Inget virtual reality-fokus för nästa Xbox då "ingen frågar efter VR"

Robot
Inget virtual reality-fokus för nästa Xbox då "ingen frågar efter VR"
Medlem

Helt rätt. Helt rätt. Bara en gimmick.

Medlem

Phil har rätt!

phi
Medlem

VR är välkommen tillbaka om 5-10 år.

Medlem

Satsar Sony på VR med PS5 blir det nog en Scarlett (om någon konsol alls). Orkar inte med ett 3DTV 2.0 lika påtvingat som Sixaxis kändes när Wii var hett.

Medlem

VR är kul. Det är inte för alla dock.

Medlem

Det är fortfarande för dyrt. Det är skit mäktigt men som en sagt tidigare om 5-10 år kommer det vara betydligt större.

Medlem

Låter som xbox kommer bli nästa windows phone.

MS skrattar igen åt framtiden sen när det kommer står dom och försöker jaga ikapp det men misslyckas totalt

Medlem

Vr är för dyrt för att vara annat än rikemans leksak just nu så det spelar inte mycket roll.

Inaktiv
Skrivet av scirocco:

Vr är för dyrt för att vara annat än rikemans leksak just nu så det spelar inte mycket roll.

(N)Ja, snarare entusiaster men visst rikemän kan ju köpa det mesta. Oavsett är det väldigt få som vill lägga en så stor summa som det krävs på VR just nu men det är inte så konstigt iom att tekniken fortfarande är ganska ung. Om 5-10 år är förhoppningsvis VR bättre, billigare och mer utbrett som en följd av de två första punkterna.

Medlem
Skrivet av scirocco:

Vr är för dyrt för att vara annat än rikemans leksak just nu så det spelar inte mycket roll.

Nja, kolla vad sk "gamingskärmar" och bättre TV-apparater kostar så vill jag inte påstå att VR är nå rikemansleksak.
Som sagt man behöver inte betala 10k+ för VR.
Största hindret som jag ser det är hur man personligen löser det så man kan spela då det är mer eller mindre utrymmeskrävande. Dock går ju det mesta att spela sittandes men det är nog inte optimalt alltid och så föreställer sig nog inte att spela VR på det sättet om det inte just är ett sånt spel man ska "sitta" i.

Sen har man VR på pc finns ingen anledning att skaffa en konsolvariant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sen har man VR på pc finns ingen anledning att skaffa en konsolvariant

Jag har både och. Finns spel till Pc som inte finns på psvr och ibland är det mer soft att sitta i soffan och köra VR med polarna på PSVR och ibland vandrar man runt solo och kör genom PCns VR.

Så det håller jag inte med om. Definitivt nice att ha både och

Medlem

Allt handlar om vad man prioriterar, spara in på en utlandssemester eller en mobil så har man ett vr-kit. Det krävs inte att man är rik.

Vr gav mig personligen den första stora wow-känslan sedan jag upplevde klivet från 8-bit konsollerna till 16-bits monstren. Det har varit värt varenda krona för en blasé själ som min.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Vilket skitsnack, varför skulle Facebook som äger majoriteten sociala medier satsa på det om det inte fanns en enorm social potential?

Och drygt 4500kr som en Oculus Quest kostar är fan inte dyrt, den är en egen fristående spelkonsol som kan kopplas till datorn om man vill.

Medlem

There you go! Heja Spencer, lägg fokus på bra spel istället för knepig nisch-teknologi.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Helt rätt. Helt rätt. Bara en gimmick.

Internet är bara en fluga

Medlem
Skrivet av Karmak:

Låter som xbox kommer bli nästa windows phone.

MS skrattar igen åt framtiden sen när det kommer står dom och försöker jaga ikapp det men misslyckas totalt

Framtiden är här först den dagen ett VR-headset är som ett par schyssta solbrillor och inte en otymplig plastburk att svettas i.

Medlem

Ja, vr kommer ju inte vara orsaken till om nästa generation lyckas eller ej. Men vad chockerande att dom kollat om spelarna är intresserade eller inte, det är ju nästan som att dom lärt sig från sin shit show inför release av xbone när dom ansåg att dom visste bättre vad spelarna ville än spelarna xD. Tycker dock det var lite synd att dom inte visade vad deras moln kunde gå för.. nåja, antagligen var molnet en flopp, då dom la ner det "eftersom det krävs always online" eller vad deras bs ursäkt var. Kan det vara så att det kanske kommer till nästa? Nu har ju streaming tjänster kommit så långt, dock återstår det att se.. misstänker dom kommer göra något skit som ingen bett om eller vill ha istället

Medlem

wow... PS VR har sålt 5 miljoner... Vad blir det. typ 5 procent av köparna.
Dvs inte speciellt intressant.

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Jag har både och. Finns spel till Pc som inte finns på psvr och ibland är det mer soft att sitta i soffan och köra VR med polarna på PSVR och ibland vandrar man runt solo och kör genom PCns VR.

Så det håller jag inte med om. Definitivt nice att ha både och

Ja det är ju sant att det finns vissa psvr exlusiva spel som är bra
Men om man känner att det kanske är saftigt att lägga ut på båda och vill satsa på en så tror jag nog PCVR är det bättre alternativet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Phyrino:

wow... PS VR har sålt 5 miljoner... Vad blir det. typ 5 procent av köparna.
Dvs inte speciellt intressant.

Klockren logik där 🤣

Medlem

Synd att inte alla har råd och måste basha något dom förmodligen aldrig testat. VR är definitivt här för att stanna även om det självklart ska förbättras. Såg ett klipp från CitizenCon där någon tog upp en kaffekopp och skulle dricka och sedan ställa tillbaka den. Fem klick med musen. Det enda man tänkte då var hur otroligt primitivt flatscreen-gaming är. Förhoppningsvis får alla råd framöver.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Allt handlar om vad man prioriterar, spara in på en utlandssemester eller en mobil så har man ett vr-kit. Det krävs inte att man är rik.

Vr gav mig personligen den första stora wow-känslan sedan jag upplevde klivet från 8-bit konsollerna till 16-bits monstren. Det har varit värt varenda krona för en blasé själ som min.

Förutsätter ju såklart att man har råd till att börja med... allt handlar inte om prioriteringar.

Medlem

Då vet man vad man inte ska köpa. Blir kul när dom inser vad dom går miste om.🤣🤣

Medlem

Konstig mentalitet; om ingen frågar så ska det inte heller göras. Jag klandrar inte Microsoft för deras beslut men det är inte ett så värst progressivt tänkande rent teknologiskt.

Med det sagt, anser inte heller att alla företag måste ägna sig till det i början. En gimmick tycker jag är skevt att kalla det(låter som man inte helt enkelt förstår), men det är definitivt tidigt i utvecklingen, men jag tror starkt på att det är här för att stanna. Som allt nytt så är det bara dyrt och nichat i början.

Skrivet av Freeman79a:

Helt rätt. Helt rätt. Bara en gimmick.

På 90-talet ja...

Avstängd

Så klart ingen frågar efter VR till xbox då Xbox fansen är för stolta för att erkänna det. Blev ju ganska hypeat när det avtäcktes till One X. Speciellt på reddit.

Tyvärr är Microsoft för blinda för att se detta.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Har sett för många buggar och kalibreringsproblem med majoriteten av VR-spel för att känna suget efter en enhet själv. Såg Giantbombs tester av PSVR när det var nytt. Underhållande var det, men inte för att VR-upplevelsen såg bra ut. Visst, det var ett VR-kit utav ett antal på marknaden, men priset för VR plus alla tekniskt misslyckade spel säger det mesta. Varför fumla runt med dyr utrustning på skallen när man kan utföra samma handling på några klick?


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Förutsätter ju såklart att man har råd till att börja med... allt handlar inte om prioriteringar.

Jepp, men inläggen innan mitt handlade om att det var en leksak för just rika och jag menar att en medelsvensson skulle klara av att äga en om dom prioriterade det, är man t.ex. arbetslös och går på bidrag så är ju ens situation mycket kärvare, men då kanske inte leksaker över huvud taget vad det än må vara är en prio.

Det var absolut inget försök att vara "von oben" på något sätt. Min knegarlön är inget att skryta med i offentliga sammanhang


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

VR är kul. Det är inte för alla dock.

Ja det är jävligt kul med. Och glad Sony satsar lite på det så man har det som en rolig bonus utöver sitt vanliga spelande.

Var själv mkt negativ till VR tills jag provade det själv och insåg hur j-a bra det kan bli när de som gör spelen tänker rätt.
AstroBot, Moss, Xing, Ghost Giant, Skyrim VR mfl visar hur galet bra det kan bli om de som gör spelen tänker till lite kring tekniken.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

wow... PS VR har sålt 5 miljoner... Vad blir det. typ 5 procent av köparna.
Dvs inte speciellt intressant.

ungefär lika många som äger en xbox one då känns det som haha.
Skämt åsido. Ja det är kanske inte så många av de totala användarna men de är tillräckligt för att spel kommer och att det är här för att stanna även om det aldrig kommer bli en standard av spelande.
Men kul som en bonus helt klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar