PUBG-fusk var egentligen en trojan som trollade användarna

Robot
PUBG-fusk var egentligen en trojan som trollade användarna

Inte ont anande fuskare avlivades av egna granater, sköt oavsiktligt ihjäl kamrater och hoppade ur fordon.

#playerunknowns-battlegrounds, #pubg


Medlem

Och det räckte alltså med att de använde bara just det fusket? Hade varit härligare om det därtill bevisligen var folk som använt sig av fördelsgivande, riktigt fusk som fick smaka på medicinen.

Medlem

Fantastiskt gjort!

Medlem

Hahaha, klockrent gjort! Låter som snubben skulle kunna vara Svensk från dialekten.

Ge han nobelpriset för tusan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gnällkuk

HJÄLTE! <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vart donerar man pengar till detta?! Klockrent!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Vart donerar man pengar till detta?! Klockrent!

Tänkte precis samma sak! Jag hade lätt donerat för att han ska kunna göra ännu värre "fusk" som fuskarna kan använda!

Mycket kärlek till den mannen. <3


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Och det räckte alltså med att de använde bara just det fusket? Hade varit härligare om det därtill bevisligen var folk som använt sig av fördelsgivande, riktigt fusk som fick smaka på medicinen.

Men det var ju det som deras (fuskarnas) syfte var: att använda sig av ett riktigt fusk, men fick detta istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

HAHA fan vad fint gjort.. hade varit väldigt nice om man hade kunnat få höra ljud från fuskarna också och höra deras outrage när saker går fel.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det här var ta-mig-fan det finaste jag sett sedan jag konfirmerades.


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Haha kul att min svenska dialekt var en sån give-away! Som någon uppmärksammat är jag svensk (personen bakom videon). Kul att ni verkar gilla videon. Jag är inte intresserad av några donationer men min förhoppning är givetvis att så många som möjligt ska få ta del av videon och förhoppningvis få sig ett gott skratt!

Medlem

@Snake Plissken:
Jag lurade på att ta upp ljud också med fejkade fusket (jag är skaparen) men efter att ha rådfrågat "min advokat" så insåg jag att det kunde ha lite värre påföljder att avlyssna människor utan att dom vet om det så jag hoppade det tyvärr

FM-guru
F.d. Sisyr

Slutet på det sista klippet var 10/10.

Medlem

Han blev precis bannad på SweClockers av någon anledning. FZ hyllar, SweClockers dissar?

@scriptkid vad säger advokaten om det?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Han blev precis bannad på SweClockers av någon anledning. FZ hyllar, SweClockers dissar?

@scriptkid vad säger advokaten om det?

Nej dom gillade tyvärr inte mitt fejkade fuskprogram

Medlem
Skrivet av scriptkid:

Haha kul att min svenska dialekt var en sån give-away! Som någon uppmärksammat är jag svensk (personen bakom videon). Kul att ni verkar gilla videon. Jag är inte intresserad av några donationer men min förhoppning är givetvis att så många som möjligt ska få ta del av videon och förhoppningvis få sig ett gott skratt!

Starkt jobbat, pluss poäng för kreativitet! Om jag får lov att vara surgubben i denna tråd så tycker jag jag att alla inklippta memes bara var irriterande och bröt flödet, men det finns ju helt klart en publik för det med.

Medlem

@scriptkid: Det var det många andra som gjorde iaf


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Starkt jobbat, pluss poäng för kreativitet! Om jag får lov att vara surgubben i denna tråd så tycker jag jag att alla inklippta memes bara var irriterande och bröt flödet, men det finns ju helt klart en publik för det med.

Tack för feedbacken. Eftersom jag inte hade någon ljudupptagning från fuskarna så kände jag att det blev väldigt stelt att bara köra in-game ljudet

Medlem

Gaming företagen borde anställa en massa folk vars uppgift är att flooda internet med fusk som det här för alla spel. Sätt upp 100 tals falska sidor med falska fusk så det blir lite svårare för folk att hitta gratis fusk.

Inaktiv

Kul idé, men är rätt säker på att detta kan klassas som dataintrång vilket är ett lagbrott. Jag tänker då specifikt på den dolda funktionen som laddar upp deras replays till ditt Googlekonto.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kul idé, men är rätt säker på att detta kan klassas som dataintrång vilket är ett lagbrott. Jag tänker då specifikt på den dolda funktionen som laddar upp deras replays till ditt Googlekonto.

Alla fuskare har medvetet laddat ner det fejkade fuskprogrammet och kört det på sina datorer (inget sprids eller körs automatiskt). Jag har inte lämnat några garantier för att fusket skulle fungera och dom har inte betalat något för det. Replays innehåller ingen känslig data eftersom information om alla matcher är publika för pubg (det går att få ut information om alla spelade matcher online). Vill också vara tydlig med att ingen permanent skada (tyvärr XD) har blivit gjord för fuskarna heller då allt går tillbaka till normalt efter dem startar om datorn, ville ej göra något permanent eftersom det finns risk att folk laddar ner det på publika datorer som internet kafé etc.

Inaktiv
Skrivet av scriptkid:

Alla fuskare har medvetet laddat ner det fejkade fuskprogrammet och kört det på sina datorer (inget sprids eller körs automatiskt). Jag har inte lämnat några garantier för att fusket skulle fungera och dom har inte betalat något för det. Replays innehåller ingen känslig data eftersom information om alla matcher är publika för pubg (det går att få ut information om alla spelade matcher online). Vill också vara tydlig med att ingen permanent skada (tyvärr XD) har blivit gjord för fuskarna heller då allt går tillbaka till normalt efter dem startar om datorn, ville ej göra något permanent eftersom det finns risk att folk laddar ner det på publika datorer som internet kafé etc.

Oavsett känsligt innehåll eller ej laddar du forfarande olovligen och utan deras vetskap upp deras filer till dig själv med hjälp av gömd programvara vilket är varför jag tror att det skulle kunna klassas som ett lagbrott.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Oavsett känsligt innehåll eller ej laddar du forfarande olovligen och utan deras vetskap upp deras filer till dig själv med hjälp av gömd programvara vilket är varför jag tror att det skulle kunna klassas som ett lagbrott.

Nu ska vi inte vara sån.
det behövs alltid såna här "vardagshjältar".
Att begå ett "litet brott" för att sätta dit ett "större brott" är inget fel, det hade goda intentioner och ingen oskyldig har blivigt drabbad av några ogentligheter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av scriptkid:

Nej dom gillade tyvärr inte mitt fejkade fuskprogram

Inget fel på sweclockers i sig men dom har alltid haft vissa med "pinnen uppe i ¤#"¤#¤" mentaliteten enda sen det startades.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Detta gjorde min dag. Hoppas utvecklarna plockar upp din talang Scriptkid och gör lite in-gamevarianter på detta.

Medlem

När man ser "Sverige ligger på tionde plats" trodde helt ärligt vi Svenskar va bra nog att inte behöva fusk.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

När man ser "Sverige ligger på tionde plats" trodde helt ärligt vi Svenskar va bra nog att inte behöva fusk.

I början var nästan alla nedladdningar från Turkiet, Vietnam, Pakistan, Indien & Indonesien men jag insåg rätt fort att nästan alla dessa länder spelade mest PUBG MOBILE, och PUBG LITE så jag var tvungen att tweaka marknadsföringen och rikta in mig mer på europa och länder som spelar pubg för pc, sverige är rätt högt på den listan tyvärr

Kina är värst men det syns ej på min lista eftersom dom knappt använder Google (där jag marknadsförde)

Medlem

Jag har kollat på videon och hör ej varje sig en skånsk, Göteborgsk eller annan dialekt. Vad jag dock hör är en svensk accent

Avstängd

11/10 troll <3

Testpilot

Haha!! @scriptkid vilken hjälte du är!

12
Skriv svar