Mediamarkt visar sin konceptvideo från Playstation 5

Robot
Mediamarkt visar sin konceptvideo från Playstation 5

Die Playstation ist sehr stilvoll!

#dualshock-5, #playstation-5


Medlem

Puh, jag som alltid har tyckt att det varit dyrt med en extra handkontroll till dom gamla PS, vad kommer dom kosta med trådlös laddning och lcd (om nu så är fallet)?

Medlem

Trådlös laddning, ja tack.
Att lägga kontrollerna på konsolen, nej tack.
Separat platta om man får be.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas inte att den kommer vara "glossy"..

Medlem

Nej tack till extrafluff som försämrar batteritiden i kontrollern. Trådlös laddning har jag faktiskt aldrig ens tänkt på men visst det låter ju rätt gött. Om jag inte minns fel så har väl Sony bekräftat USB C så jag antar att det blir trådat då (?).

Medlem

Trådlös laddning är väl ballt, skulle inte ha något emot det i sig, men då får dom se till att ha en USB-kontakt utöver det också. Vill kunna fortsätta som jag gör nu att man kan ladda kontrollen medans man spelar. Om det är antingen/eller som gäller är jag isåfall hellre utan trådlös laddning. Borde ju inte vara något problem dock tycker man.

Touchscreen på kontrollen? Hm, känns rätt gimmick, touchpaden på PS4 använder man ju aldrig till något vettigt och man vill ju inte ha en skärm som stör i spelmörkret (lampan i bak på DualShock 4 är illa nog, och det är skandal att den inte går att stänga av, särskilt när kontrollen redan har så dålig batteritid). Hoppas dom isåfall släpper en variant av kontrollen utan skärm, så man slipper betala multum för köpa extra kontroller. Känns slösaktigt med miljön också, antar att skärmar kräver betydligt mer sällsynta naturresurser än någon annan komponent i en handkontroll (förutom laddningsbart batteri möjligen, dom ska ju vara rätt dåliga på den fronten).

Medlem

Jag tycker touch-plattan som är idag är så sjukt jävla onödig, så vad vore inte en batterislukande display? Trådlös snabbladdning vore guld.

Medlem

De kan väl fimpa display och touch och ge mig bättre kvalitet än den där typiska plasten de alltid tillverkar kontrollerna av.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Lägga kontrollen på konsolen = BIG NO NO

slopa all extra lull lull i handkontrollen. Vibration räcker gott och väl tycker jag. Så sparar man på batteriet.

Medlem

Jisses vad hemsk den såg ut då


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag skulle gärna se att man byggde något mer anpassat fack att lägga kontrollerna i än att dom ligger så sladdrigt ovanpå konsolen. Sen Display på kontrollen känns helt meningslös och onödig, drar säkert massa batteri i onödan. Hoppas de får till batteritiden denna gång så de är minst lika bra som på Xbox kontrollerna.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker touch-plattan som är idag är så sjukt jävla onödig, så vad vore inte en batterislukande display? Trådlös snabbladdning vore guld.

Håller helt med dig! Enda gången jag använder den är när man måste i spel.

Fullkomligt onödig. Sparat in på den och fått en billigare kontroll istället.

Medlem

Jädra tur det är en konceptvideo för jag vetetusan om jag skulle vilja ha en så pass ful spelkonsol i min TV-bänk. LCD display i handkontrollen känns knappast troligt för varför liksom? Nä bättre än det där kan nog Sony få fram när PS5 väl släpps.

Medlem

Finns ingen anledning att ha en skärm på dosan, drar bara extra batteri

Medlem

Skärm på handkontrollen hade varit coolt. Styra ps menyn på skärmen, ha typ livmätaren på skärmen och såna saker.

Trådlös laddning genom att lägga den på konsolen är bara onödigt. Vill ha true trådlös laddning.

1
Skriv svar