Överraskningen - Nya Xboxen avtäcktes inatt!

Medlem
Skrivet av bleken:

Men eftersom du inte fattade att jag försökte förklara för dej att ni har misstolkat var andra och du att av nån anledning fick det till att jag menat att du har fel om att där inte finns en dator om kan köra 4k i 120z så gör vi så här åxå:

https://www.youtube.com/watch?v=5r03IDVUfms

hmm minst en dator som klarar ett spell i 4k 144Hz till och med.. med andra or fakta fel av dej åxå.. så inte nog med att du har fel i allt som du misstolkat har du åxå fakta fel.

Här är ett par till:

Så nej, klarar inte 2080TI av det så klarar dagens datorer (eller konsoler) inte av det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Här är ett par till:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/15062?key=60e2c21...

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/15063?key=6d6217c...

Så nej, klarar inte 2080TI av det så klarar dagens datorer (eller konsoler) inte av det.

synd bara att videon motbevisar dej om att där går att spela spel i det.. tänk på att dator e mer än gpu..
men som sagt, du har ju inte vågat erkänna att ni misstolka varandra, så du vågar väl inte heller erkänna att du hade fakta fel åxå.

Medlem
Skrivet av bleken:

synd bara att videon motbevisar dej om att där går att spela spel i det.. tänk på att dator e mer än gpu..
men som sagt, du har ju inte vågat erkänna att ni misstolka varandra, så du vågar väl inte heller erkänna att du hade fakta fel åxå.

Nej, för spel är det i princip enbart GPU som spelar roll. Hade du följt diskussionen och inte bara hoppat på i slutet hade du sett att vi redan gått igenom låga grafikinställningar, vilket ett lättdrivet spel som PUBG i princip är.

Jag förstår dock att du väldigt gärna vill ha sista ordet, så du kan få det i julklapp. God jul

EDIT: En snabb googling gav dock att du hade fel även med Pubg:

Inga 144 FPS där inte... Älskar't...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hur många inlägg går det att skriva om vem som skrev vad och vad som missförståtts?

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur många inlägg går det att skriva om vem som skrev vad och vad som missförståtts?

Många tydligen, trots att det står svart på vitt och visats med objektiva mätningar


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, för spel är det i princip enbart GPU som spelar roll. Hade du följt diskussionen och inte bara hoppat på i slutet hade du sett att vi redan gått igenom låga grafikinställningar, vilket ett lättdrivet spel som PUBG i princip är.

Jag förstår dock att du väldigt gärna vill ha sista ordet, så du kan få det i julklapp. God jul

ändrar ju inte det faktum har fel om att det inte går att ha 4k i 120hz, e ju bara som sagt att du inte bågar erkänna din fel som du har haft från början..

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, för spel är det i princip enbart GPU som spelar roll. Hade du följt diskussionen och inte bara hoppat på i slutet hade du sett att vi redan gått igenom låga grafikinställningar, vilket ett lättdrivet spel som PUBG i princip är.

Jag förstår dock att du väldigt gärna vill ha sista ordet, så du kan få det i julklapp. God jul

EDIT: En snabb googling gav dock att du hade fel även med Pubg:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4vH9WPjh3wTkeGYfCDfFpC.png

Inga 144 FPS där inte... Älskar't...

synd åter igen att videon motbevisar dej..

Medlem
Skrivet av bleken:

synd åter igen att videon motbevisar dej..

Antar att du inte tittat på videon. Vid 3:57 visar man att grafiken är på "very low".... Men försök gärna övertala mig hur jag har fel igen


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Antar att du inte tittat på videon. Vid 3:57 visar man att grafiken är på "very low".... Men försök gärna övertala mig hur jag har fel igen

är endån 4k i över 120hz, vilket du sa inte går.

Medlem
Skrivet av bleken:

är endån 4k i över 120hz, vilket du sa inte går.

Du har missat att läsa... Igen...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

här du skrev fel då du skulle ha nämnt Hz åxå även du citerar en som nämner hz

Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du menar, finns varken PC eller konsol som ens klarar 4K. De kommer självklart inte klara 8K nästa år.

Utveckla gärna.

Skrivet av Dunder:

Du har missat att läsa... Igen...

och videon motbevisar dej genom att bevisa att han kunde köra 4k i 144hz.. visserligen i detaljer på low som du säger och inget jag hade velat ha direkt.. men den säger klart att upplösningen e 4k.

Medlem
Skrivet av bleken:

här du skrev fel då du skulle ha nämnt Hz åxå även du citerar en som nämner hz

och videon motbevisar dej genom att bevisa att han kunde köra 4k i 144hz.. visserligen i detaljer på low som du säger och inget jag hade velat ha direkt.. men den säger klart att upplösningen e 4k.

Som sagt, läs igenom diskussionen, du verkar ha missat en del.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har alla missat att dom har en kontroll med som storleks referens? Den är ungefär 30x15x15 cm (HxBxD) om man utgår från en av dom senaste kontrollerna men eftersom den nya kontrollen är mindre borde måtten vara mindre så att den inte får plats i en tv låter inte troligt.

Avstängd

Denna generation av konsoler tänker jag inte vara med i tjötet. Det ser jobbigt ut. Det var jobbigt minns jag från sist. Säg till när det handlar om vad som är kul. Hehe

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag antar att SweClockers har fel och du har rätt då

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/15061?key=07429cc...

EDIT: FYI: Att du inte läser ordentligt kan jag inte ansvara för.

Jag talar om en matematisk funktion:

http://www.raknaut.se/roten.aspx

Du talar tydligen om något helt annat än det vi diskuterat.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av bleken:

men han har ju inte sagt nåt om att 4k ska vara i 120hz säger han ju.

Exakt!

Vilket var precis min poäng.

Skönt att de flesta läsare är intelligenta och med.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Om vi nu lämnar "dundermissen", och istället går över till något mer on-topic för ämnet, så har DF precis släppt en mycket bra genomgång av vad som hitintills känns till om den nya XB:en:


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Har alla missat att dom har en kontroll med som storleks referens? Den är ungefär 30x15x15 cm (HxBxD) om man utgår från en av dom senaste kontrollerna men eftersom den nya kontrollen är mindre borde måtten vara mindre så att den inte får plats i en tv låter inte troligt.

Bra poäng.

Dessutom så är räddningen att den faktiskt går att lägga ner horisontellt (om man skulle ha absolut bekymmer med platsen i vertikalt läge).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Jag talar om en matematisk funktion:

http://www.raknaut.se/roten.aspx

Du talar tydligen om något helt annat än det vi diskuterat.

Ja, blir man motbevisad så är ju enda alternativet att börja yra om något helt irrelevant....

EDIT: Sen borde du börja använda citera flera-knappen, du spammar sönder trådar både här och på SweC.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, blir man motbevisad så är ju enda alternativet att börja yra om något helt irrelevant....

Exakt. Kunde inte hållit med dig mer! Där har vi enda orsaken till att det yras om 120 Hz.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Exakt. Kunde inte hållit med dig mer! Där har vi enda orsaken till att det yras om 120 Hz.

Jag kan citera igen vad det är vi diskuterar, men jag antar att du inte kommer läsa det heller. God jul


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kan citera igen vad det är vi diskuterar, men jag antar att du inte kommer läsa det heller. God jul

Jag kan citera att vi diskuterar roten ur - lika mycket som du citerar att du diskuterar 120 Hz.

Blir tyvärr inte ett dugg bättre för det. Bara extremt tjötigt och totalt OT för tråden.

Tror att "God Jul" inte är enda skivan som fastnat hos dig.

Återgå gärna till att diskutera Xbox istället.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Jag kan citera att vi diskuterar roten ur - lika mycket som du citerar att du diskuterar 120 Hz.

Blir tyvärr inte ett dugg bättre för det. Bara extremt tjötigt och totalt OT för tråden.

Tror att "God Jul" inte är enda skivan som fastnat hos dig.

Återgå gärna till att diskutera Xbox istället.

Nej, vi diskuterade. Att du gör ett bevisligen felaktigt påstående mitt i gör ingen skillnad.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, vi diskuterade. Att du gör ett bevisligen felaktigt påstående mitt i gör ingen skillnad.

Nej. Vi diskuterade bevisligen kvadraten av 240.

Sedan att du inte kan göra skillnad mellan vad vi och du diskuterar är ett problem som du själv bäst får tackla.

Jag kommer att diskutera vidare om Xbox i denna tråden (messa mig gärna privat om du vill ha lektioner i matematik eller logik).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Exakt!

Vilket var precis min poäng.

Skönt att de flesta läsare är intelligenta och med.

ja men det var inte direkt lönt att påpeka att ni bara hade missuppfattat varandra, han förstod inte det heller eller ville ej erkänna nåt.. liksom när du till och med skriver att du inte menade Hz så borde man se att ni har bara missförstått varandra och skriva det att han menade hz också.. Men nej! han citerar ditt inlägg som säger klart att du inte menade Hz och sätter up en bild om Hz?? till vilken nytta görs det liksom!! och sen gör han likadant åt mej av nån anledning när det enda jag försökte säga vara att du inte menade hz.. Bara det visar hur vilse han e

Medlem
Skrivet av martinot:

Nej. Vi diskuterade bevisligen kvadraten av 240.

Sedan att du inte kan göra skillnad mellan vad vi och du diskuterar är ett problem som du själv bäst får tackla.

Jag kommer att diskutera vidare om Xbox i denna tråden (messa mig gärna privat om du vill ha lektioner i matematik eller logik).

Nope, ursprungliga inlägget är:

Citat:

Din dator stödjer 8K 120Hz Gaming?

och ditt svar på mitt inlägg var:

Citat:

Vilket årtionde lever du kvar i?

Q.E.D.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av bleken:

skrev du fel här eller?

för sen säger du tvärtemot liksom (om man bortse från skriv felet med en 4 då alltså):

Förklara tydligare, jag vet inte vad jag gjorde fel. Berätta gärna, jag är öppen för att lära mig och om jag gjort fel så vill jag gärna veta det.

Medlem

@martinot: ok, inte sagt att du gjort fel. Jag ber om ursäkt.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Förklara tydligare, jag vet inte vad jag gjorde fel. Berätta gärna, jag är öppen för att lära mig och om jag gjort fel så vill jag gärna veta det.

Undra mest för här säger du väl att du får att roten ur 14400 är 240

Skrivet av YmerXE:

Är inte 240 roten ur 14400? Det är vad jag får fram och isåfall har Dunder helt rätt.

sen här säger du att du e tveksam till någon som säger att roten ur 14400 inte är 120:

Skrivet av YmerXE:

Sedan är jag väl tveksam till någon som säger att 120 upphöjt med 2 (120^2)inte är 14 440. Du bör kontakta Google, National Instrument samt Texas Instrument för att berätta att deras program och TIs miniräknare ger fel resultat. Det förklarar varför jag bara fick D i Matematik2b, Texas Instrument TI-30XB MultiView gav mig just 14400 som resultat också. Så Huawei EMUI 8.0 baserat på Googles Android oreo 8.0 har också fel? Googles inbyggda miniräknare i deras sökmotor har också fel? Försök igen.

så känns som du säger två olika svar på det

Medlem
Skrivet av anon_119148:

https://sony-ps5.com/wp-content/uploads/2019/10/How-The-PS5-C...

Det här är väl bara ett rykte / devkit(?) men om den ser ut ens i närheten av denna så har Microsoft objektivt vunnit designbiten.

Det där är inte PS5. Det är Devkit till PS5. Stor skillnad. Se på alla andra Devkits genom tiderna så förstår ni vad jag menar.
Två exempel:

PS3:

Xbox 360:

Skriv svar