Black widow

Sida 1 av 1
2019-12-03 10:13
Black widow

Trailern för Black widow släpptes nyss:

Känns mer som en vanlig action film än en Marvel film i mitt tycke.

2019-12-04 03:58

Meh.

Trailern var inte direkt dålig, men varför skulle jag egentligen bry mig om en Black Widow-prequel efter vad man vet vad som händer henne i Avengers?

Hon var ingen favoritkaraktär till att börja med, så detta gör mig ännu mindre intresserad. Men vem vet, kanske överraskar. Lär nog inte se den på bio iallafall.

2019-12-04 04:00

@Fezk: Precis, känns som att nån bestämt att vi måste ha en av årets Marvel filmer varje år där en kvinna har huvudrollen.
Förra året Captain marvel och nu denna.

Det kommer 4 marvel filmer nästa år och just nu har jag bara sug för en, The Eternals.

2019-12-04 07:05
Skrivet av Devan:

@Fezk: Precis, känns som att nån bestämt att vi måste ha en av årets Marvel filmer varje år där en kvinna har huvudrollen.

Du har ju rätt i att någon bestämt det... skulle vara konstigt om filmer gick upp på bio helt utan beslut.
Bra känsla där...spot on.

Så vi kommer ha två filmer av alla Marvelfilmer som handlar om en kvinnlig superhjälte i fokus....oh no...

Tycker trailern var sådär, ärligt. Kommer se den.

2019-12-04 07:17

Black Widow har vuxit på mig för varje film. Särskilt Endgame diggade jag henne mycket. Inte bara pga vad som hände med henne i den utan för allt som byggts upp om henne fram till dess.
Särskilt scenen mellan henne och Cap i början av Endgame.

Jag är inte helt såld efter denna teaser men jag kommer se filmen någon gång iaf. Känns dock som om intresset för en film om henne är väldigt svalt bland publiken.

2019-12-04 07:27

@Gregerory: Haha, nu va jag ju en av de få som inte hatade Captain marvel dock

2019-12-04 07:51

Gillar att hon får en egen film att verka i. Tycker att BW och Hawkeye saknar syfte i Avengers kontext och med en egen film kan de få större utrymme att uträtta något som inte känns forcerat pga avsaknaden av krafter.

2019-12-04 07:57
Skrivet av Devan:

Det kommer 4 marvel filmer nästa år och just nu har jag bara sug för en, The Eternals.

När du säger sådär låter det som att du utgår ifrån att normen i hjältefilmer ska vara en man. Du får gärna förklara om jag missförstått men förstår inte exakt vad du menar att ” vi måste ha en av årets Marvel filmer varje år där en kvinna har huvudrollen.” Jag vill bara förtydliga att jag inte anklagar dig för något men jag vill förstå vad du tycker är problemet här.

2019-12-04 08:17

@grollo_92: Det är inget problem, är bara kul att samhället har bestämt att det inte bara får vara manliga hjälte filmer enbart trotts att försäljnings siffrorna tydligt säger att det är det folket vill ha.

Skall bli riktigt kul och se om nya Harley quinn filmen kan ens komma i närheten av samma rekord som Joker filmen.

2019-12-04 08:38

Känns lite som Marvels svar på en Mission Imposible eller James Bond film.
Kommer definitivt se den då Black Widow alltid varit en av mina favoriter i Avengers teamet.

2019-12-04 09:36

Ser framemot filmen, Black Widow är en bra karaktär en av min favorit, dessutom Scarlett Johansson gör rollen riktigt bra.

2019-12-04 09:39

Black Widow e ju den för mej som var minst intresserant, men den ser ut att kunna vara bra så hoppas den får mej att ändra uppfattning om karaktären, blev rätt hypad över Taskmaster, han han nog bli en väldigt fin badguy i filmen.

2019-12-04 10:59
Skrivet av Devan:

@grollo_92: Det är inget problem, är bara kul att samhället har bestämt att det inte bara får vara manliga hjälte filmer enbart trotts att försäljnings siffrorna tydligt säger att det är det folket vill ha.

Skall bli riktigt kul och se om nya Harley quinn filmen kan ens komma i närheten av samma rekord som Joker filmen.

Med tanke på att Captain Marvel (som du nämnde tidigare) spelade in över 1,1 Miljard dollar totalt (för tillfället mer än Joker) så verkar det överlag som de flesta inte bryr sig ett dugg om vilket kön personen har så länge filmen är Ok att titta på. Förresten är det för övrigt lite trist egentligen att "samhället", som du säger, tidigare bestämt att det bara ska vara manliga huvudrollsinnehavare med tanke på att det finns en hel del intressanta kvinnliga superhjältar. Så om "samhället" bara hade släppt lös tyglarna lite tidigare så hade vi kanske fått denna filmen redan för ett par år sedan (innan Endgame) istället för nu. Detta hade troligen skapat än mer medkänsla för karaktären i slutändan.

2019-12-04 11:09

@matt76: Nu är det ju kanske lite orättvist att jämföra en pg 13 film med en r rated, men jag kollade vad spiderman homecoming hade dragit in för att jämför och den har ju dragit in betydlig mycket mindre än va cap marvel har gjort så där ser man.

2019-12-04 12:56

Har varit väldigt sugen på en Black Widow-film, men den kommer alldeles för sent, tyvärr...

Kommer dock se den ändå, såklart.

2019-12-08 08:16

Hade den här filmen kommit ut inte långt efter Winter Soldier, då hade jag varit på. Men nu, efter alla dessa år och efter Endgame dessutom? Meh. Det är för lite, för sent för att jag ska orka bry mig ärligt talat. Ser mer fram emot Wonder Woman 1984 nu.

2019-12-08 11:26

WW 1984 verkar riktigt bra.
Sedan vill jag se nya Thor.
Ragnarök var ju grym, Alla Taika Waititis filmer är jävligt bra. (En speciell shout out för "What we do in the shadows")

2019-12-08 13:51

@Ghost Writer: @schmuttah:

Wonder woman trailern skall komma senare idag. Om den verkar bra så gör gärna en ny trailer för den då jag förmodligen inte är här då.

2019-12-08 14:03

Jag har inga höga förväntningar. Är less på serietidningsfilmer överlag. De är oftast totalt hjärndöda, och pumpas ut i snabbare takt än man hinner se dem. Joker var dock uppfriskande bra, men det är väl för den vågade ta ut svängarna lite. Innan dess vet jag inte vilken superhjältefilm jag faktiskt gillade senast. Darkman kanske, fast jag var ju typ 10 år när jag såg den, så hade inte så höga krav på den tiden

2019-12-08 15:56

Marvel har inte levererat annat än lättsmält skräp på årtal, tyckte dock att detta såg ganska bra ut. Är dock partisk då jag velat se en Black Widow-film sedan första Avengers. Mest poänglösa hjälten i MCU men även en av de mer intressanta.

2019-12-08 17:07
Skrivet av Devan:

@Gregerory: Haha, nu va jag ju en av de få som inte hatade Captain marvel dock

Förtstår faktiskt inte detta hat mot Captain Marvel. Tyckte den var helt OK.
(Mycket bättre än Black Panther.)

2019-12-08 18:10
Skrivet av Akronym:

Förtstår faktiskt inte detta hat mot Captain Marvel. Tyckte den var helt OK. (
(Mycket bättre än Black Panther.)

Captain Marvel är bra. Däremot var Spider-Man Homecoming väldigt sömnig.

2019-12-08 23:18
Skrivet av Gregerory:

Captain Marvel är bra. Däremot var Spider-Man Homecoming väldigt sömnig.

Jag gillade den när filmen var ny, men efteråt är det lite som du säger. Tycker inte uppföljaren var mycket bättre tyvärr.

Sida 1 av 1