Star Wars Jedi: Fallen Order slår försäljningsrekord

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order slår försäljningsrekord
Medlem

Så att eeeh, kotor 3 next?

Skribent
Skrivet av MrPeters:

Så att eeeh, kotor 3 next?

Haha, one can only dream.

Medlem

Snälla ge oss spel som inte utspelar sig omkring original trilogin.

Medlem

Ju mer jag sett av det ju mindre har jag vilja spela det, ser så tråkigt ut. Är mer ett Kotor/Mass Effect typ av spel man hade hoppats det skulle varit istället.

eld
Medlem

Inget ont om Fallen Order, det har nog sålt bra, men:

Datan är lite selektiv.

EA har inte haft licensen så länge, och de har inte haft så jättemånga hits så att folk skulle ha köpt skiten ur spelen de två första veckorna, och nu verkar det bara handla om pc.

De flesta starwars-spelen har inte ens existerat under den digitala eran så även om de varit rekordsäljare så kan de inte slå ett spel som släpps idag i digital försäljning.

En sak brukar stämma varje gång: när studios inte är rädda för att visa siffror så visar de siffror.

Medlem

Jag förväntar inte mig att EA eller någon annan utgivare kommer upphöra med live-service modellen, och det tycker jag inte ens att de ska, men jag hoppas på att de inser att det finns fler än bara en marknad att fylla.

Medlem

Gäsp. Mellanmjölk till spel som säkerligen kommer mötas av lika mediokra uppföljare eftersom EA will mjölka licensen, inte nödvändigtvis göra bra spel.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Gäsp. Mellanmjölk till spel som säkerligen kommer mötas av lika mediokra uppföljare eftersom EA will mjölka licensen, inte nödvändigtvis göra bra spel.

EA vill tjäna pengar vilket bör leda dem till att skapa bra spel. Detta då bra spel tenderar att sälja bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Riktigt bra spel, verkligen det Star Wars spel jag längtat efter. Förstår att det gått bra med tanke på hur många som talar väl om det online och hur höga recensionerna varit.

Skulle vilja se storyn fortsätta med vissa karaktärer som introducerades i storyn, kanske att man får spela som mer än en karaktär, kanske ett tidshopp?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Gäsp. Mellanmjölk till spel som säkerligen kommer mötas av lika mediokra uppföljare eftersom EA will mjölka licensen, inte nödvändigtvis göra bra spel.

Om du bara spelar superduperz0mgvadbraspeletär-spel, så lär du inte ha spelat många spel i ditt liv. De flesta spel är mellanmjölk, eftersom det tilltalar den stora massan.


signatur

I drank what?

Medlem

Grymt spel, ser gärna en fortsättning. Var väl värt pengarna redan vid launch. Glad att spelet säljer, men det var verkligen inte någon hög ribba att ta sig över. Inte sen Republic Commando, EaW och Kotor 2 så har kritikerna och försäljningen varit av samma goda och jämna ton. Och det är 13 år tillbaks i tiden.

Jag ser gärna att Respawn tar sig an planeter som Korriban, Ziost och Coruscant i Star Wars. Deras arbete med detaljer var en fröjd att uppleva.

En otroligt viktig framgång för Respawn och förstås oss som vill se fler singleplayer Star Wars-spel. Svårare för EA att gömma sig bakom "folk vill helst spela multiplayer med varandra"-attityden de haft.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Grymt spel, ser gärna en fortsättning. Var väl värt pengarna redan vid launch. Glad att spelet säljer, men det var verkligen inte någon hög ribba att ta sig över. Inte sen Republic Commando, EaW och Kotor 2 så har kritikerna och försäljningen varit av samma goda och jämna ton. Och det är 13 år tillbaks i tiden.

Jag ser gärna att Respawn tar sig an planeter som Korriban, Ziost och Coruscant i Star Wars. Deras arbete med detaljer var en fröjd att uppleva.

Helt klart. Fast överanvändning av krystade wallrunning och rutschkanesektioner kan de gärna sluta med. Det är de enda två grejerna jag inte gillar med Fallen Order, resten var guld.

Medlem
Skrivet av eld:

Inget ont om Fallen Order, det har nog sålt bra, men:

Datan är lite selektiv.

EA har inte haft licensen så länge, och de har inte haft så jättemånga hits så att folk skulle ha köpt skiten ur spelen de två första veckorna, och nu verkar det bara handla om pc.

De flesta starwars-spelen har inte ens existerat under den digitala eran så även om de varit rekordsäljare så kan de inte slå ett spel som släpps idag i digital försäljning.

En sak brukar stämma varje gång: när studios inte är rädda för att visa siffror så visar de siffror.

De bäst säljande Star Wars spel någonsin är Star Wars:Battlefront(2015) och Lego Star Wars, de har väl funnits med i digital tid samt ett av dom är släppt under EA. Spel som ej släpptes i den digitala åldern som t ex Podracer, Battlefront 2 och Kotor ligger flera miljoner under i sålda kopior.

Eftersom det sålt bättre än Star Wars:Battlefront(2015), det bäst säljande Star Wars spelet någonsin, så det har nog sålt rätt bra ska du se. Speciellt när såna här spel generellt säljer bättre på konsoler än PC.

eld
Medlem
Skrivet av kaealy:

Eftersom det sålt bättre än Star Wars:Battlefront(2015), det bäst säljande Star Wars spelet någonsin, så det har nog sålt rätt bra ska du se. Speciellt när såna här spel generellt säljer bättre på konsoler än PC.

På pc, och digitalt, de första två veckorna, det är all info vi har.

Vi vet inte om det kommer sälja bättre än battlefront då det bara gått två veckor, och vi vet att det inte sålt bättre än battlefront dessa två veckor då EA specifikt säger att det bara handlar om pc, en marknad som bara står för knappt 1/3 av försäljningen.

Jag säger inte att spelet sålt dåligt, men rekorden är väldigt specifika.

Medlem

Grymt bra spel. Hoppas respawn gör mer singleplayer, titanfall2 SP var grymt, och om dom får göra något mer i samma storlek som detta fast lite mer polerat så är dom där uppe och tävlar med sp-giganterna.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

”Jag har inte spelat det men det ser tråkigt ut”
”Det påminner för mycket om uncharted och soulsserien”

Två urusla argument. Om det påminner om souls serien och uncharted serien, två av de bästa spelserier denna och förra generationen så är det väl inget minus, det kanske inte är originellt men hur många spel är originella. Death stranding var förvisso originellt men då fick det kritik för just det. Spela spelen innan ni bildar er en uppfattning och spela klart dem. Jedi fallen order är ett ytterligare ett spel som spelare håller högre än recensenter gör.

Samma sak med red Dead 2, alla jag har hört som klagat på spelet har inte spelat ut det och de flesta som har spelat ut det håller det som ett av de bästa denna generation.

Medlem

Jag gillar spelet men jag önskar mig ett Kotor-liknande spel, ett RPG.

Medlem

Vid slutet av andra genomspelningen nu. Måste nog höja från 4/5 till åtminstone 4.5. Definitivt mitt Goty, trots att det förtjänat mer puts. Nog min bästa spelupplevelse sedan Bloodborne. Hoppas Respawn får bra förutsättningar för ett till spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul när det går bra för singleplayerspel. Inte minst när det är EA som är utgivare, då det förhoppningsvis triggar dem till att fortsätta våga satsa även på singleplayer.

Vad gäller just Fallen Order så föll det mig tyvärr inte i smaken. Det är väl ett habilt spel men... nja, inte för mig. Hade tappat intresset helt efter ett tiotal timmar och avinstallerade.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om du bara spelar superduperz0mgvadbraspeletär-spel, så lär du inte ha spelat många spel i ditt liv. De flesta spel är mellanmjölk, eftersom det tilltalar den stora massan.

Vet inte var du får något att basera någon som helst uppfattning om vilka spel jag spelar från mitt inlägg. Märkligt.

De flesta spel som riktar in sig på en massmarknad är mediokra ja. Så även detta spel. Men folk som gillar "push A for awesome!" arkad action spel gillar det naturligtvis. Eller folk som är OK med att pröjsa 600kr för knappt 15 timmar content.

Vill man ha exempel på bra Star Wars spel så skall man titta till Kotor serien istället. Men EA kommer aldrig förvalta licensen åt det hållet längre för det är inte spel som passar en massmarknad eller som kan göras till "games as a service".

Medlem

Nä Star wars är lika tråkigt som gröt. Hade de gjort ett CoD-liknande Star Wars spel hade jag kanske testat.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

bra, då kommer det fler singel player star wars spel då.

Medlem

Jag tyckte spelet var underhållande. Rolig combat, men inte så finslipad jag hade önskat.(I jämförelse med t.ex. Sekiro). Även en del klumpighet i rörelse och en del irriterande/buggiga moment i plattformandet.

Storyn funkade, gjorde mig tillräckligt intresserad för att vilja veta mer, inget jag föll ur stolen av. Dock så var vissa karaktärer väldigt intetsägande och tråkiga, framförallt boven.

Inte i närheten till ett mästerverk, men inte ett dåligt spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vet inte var du får något att basera någon som helst uppfattning om vilka spel jag spelar från mitt inlägg. Märkligt.

De flesta spel som riktar in sig på en massmarknad är mediokra ja. Så även detta spel. Men folk som gillar "push A for awesome!" arkad action spel gillar det naturligtvis. Eller folk som är OK med att pröjsa 600kr för knappt 15 timmar content.

Vill man ha exempel på bra Star Wars spel så skall man titta till Kotor serien istället. Men EA kommer aldrig förvalta licensen åt det hållet längre för det är inte spel som passar en massmarknad eller som kan göras till "games as a service".

Vissa går på bio för 150 spänn för 2 Tim. 😕 Men kör man igenom det första gången på svåraste på 15tim och samtidigt gör det mesta så är man en ganska bra spelare. Tror få tar det på den tiden.

Medlem

Mycket välförtjänt och förbaskat skoj då det är ett single player spel med just EA som utgivare som tidigare ansåg dessa som döda.

Roligt spel som lever upp till mina förväntningar. Star Wars meets Uncharted/Tomb Raider.
Unreal Engine 4 works it's magic med spelets grafik. Spännande världar att utforska, skoj combat. Så skönt med ett linjärt spel men det finns mycket olika vägar att utforska på kartorna ändå. Klart värt ett köp!..

Köpte spelet till Steam och har lirat många timmar och utforskar allt. Har ännu inte klarat av det.

Skrivet av Dengode:

”Jag har inte spelat det men det ser tråkigt ut”
”Det påminner för mycket om uncharted och soulsserien”

Två urusla argument. Om det påminner om souls serien och uncharted serien, två av de bästa spelserier denna och förra generationen så är det väl inget minus, det kanske inte är originellt men hur många spel är originella. Death stranding var förvisso originellt men då fick det kritik för just det. Spela spelen innan ni bildar er en uppfattning och spela klart dem. Jedi fallen order är ett ytterligare ett spel som spelare håller högre än recensenter gör.

Samma sak med red Dead 2, alla jag har hört som klagat på spelet har inte spelat ut det och de flesta som har spelat ut det håller det som ett av de bästa denna generation.

Bra skrivet


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vet inte var du får något att basera någon som helst uppfattning om vilka spel jag spelar från mitt inlägg. Märkligt.

De flesta spel som riktar in sig på en massmarknad är mediokra ja. Så även detta spel. Men folk som gillar "push A for awesome!" arkad action spel gillar det naturligtvis. Eller folk som är OK med att pröjsa 600kr för knappt 15 timmar content.

Vill man ha exempel på bra Star Wars spel så skall man titta till Kotor serien istället. Men EA kommer aldrig förvalta licensen åt det hållet längre för det är inte spel som passar en massmarknad eller som kan göras till "games as a service".

Du ser ner på mellanmjölkspel, då utgår jag från att du inte spelar dem heller, vilket i sin tur innebär din spelmarknad är enormt snäv.


signatur

I drank what?

Medlem

Kul att det säljer bra. Förhoppningsvis kan det leda till att nästa spel får mer tid och resurser. Det kändes lite opolerat men fortfarande ett helt okej spel.

Medlem

Jag gillar - och hatar spelet. Gillar level-design (kanske inte så wall-running), men blir ibland frustrerad över Souls-liknande delen där man lätt dör om man är lite slarvigt.

När det gäller content vs pris - tror det är en hel annan diskussion. Hur många spel som kostar 700.- nuförtiden erbjuder mer än 15-20 timmar utan värdelösa time-sinking-grind quests?
Det är få inom RPG, annars är det andra genre, typ strategi spel. Eller survival spel. Bara som exempel.
Så jag håller med resonemanget att tex bio för 2h kostar 150.- . Eller en modern IPA på krogen 80.-
Gillar jag priset? Nej. Men vad är alternativen? Lootlådor som på mobilerna? Nej tack. Har jag inte råd ngn då väntar jag tills det är rea. Finns tillräckligt mycket annat att lira under tiden.

12
Skriv svar