Bekräftat - Valve visar Half-Life: Alyx på torsdag!

Medlem

Känns som att det är mycket antaganden i alla negativ kritik..

Utöver att det är baserat i Half-Life universumet, gissningsvis har något med Alyx att göra, har stöd för VR och att vi kommer få mer information på Torsdag så vet vi ingenting.

Vart vet vi att det är ett endast VR spel? Finns spel som tillåter båda spelsätten.

Sen dom som är väldigt negativa till att det är ett VR spel har nog ingen till bristfällig erfarenhet av VR. Tro mig, det finns inget "vanligt" spel som kan återge samma upplevelse som ett bra VR spel, det går inte ens att jämföra.

Skrivet av Zidious G:

Ja, alltså jag menar att detta är ju samma fail som när Blizzard utannonserade Diablo Immortal. Alla har väl väntat på ett regelrätt Half-life 3 men istället får dem detta. Fast det här slår ju Diablo Immortal med hästlängder.

Yupp!

Medlem

Hur orkar ni ens vara negativa kring detta? Även om det här inte är Half Life 3 så är det åtminstone en form av livstecken. Valve har inte gjort det sista HL-spelet än.

Att personer som inte har VR tycker att det är ”dåligt” att det kommer VR-spel är det töntigaste hittills. Blir ni sura på att det kommer nya modeller av flygplan och helikoptrar också? Ni kanske kör bil menar jag, det är andra typer av fordon.

Medlem

Shit, detta var den bästa spelnyheten sen 3D graffekort började komma i mitten av 90-talet!

Half life 2 är det bästa spelet sen universum skapades, punkt slut. Att kunna spela det i VR...dream come true!

Hoppas bara det funkar med HTC Vive, föredrar Oled framför Lcd paneler då skräckspel tillhör favoriterna.

Kan någon sammanfatta vilka VR-prylar man behöver för att spela detta spel? Hårdvarukrav m.m. (Frågar inte för en vän)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tror detta är ett måste för att de vid något tillfälle ska kunna utannonsera HL3. Att bara som blixt från klar himmel utannonsera HL3 efter så många år skulle ge det så höga förväntningar som det aldrig skulle infria, men detta spel kan ta bort lite av den pressen.

Medlem

@Walter S.A. Iego: Kika på den här videon av Valve News Network
https://www.youtube.com/watch?v=a4fUDlvouDY
Kanalen har jäkligt mycket trevlig läckt info om spelet också för den som vill veta mer.

För alla er som är negativa: VR är är riktigt nice! Köpte mig en index för en månad sen och otroligt nöjd. Det tar allt spelande till en ny nivå och jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att uppleva HL-universumet!
Ta nu ett steg ur dåtiden och ta klivet in i framtiden!

Skribent
Skrivet av Zidious G:

Ja, alltså jag menar att detta är ju samma fail som när Blizzard utannonserade Diablo Immortal. Alla har väl väntat på ett regelrätt Half-life 3 men istället får dem detta. Fast det här slår ju Diablo Immortal med hästlängder.

Tror grejen är att många har som slutat att ens hoppas på HL3. Det är ju ett stående skämt varje gång det pratas om något Valve pysslar med. Angående Diablo så var det ju rykten före Blizzcon att D4 skulle visas upp, och det lär ha gjort en hel del för besvikelsen runt Immortal med. Det är inte som någon direkt skriker sig hes framför datorn när de hör något rykte om HL3 längre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Thorb: Jag började kolla på en Index direkt när jag läste nyheten. Det verkar inte som att den säljs i Sverige än så undrar därför var du köpt din?

Jag hade blivit väldigt besviken ifall det visade sig att nästa kapitel i HL inte var i VR så jag är väldigt nöjd.

Medlem

@brunnlake: Man köper det i Steam. Finns en sida för hårdvara i butiken

Skrivet av Thorb:

@Walter S.A. Iego: Kika på den här videon av Valve News Network
https://www.youtube.com/watch?v=a4fUDlvouDY
Kanalen har jäkligt mycket trevlig läckt info om spelet också för den som vill veta mer.

För alla er som är negativa: VR är är riktigt nice! Köpte mig en index för en månad sen och otroligt nöjd. Det tar allt spelande till en ny nivå och jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att uppleva HL-universument!
Ta nu ett steg ur dåtiden och ta klivet in i framtiden!

Grymt. Tack för länken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nice! För mig som tycker VR är riktigt spännande är det här en supernyhet. Bra när företag vågar ta risken och satsa på kvalitativa grejor (förhoppningsvis).

Medlem

Folk klagar på Valve att dom inte gör spel nå mer
Dom klagar på att dom har lagt half life serien på hyllan
Och nu släpper dom ett nytt hl spel men det passar inte folk pga vr.
Förväntade ni er något annat eller?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Komured:

För mig känns det bara spontant som att de använder Halflife namnet för att försöka boosta försäljningen av sin egen VR-Satsning. Återstår väl att se vad de med VR tycker om spelet.

Är väl fullständigt naturligt att de släpper spel på en inarbetat varumärke? Nintendo boostar säkert sin konsollförsäljning av att de släpper Mario/Zeldaspel..
Tycker det är spännande att de släpper spelet, huruvida det blir ett bra spel eller inte får väl framtiden utvisa. Half-lifespelen har en historik att vara vara banbrytande/innovativa och lite därför tycker jag det känns rimligt att nästa spel bör vara ett VRspel. Nuförtiden har ju vr-utvecklingen kommit så pass långt att kvaliteten på upplevelsen hos highend-brillorna ju är makalös. Bil-/flygsimulatorer är väl de tacksammaste spelen att uppleva skillnaderna i. Priset är dessutom hyggligt nu, vill man enbart prova vr går det ju att köpa ett begagnat vife/rift/lenovo för endast några tusenlappar. För en modernare upplevelse tex ett pimax 5k+ för bättre upplösning/uppdateringsfrekvens/vidvinkel (om man orkar stå ut med att ha att göra med ett strulföretag), men ändå en rimlig peng. Vill man det absolut värsta finns det andra alternativ också, då kostar det ju såklart, men det gäller ju värstingskärmar också (eller processorer, eller tangentbord, eller projektorer, eller...). Det går ju att få ett par vrbrillor för vad en bättre mobil kostar, eller en charterresa. Prisvärt imho, särskilt med tanke på att det är nischprodukt.

Känns som att det gnälls oavsett hur långt ner i pris man kommer. Man kan ju liksom inte förvänta sig att få specsen från senaste iphone/samsungluren till priset av en 5 år gammal telefon (nu rantade jag loss här, inte menat specifikt till ditt inlägg @Komured 🙂)

Medlem

Jag hoppades på alien swarm 2. Alien swarm är det spel som jag anser har bäst coop som finns ute nu och valve var riktigt smarta när dom köpte upp modden från de som skapade den i unreal2004 motorn för att sen göra det till fri reklam för source-motorn. Att dom senare släppte spelet helt fritt för diverse moddar (tror det var 2016) där man numer kan lira 8 st ihop blev ju spelet bara ännu bättre.

Kom igen nu valve å släpp moddverktyg till detta så vi får se ett framtida alien swarm 2 i VR 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Grattis alla HL-fans som skrikit efter HL3 i åratal, här är er belöning: en VR-cashgrab!

Medlem

@MaxWarp: Hur är detta en cashgrab? Valve har jobbat på det här spelet i flera år och lagt otroligt mycket pengar på det. Det mest troliga scenariot är att de förlorar pengar på detta för att pusha VR-tekniken framåt och såklart försäljningen av hårdvara.
Ryktena säger även att Valve kommer släppa en uppsjö nya verktyg för utvecklare tillsammans med spelet som underlättar för andra att utveckla fler grymma upplevelser i VR.

Skribent
Skrivet av Godofcheese:

Folk klagar på Valve att dom inte gör spel nå mer
Dom klagar på att dom har lagt half life serien på hyllan
Och nu släpper dom ett nytt hl spel men det passar inte folk pga vr.
Förväntade ni er något annat eller?

Tror Valve vet att förväntningarna på HL3 efter alla år är helt omöjligt att tillgodose. Spelet har i det stora blivit en den där myten om det perfekta spelet som skulle revolutionera spelvärlden.

Kan vara så att de testar vingarna lite med Alyx, se hur det tas emot av spelarna. Ett nytt HL, men utan den mytiska 3:an bakom.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Skillnaden är väl att Diablo Immortal kommer alla kunna spela eftersom alla har ju en telefon. Half Life VR kommer väl endast 1% av Steams användarbas att kunna spela, om ens det.

Jag är glad då jag har vr, men ingen mobil


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Ja, alltså jag menar att detta är ju samma fail som när Blizzard utannonserade Diablo Immortal. Alla har väl väntat på ett regelrätt Half-life 3 men istället får dem detta. Fast det här slår ju Diablo Immortal med hästlängder.

Nej.
HLVR (numera Half life :Alyx) har varit känt länge.
Att Valve släpper en stortitel till VR är något som verkligen behövs för VR-spelmarknaden som idag mestadels består av små teknikdemos (även om det finns fler lite större spel)
Valve har sedan de släppte The Lab (2016) lovat att de skulle släppa en större titel till VR. Att det spelet utspelar sig i Half lifes universum kommer inte som en chock. Bara positivt att de äntligen erkänner varumärket.
Hade däremot spelet varit Half life 3 och att det spelet skulle ha varit exklusivt till VR då hade det blivit liv i luckan.
Half life: Alyx ökar snarare möjligheten att få en fortsättning på cliffhangern från episode 2 då man blir påmind om serien. - Personligen hoppas jag fortfarande.

Det Blizzard gjorde går inte att jämföra.
Här hade fansen förväntat sig ett Diablo 4. Vad de istället fick var ett mobilspel.

Medlem

NOBODY CARES.

Medlem

Härligt!
Köpte mig ett Index för en månad sedan, bl.a. just för detta spel. (det skulle släppas 2019 men ValveTime (TM))
Det har ju varit allmänt känt att Valve jobbat på flera AAA VR-titlar varav ett skulle utspela sig i HL världen. Så hur folk kan gnälla över det är ju en gåta (eller, egentligen inte)

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Grattis alla HL-fans som skrikit efter HL3 i åratal, här är er belöning: en VR-cashgrab!

Eller det revolutionerande spelet som tekniken hittills saknat?

Medlem

Nu när Carmack lämnat Oculus och det mer eller mindre bara är Fecesbook kvar har jag bestämt mig för att köpa ett Index. Äger varje Oculus som gjorts och var med i Kickstartern. Även om jag är tacksam att Fecesbook satsar och definitivt "sponsrat" VR kan jag inte fortsätta stödja något som Zuckerman ligger bakom. Index it is!

Medlem
Skrivet av Vamp:

Eller det revolutionerande spelet som tekniken hittills saknat?

Verkar som du aldrig spelat VR. Som _ALLA_ kritiker som måste gnälla för att dom inte har råd/aldrig provat.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

NOBODY CARES.

Kommer ni ihåg när Bill Gates sa att ingen någonsin kommer behöva mer än 640Kb RAM?

Som att se Löfvén i Agenda häromdagen och ba: "Ja men jag ska nog rösta på sossarna, dom verkar vettiga"

Medlem

haha ägda ni som inte klarar av VR är. Godnatt. Lycka till i 2D-världen suckers!!!

Medlem
Skrivet av sebrock:

Verkar som du aldrig spelat VR. Som _ALLA_ kritiker som måste gnälla för att dom inte har råd/aldrig provat.

Håller med. Värkar som att folk värkar helt bakom nör det kommer till vr. Helt fantastisk hur okunniga vissa är 🤣🤣

Medlem
Skrivet av sebrock:

Nu när Carmack lämnat Oculus och det mer eller mindre bara är Fecesbook kvar har jag bestämt mig för att köpa ett Index. Äger varje Oculus som gjorts och var med i Kickstartern. Även om jag är tacksam att Fecesbook satsar och definitivt "sponsrat" VR kan jag inte fortsätta stödja något som Zuckerman ligger bakom. Index it is!

Själv köpte jag index härom veckan och gå från en htc vive till index är sjukt bra. Riktigt bra upplösning bra fov och bra tryck i hörlurarna. Och jävligt fint med 144 fps. Du kommer va nöjd.

123
Skriv svar