man ej kan ströva runt fritt på en världskarta. Tveksam på hela kapitel idén

Avstängd
Skrivet av rolar:

Sjukt besviken på att dem bara kör midgar delen, kommer aldrig bli samma känsla när man ej kan ströva runt fritt på en världskarta. Tveksam på hela kapitel idén

Ja hade varit bättre att chilla med att gå ut med spelet så tidigt som dom gjorde, och sedan försökt göra nästan hela spelet klart innan man går ut med det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jisses, det här måste jag ju bara spela igen! Originalet snodde 100+ timmar i vart fall.
Tyvärr kommer jag inte att köpa en PS4 igen, så får hoppas att det fungerar att lirar på PS5.

Som tur är verkar det finnas ett "Turn based classic mode".

Medlem

Ser otroligt bra ut.

Är dock inte speciellt sugen ändå, att spelet är uppdelat förstör allt för mig. Tyvärr. Midgar är ju också den absolut tråkigaste delen av spelet så ett helt spel i bara den delen känns blä.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Allt i trailern har setts i andra trailers, men det ser oavsett så makalöst bra ut. Jag stör mig inte överdrivet på att det är uppdelat, nästan tvärtom. Den eufori jag kommer att känna den 3 mars kommer jag nu att få uppleva två gånger till (eller fler, beroende på hur många delar det blir).

Medlem

Musiken är för härlig

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Allt i trailern har setts i andra trailers, men det ser oavsett så makalöst bra ut. Jag stör mig inte överdrivet på att det är uppdelat, nästan tvärtom. Den eufori jag kommer att känna den 3 mars kommer jag nu att få uppleva två gånger till (eller fler, beroende på hur många delar det blir).

Men känslan som kommer att slå dig när du är klar med första episoden och måste vänta på nästa, hur tacklar du den?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men känslan som kommer att slå dig när du är klar med första episoden och måste vänta på nästa, hur tacklar du den?

Det kommer fortfarande vara ett helt spel. Inte som en Telltale episod. Spelet delas upp i en trilogi och jag tror de flesta är helt ok med det med tanke på att dem kan nöta in sååååå mycket mer i spelet. Finns inte en chans att man skulle kunna göra en full on remake på hela FFVII i current gen. Fattar inte varför folk har så svårt att förstå det. Hade dem släppt hela skiten i ett då hade folk garanterat blivit mer besvikna än vad som kommer hända nu för det skulle inte bli i NÄRHETEN så polerat som trilogin kommer bli.

Nu har Square tre spel som folk kommer se fram emot i flera år framåt och förhoppningsvis kommer alla tre delar vara riktigt bra. Tror inte det finns någon som kommer få en existentiell kris när dem inser att dem spelat klart. De flesta kommer nog gilla det och glatt se fram emot uppföljaren och de som inte gillar det kommer förmodligen winea lite online eller bara skippa uppföljaren.

Varför ska allt ska vara så jäkla dramatiskt nu för tiden?

Finns så klart ingen garanti att detta kommer bli bra. Kanske kommer floppa hel totalt men jag är personligen väldigt tveksam att det kommer floppa och jag tror 100% att dela upp spelet i tre delar är mycket smartare än att göra allt i ett. Smartare från ett business perspektiv speciellt om spelet blir bra och blir det bra får alla fans en FFVII trilogi. Hur kan ett FF fan bli missnöjd med en bra FFVII trilogi gjort för current gen????

Förstår inte de som klagar. Får ni verkligen sån jäkla ångest av att behöva vänta på uppföljarna? Det känns ju mer som Square gör fansen en tjänst av att göra en trilogi av allt istället. Alla som bryr sig vet hur spelet slutar och vad som händer Aerith etc så inte så att man kommer sitta där och bara "wäää värsta cliffhangern".

Medlem

@1337Figaro: Det kommer inte att vara ett helt spel. Spelet slutar mitt i storyn och karaktärsutvecklingen. Det sista man kommer att få se bör vara glimten av den öppna och fria värld man kommer att få utforska i nästa del.

Tror att detta kommer att upplevas som värre än Telltales spel. Detta då storyn i FF7 inte är tänkt att styckas upp, den skapades och skrevs för att upplevas där och då. Utan avbrott. Telltales har medvetet skapat och skrivit sina stories för att det ska fungera som episoder.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Bobbybazooka:

Jisses, det här måste jag ju bara spela igen! Originalet snodde 100+ timmar i vart fall.
Tyvärr kommer jag inte att köpa en PS4 igen, så får hoppas att det fungerar att lirar på PS5.

Som tur är verkar det finnas ett "Turn based classic mode".

Det lär nog släppas till PS5 också.


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk

Fet trailer!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men känslan som kommer att slå dig när du är klar med första episoden och måste vänta på nästa, hur tacklar du den?

Jag har väntat i fem år snart på den här remaken (eller 20 år kanske, eftersom jag varit sugen på en ny version av det här spelet sedan typ 1999), så jag är van vid väntan. Och den kommer nog inte att bli så lång heller, om man får tro Square själva.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Det kommer fortfarande vara ett helt spel. Inte som en Telltale episod. Spelet delas upp i en trilogi och jag tror de flesta är helt ok med det med tanke på att dem kan nöta in sååååå mycket mer i spelet. Finns inte en chans att man skulle kunna göra en full on remake på hela FFVII i current gen. Fattar inte varför folk har så svårt att förstå det. Hade dem släppt hela skiten i ett då hade folk garanterat blivit mer besvikna än vad som kommer hända nu för det skulle inte bli i NÄRHETEN så polerat som trilogin kommer bli.

Nu har Square tre spel som folk kommer se fram emot i flera år framåt och förhoppningsvis kommer alla tre delar vara riktigt bra. Tror inte det finns någon som kommer få en existentiell kris när dem inser att dem spelat klart. De flesta kommer nog gilla det och glatt se fram emot uppföljaren och de som inte gillar det kommer förmodligen winea lite online eller bara skippa uppföljaren.

Varför ska allt ska vara så jäkla dramatiskt nu för tiden?

Finns så klart ingen garanti att detta kommer bli bra. Kanske kommer floppa hel totalt men jag är personligen väldigt tveksam att det kommer floppa och jag tror 100% att dela upp spelet i tre delar är mycket smartare än att göra allt i ett. Smartare från ett business perspektiv speciellt om spelet blir bra och blir det bra får alla fans en FFVII trilogi. Hur kan ett FF fan bli missnöjd med en bra FFVII trilogi gjort för current gen????

Förstår inte de som klagar. Får ni verkligen sån jäkla ångest av att behöva vänta på uppföljarna? Det känns ju mer som Square gör fansen en tjänst av att göra en trilogi av allt istället. Alla som bryr sig vet hur spelet slutar och vad som händer Aerith etc så inte så att man kommer sitta där och bara "wäää värsta cliffhangern".

Jag fattar heller inte gnället. Vem gnäller på att Sagan om Ringen kom i tre delar? Eller de tre Star Wars-trilogierna? Vem hade velat ha tolv timmar Sagan om Ringen i en enda klump? Inte jag i alla fall. Jag väntar gärna på del två och tre, Square ger mig tre stora spel i stället för ett.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men känslan som kommer att slå dig när du är klar med första episoden och måste vänta på nästa, hur tacklar du den?

Om Half Life episode 3 är nåt att gå efter så har längtan övergått till likgiltighet.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Square ger mig tre stora spel i stället för ett.

Alltså, hur vet du detta? De kan ju lika väl vara 3 st 10 timmars delar som inte ens kommer i närheten av längden på originalet. Om inget annat så betalar du tre gånger för ett spel, grattis.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Alltså, hur vet du detta? De kan ju lika väl vara 3 st 10 timmars delar som inte ens kommer i närheten av längden på originalet. Om inget annat så betalar du tre gånger för ett spel, grattis.

Vet gör väl knappast ens Square själva, men tre delar känns rimligt. Jag ser inte det som att jag betalar tre gånger för samma spel. Square säger själva att varje del ska vara lika stort som ett vanligt stort spel, så jag ser det som att jag betalar för tre spel (eller hur många det nu blir). Och med tanke på hur storslaget Square verkar vilja göra det, så är flera delar nog den enda realistiska lösningen, oavsett vad man tycker. Jag hade gladeligen betalt fullpris för 10 delar av det här spelet för övrigt.

Men visst, jag hade också allra helst fått allt på en gång.

Medlem

Har ni missat vart Square enix är påväg? Själv så tycker jag att dom förlorade det med FFXIII och framåt. Nya FFVII har jag svårt att se att det bara kommer att bli en besvikelse. Hoppas verkligen att jag har fel! Men vet dom verkligen hur man gör ett magiskt FF spel fråga er det. Var beredd på att detta kommer att vara en tortyr för dig som verkligen vill spela och väntar på varje episod. Som tar för lång tid mm på sig. Stålsätt er nu på att få vänta eller bli otroligt frustrade säger jag bara. För jag lovar er att ni kommer att få vänta lite längre en vad ni tror....

Medlem
Skrivet av rolar:

Sjukt besviken på att dem bara kör midgar delen, kommer aldrig bli samma känsla när man ej kan ströva runt fritt på en världskarta. Tveksam på hela kapitel idén

Jag förstår din frustration. Men de skulle omöjligen kunna skapa den typen av värld jag (i alla fall) skulle vilja djupdyka ner i om inte de hade tillräckligt med material att helt toppa originalet. Att de släpper det episodiskt tror jag personligen har mer med ekonomiska faktorer att göra. Med tanke på att det första avsnittet ska vara lika långt som hela originalet så har det antagligen lagts ner snuskigt stora summor på produktionen. Är det så att de inte lyckas nå upp till målen så lär de ju inte heller släppa hela trilogin, och det känns inte helt omöjligt att de velat se ett proof of concept genom att släppa det i delar, så inte alla pengar slängs i sjön.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vad är det man säger?

Den som lever får se...

Medlem

@Tröjan: Ingen klagar på att Sagan om Ringen var uppdelad i tre delar/filmer. Detta då böckerna och storyn var skapt så. Så är inte fallet med FF7.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

@Tröjan: Ingen klagar på att Sagan om Ringen var uppdelad i tre delar/filmer. Detta då böckerna och storyn var skapt så. Så är inte fallet med FF7.

Hobbit då? Det var bara en bok men tre filmer.

Sen var tre filmer för lite för sagan om ringen, det var massor som inte ens kom med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hobbit då? Det var bara en bok men tre filmer.

Sen var tre filmer för lite för sagan om ringen, det var massor som inte ens kom med.

Hobbit kan jag köpa.

Håller med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar