Silent Hills skulle kanske ha skickat mail och sms till dig IRL

Sida 1 av 1
2019-12-02 17:22
Silent Hills skulle kanske ha skickat mail och sms till dig IRL

Ett vilt rykte, men inte olikt Kojimas tidigare hyss.

#hideo-kojima, #silent-hills

2019-12-02 17:53
2019-12-03 07:45

Hoppas , de gjorde ju löjligt stort avtryck med PT.

2019-12-03 09:46

Det hade varit coolt.
Jag väntar på att spel blir en bredare upplevelse och inte bara att det stannar vid monitorn i tv eller dator rummet.
Kanske skulle kunna finansieras genom en billigare prenumerationsavgift som ger tillgång till ett större koncept med spelet framför tv/dator som bas, men att det bredas till att ge tema till mobilen med T.Ex. ringsignal, interaktiv AI röst, spel-app(typ som pokemon go eller något helt annat), motiverande tränings röst, GPS mm.

Spelet sätter tema till interface, när man interagerar i livet.

NuZ
2019-12-03 17:53
Skrivet av Fearnox:

Det hade varit coolt.
Jag väntar på att spel blir en bredare upplevelse och inte bara att det stannar vid monitorn i tv eller dator rummet.
Kanske skulle kunna finansieras genom en billigare prenumerationsavgift som ger tillgång till ett större koncept med spelet framför tv/dator som bas, men att det bredas till att ge tema till mobilen med T.Ex. ringsignal, interaktiv AI röst, spel-app(typ som pokemon go eller något helt annat), motiverande tränings röst, GPS mm.

Spelet sätter tema till interface, när man interagerar i livet.

Spel som involverar hela det digitala livet är en intressant tanke. Svårt med GDPR osv. Sen de som lever i Digitaltutanförskap lär vara frågande när du viftar med mobiltelefonen i lokala parken och du svarar ”Måste skaka igång AI’n i min mobil här på den här osynliga noden som ska göra beräkningar i mitt datorspel hemma”

2019-12-04 07:33

Lite osäkert bara på hur det skulle funkat. Ska man i så fall fylla i sin e-postadress och mobilnummer (med +46) när man installerar spelet? Det skulle ju i så fall förstöra överraskningen eftersom man då skulle fatta att något fuffens var på gång. Det är väl inte heller alla som har sin e-postadress och telefonnummer inskrivna i Playstation-inställningarna, eller? Tänkte ifall spelet skulle hämta uppgifterna därifrån.

2019-12-06 12:11

Vill minnas att det fanns ett PC-spel på 90-/00-talet som skickade kryptiska e-mail till dig med ledtrådar osv men kan inte komma på vad det hette eller gick ut på

Sida 1 av 1