Human Head stäms för att ha övergett Rune 2
Även om beloppet är överdrivet så känns det som att förloppet var planerat av Human Head och Bethesda. Bethesda har väl haft en del fuffens för sig förr vid studioköp - bland annat då man tidigare försökte ta över just Human Head i samband med Prey 2.
Ja, vad skall man säga, riktigt fult av dem att lägga ner och återstarta studion, man tycker ju att Bethesda borde ställa sig frågan om de nu gjorde så här, vad stoppar dem ifrån att göra samma sak under deras flagga.
En studio ägd av Bethesda kan ju inte avveckla sig själva och lägga ner på detta sätt.
Ja, vad skall man säga, riktigt fult av dem att lägga ner och återstarta studion, man tycker ju att Bethesda borde ställa sig frågan om de nu gjorde så här, vad stoppar dem ifrån att göra samma sak under deras flagga.
Kontrakt som säger att man inte får rekrytera tidigare anställda eller liknande.
Sen så är det ju bara Bethesda som kan stänga ner den nya studion då de äger den, men folk kan ju dra om de vill.
Och nu så är det just deras initiativ till varför det blev som de blev, de kunde plocka upp hela studion utan en massa bagage, de har nog gått igenom det hela med sina advokater.
De behövde inte längre köpa Human Head, de behövde bara starta en ny studio och anställa alla, Human Head var i en rätt desperat situation.
Tragiskt, älskade första Rune och kommer ihåg när jag läste om det i PC-gamer. Så häftigt med melee combat och lemlästande. Också första spelet jag mappade till och ett av de första spelen jag lirade mycket online.
Aldrig kört Rune 2 även om jag många år hoppades på just ett sådant spel. Rune 2 såg extremt B och billigt ut för nutida standard.
Rune 2 blev ett präktigt magplask när det släpptes i november. Metacritic-snittet ligger på 48 av 100, vilket betyder "Skräp" (trots att det är nästan exakt i mitten av skalan).
Metacritic har snittbetyg för 5806 PC-spel, medelvärdet av snittbetygen är 70.3 och medianen 72.
94% av spelen har ett snittbetyg som är högre än 48.
Ett bra exempel på betygsinflation...
Metacritic har snittbetyg för 5806 PC-spel, medelvärdet av snittbetygen är 70.3 och medianen 72.
94% av spelen har ett snittbetyg som är högre än 48.
Ett bra exempel på betygsinflation...
Intressant. Men samtidigt är det nog missvisande, eftersom många (liksom vi) nog väljer att inte recensera massa ointressanta spel som sannolikt hade fått låga betyg. Men ja, procentskalan har ingen mitt på samma sätt som 1-5-skalan.
Intressant. Men samtidigt är det nog missvisande, eftersom många (liksom vi) nog väljer att inte recensera massa ointressanta spel som sannolikt hade fått låga betyg. Men ja, procentskalan har ingen mitt på samma sätt som 1-5-skalan.
Sen är båda systemen helt värdelösa på att beskriva ett spels många komplicerade sidor, jag kommer hurra den dagen FZ slopar betyg på recensionerna
Men det är ju som i skolan, allt under MVG kan man lika gärna slänga.
Sen är båda systemen helt värdelösa på att beskriva ett spels många komplicerade sidor, jag kommer hurra den dagen FZ slopar betyg på recensionerna
Men det är ju som i skolan, allt under MVG kan man lika gärna slänga.
Men det är ju inte syftet med betyg. De ska ge en snabb överblick, inget annat. Texten berättar resten.