Digital Foundry hårdtestar Google Stadia

Robot
Digital Foundry hårdtestar Google Stadia

Granskar latenser, bildkvalité och bandbreddskonsumption.

#google-stadia


Medlem

Jag var väldigt taggad att köpa tidigare. Men det här med semi-4k känns ju lite humbug och får mig onekligen att tveka.

Medlem

Störande att man inte kan klicka sig vidare till youtube-videon när ni embeddar videos. Kvalitén är mycket bättre i originalformat, utan att ens nämna dess 60fps.

Kanske bara är jag som missat något. Om inte så är det rätt kasst.

Moderator | Testpilot
Skrivet av xorpen:

Störande att man inte kan klicka sig vidare till youtube-videon när ni embeddar videos. Kvalitén är mycket bättre i originalformat, utan att ens nämna dess 60fps.

Kanske bara är jag som missat något. Om inte så är det rätt kasst.

Fungerar fint för mig både på mobil och desktop-versionen av sajten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Störande att man inte kan klicka sig vidare till youtube-videon när ni embeddar videos. Kvalitén är mycket bättre i originalformat, utan att ens nämna dess 60fps.

Kanske bara är jag som missat något. Om inte så är det rätt kasst.

Är ju bara att klicka på titeln i toppen eller youtubeknappen nere i hörnet så hamnar man på youtube.com?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Störande att man inte kan klicka sig vidare till youtube-videon när ni embeddar videos. Kvalitén är mycket bättre i originalformat, utan att ens nämna dess 60fps.

Kanske bara är jag som missat något. Om inte så är det rätt kasst.

klicka på rubriken i videon så kommer du till youtube.
så är det iaf i firefox


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har fått hem min stadia, men tyvärr verkar bungie ha problem med destiny-servrarna så kan inte göra så mycket just nu

Medlem

Det jag fick från videon var att bildkvalite är något sämre än xone dock finns det fördelar såsom 60fps och mycket snabbare laddtider.

Har själv inte känt av lagg hittills. Det var bildkvalitén som jag var osäker på och här verkar de alltså ha fått fram att det inte ser lika bra ut på Stadia.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Molotov:

klicka på rubriken

Okej tack. Tyckte det var korkat, men var väl bara jag som är korkad. Läser oftast FZ på min android (chrome), kanske inte spelar någon roll. [Edit: verkar inte funka på min lur, oh well]
[Edit2: jo det funkar visst, jag lär mig långsamt som sagt. 😎]

👍

Medlem

On topic så tycker jag det är jävligt spännande med Stadia även om det finns detaljer som behöver slipas.

Som arbetsskygg 30+are hoppas jag slippa uppgradera dator-tronen allt för många gånger till, Stadia kanske är en hyffsad start på den framtiden.

1
Skriv svar