"STARS!" Internet gräver fram omslag på Resident Evil 3-remaken

Robot
"STARS!" Internet gräver fram omslag på Resident Evil 3-remaken

Och Project Resistance blir Resident Evil Resistance.

#capcom, #project-resistance, #resident-evil, #resident-evil-3


Medlem

Väldigt trevligt, gillade RE2 remake väldigt mycket.

NuZ
Testpilot

Uppskattas! Re2 remaken är tsm Fallen Order och TOW årets spel. Har fortfarande inte knäckt 58minuter Leon A dock. Så måste ta upp speedrunning igen på remaken. 3an har jag bra och goda minnen av så kommer bli awesome om de teasar om det på game awards


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Releasehästryttare

Hoppas på en snabb release också nu då, så slutet av januari eller början på februari hade suttit som en smäck då det bara är några indie spel som släpps runt då. (som jag personligen har intresse av skall tydliggöras).

Medlem

Grymt! Gillade även jag 2ans remake starkt, 3an har annars alltid varit det spelet jag gillat mest från Playstation eran, så detta ses fram emot.

Nu hoppas jag bara att Dino Crisis tar 4:de slotten på Jump Festa 2020, men det känns som en hög oddsare.

Capcom har 4 slots där, Megaman zero/zx legacy collection, Monster Hunter Iceborn och nu Resident Evil 3, Fjärde är upphöjd i dunkel hittils.

*Håller tummarna*

Releasehästryttare

@jockstrap: Mer troligt att de släpper en teaser för RE8.
Själv förstår jag inte varför folk vill ha mer dino crisis, de var ju inte direkt ett bra spel då och om de gör en remake på det så skulle det sälja BETYDLIGT sämre än vad any remake på RE skulle göra, så om de skulle göra en remake på DC så skulle det ju vara som att skjuta sig i foten från deras sida.

Medlem

Gillar den nya designen på Jill.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vilken tid vi lever i när företag kan göra remakes istället för nya spel och inte nog med att folk inte klagar, folk klappar händerna och dreglar.

Grymt sorgligt tycker jag.

Medlem

fan va grymt! längtar nu !

Medlem

Jävlar vad förvånad jag blev. Och glad såklart. Längtar som fan. Älskar dom gamla spelen och Remake på 2-an var väldigt bra!

Medlem

Älskade verkligen remaken på 2:an så det ska bli spännande att se om 3:an blir lika bra! Blir nog helt klart ett köp. Sen hoppas jag på en remake av Dino Crisis. Tror det skulle kunna bli grymt idag!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Morgon frilla på killen

Medlem
Skrivet av izayoi:

Vilken tid vi lever i när företag kan göra remakes istället för nya spel och inte nog med att folk inte klagar, folk klappar händerna och dreglar.

Grymt sorgligt tycker jag.

Du har alltså inte minsta aning om varför det finns en publik som gillar remakes av gamla klassiker? Okej.

Skribent

Tror jag är den enda i världen som inte har så mycket över för RE3. Tycker det var här serien gick mer från zombieskräck till monsterskräck med mutanter och dyligt.

Men each to their own.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tror jag är den enda i världen som inte har så mycket över för RE3. Tycker det var här serien gick mer från zombieskräck till monsterskräck med mutanter och dyligt.

Men each to their own.

Håller med dig. Aldrig känt någon kärlek för RD3 alls. Älskar RE, RE2, RE4 och även Code Veronica (var toksåld på min Dreamcast).

Medlem
Skrivet av Vamp:

Håller med dig. Aldrig känt någon kärlek för RD3 alls. Älskar RE, RE2, RE4 och även Code Veronica (var toksåld på min Dreamcast).

Av RE1,2 och 3 så är 3 helt klart den sämsta, men det innebär inte att det blir samma med remakes. Därför är detta så jäkla intressant för jag tror det går att göra ett riktigt bra Resident Evil spel av RE3.

Skribent
Skrivet av Flugsaft:

Av RE1,2 och 3 så är 3 helt klart den sämsta, men det innebär inte att det blir samma med remakes. Därför är detta så jäkla intressant för jag tror det går att göra ett riktigt bra Resident Evil spel av RE3.

Fast jag tror att för mig är det konceptet 3an införde med tex Nemesis som jag inte direkt gillade. Bli jagad av en mutantzombie kändes för mig lite som serien tappade sin identitet. Sen efter 3an har serien gått mer åt just det hållet med mutanter och andra virussträngar, men för mig är det också precis det som blivit det sämsta med serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av izayoi:

Vilken tid vi lever i när företag kan göra remakes istället för nya spel och inte nog med att folk inte klagar, folk klappar händerna och dreglar.

Grymt sorgligt tycker jag.

Ja herre gud SÅÅÅÅ sorgligt! Folk borde klaga mer. För folk klagar ju inte tillräckligt eller hur? Världen är definitivt roligare när folk klagar istället för att vara glada över något de faktiskt ser fram emot. Speciellt när det kommer till helt frivillig underhållning.

Hur bitter får man vara egentligen...

Medlem
Skrivet av Vamp:

Håller med dig. Aldrig känt någon kärlek för RD3 alls. Älskar RE, RE2, RE4 och även Code Veronica (var toksåld på min Dreamcast).

Du älskar Re4 men inte 3an ? 4an var ju där allt gick överstyr totalt med både action & story, och om nu Nemesis var ett monster problem så har väl 4an det gånger 100.

Jag gillade 3an mer än 2an, det var verkligen en förbannelse att inte veta när han skulle dyk upp eller om man haft ihjäl honom för sista gången, skrämmande iaf på den tiden.

MrX spelade ju ingen stor roll i orginella re2, så går inte att jämföra, men de gjorde han bra i Re2 remaken. Nemesis lär ju både kunna springa och skjuta så det kanske blir lite mer panik..

Medlem

Resident Evil 3 är det Resident Evil jag har spelat mest av alla (2:an kommer på andra plats). Ord kan inte förklara hur mycket jag längtar efter denna remake. Älskade remaken av 2:an, har stora förhoppningar för 3:an.
GE MIG NUUUUUU JAG STÅR INTE UUUUUUUT!!!

Medlem

Hoppas detta spel kommer sälja riktigt bra!
För då kanske vi får se en remake av Code Veronica!

3:an kändes mer som ett sidoäventyr till 2:an, kan inte sätta på fingret men spelet
kändes som de stressat fram något bara för att kunna släppa ett RE spel.
Därför kommer det kännas extra spännande att de gör en remake då jag tror att den kommer göra spelet rättvisa!

Medlem

Fan inte visste jag att Per Gessle var med

Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Fan inte visste jag att Per Gessle var med

vem carlos ? han är ju mer lik en ung rambo...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vem carlos ? han är ju mer lik en ung rambo...

Just precis, Carlos!

Medlem
Skrivet av Vamp:

Håller med dig. Aldrig känt någon kärlek för RD3 alls. Älskar RE, RE2, RE4 och även Code Veronica (var toksåld på min Dreamcast).

Oj vilka flashbacks man fick nu. Code Veronica vet jag inte hur många gånger jag spelade igenom på Dreamcasten. Grym konsol för sin tid enligt mig och så många bra spel


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Originalet från 1999 för först menat som en spinoff och Code Veronica skulle bli nr 3 i serien.
Men de ville hålla titlarna konsekvent till psone, det kom ju ändå i slutet på psone era.
Minns att det var väldigt billigt köpte det för 199 kr någon månad efter release.

Det är väl f.ö. det snyggaste spelet till psone?

SoL
Medlem

Hahah jaa nu när du säger det! xD

Skrivet av mrkhaglund:

Fan inte visste jag att Per Gessle var med

Medlem

@1337Figaro: Det handlar inte om att vara bitter och om du inte förstår vad jag menar så är du definitivt en del av problemet.

Förr eller senare så kommer du förstå vad jag menar. Kanske när du är lite äldre...

1
Skriv svar