Recension – Need for Speed: Heat

Robot
Recension – Need for Speed: Heat
Medlem

Läste "bästa denna generation" och tänkte, ja nu jävlar blir det spela bilspel för första gången på 15 år. Det blir nog att vänta ytterligare några år innan det blir åka av


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Redaktör
Skrivet av Belfry:

Läste "bästa denna generation" och tänkte, ja nu jävlar blir det spela bilspel för första gången på 15 år. Det blir nog att vänta ytterligare några år innan det blir åka av

Köp Forza Horizon 3 eller 4 (finns på Xbox och pc), de är bättre på allt.


signatur
Medlem

känns det som gamla nfs underground kanske?


signatur

//monster

Redaktör
Skrivet av monsterbenke:

känns det som gamla nfs underground kanske?

Så här 17 år senare kommer jag faktiskt inte ihåg hur det kändes tillräckligt mycket för att kunna jämföra.


signatur
Medlem

Tycker själv att själva körningen är så pass dålig att övriga spelet aldrig skulle kunna få högre än 2/5. Men det är väl för att jag vant mig med bättre bilspel. Minns inte tidigare NFS som så dåliga på den punkten.

Ambassadör
Xbox

@Tomas Helenius: Trevlig recension! Det kan inte ha varit långt från en tvåa dock?


signatur

Jump in.

jbx
Medlem

Har kul med spelet. Har spelat alla tidigare Forza och det går inte och jämföra men om jag bortser från Forza så är detta riktigt underhållande. Skaffade Origin Premier för detta och Star Wars som släpps imorrn blir en bonus.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Detta är det första NFS spelet jag tycker är värt att spela sedan Underground 2 (som var ok).
Gillar verkligen hur mycket man kan modifiera bilarna utseendemässigt, här ligger Forza serien ljusår efter. Ghost games får pluspoäng för Volvo Amazon och 242 DL dessutom.
Körkänslan är 100% arkad men det gör ingenting i ett NFS spel, fast jag hade nog föredragit samma körkänsla som i Forza Horizon.
Som Tomas är inne på är Ai´n det värsta med spelet. Det är väldigt irriterade att bli omkörd som om man står stilla i 250 km/h. Och polisen är överdrivet aggressiv ibland. Hoppas detta justeras i en framtida patch, även om jag inte är så hoppningsfull.
Men överlag har jag roligt i NFS Heat. 3/5 är ett rimligt betyg för någon som gillar bilspel.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

@Tomas Helenius: Trevlig recension! Det kan inte ha varit långt från en tvåa dock?

Tack!
Det är nära en tvåa, ja. Det låg länge där, men jag gillade det mer ju längre jag spelade.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack!
Det är nära en tvåa, ja. Det låg länge där, men jag gillade det mer ju längre jag spelade.

Najs, det är trevligt när spel växer på en. Får hålla utkik på reor längre fram, det här borde vara min kopp te till en billig penning.


signatur

Jump in.

Medlem

ALLTSÅ HELVETE När ska dom lära sig att magisk nos som autfyller sig är bara idiotiskt och det enda det gör är att man försöker bränna skiten så ofta som möjligt istället för att taktiskt använda den... HELVETE att det ska vara så svårt ..

Medlem

Så när kommer mikro transaktionerna?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Läste "bästa denna generation" och tänkte, ja nu jävlar blir det spela bilspel för första gången på 15 år. Det blir nog att vänta ytterligare några år innan det blir åka av

Ja det är konstigt de inte klarar av att göra rätt. Jag menar usel AI, hur svårt kan det vara 2019 att få rätt på en sådan sak i ett bilspel? Jisses.

Medlem

Oj det verkar vara bättre än jag trodde.. ingen megaflopp
blir att plocka upp på rea
Bra recension

Medlem

Tack, då blir det inget köp!
Gillade inte de tre tidigare alls.


signatur

autograph

Medlem

Räckte med att testa några kurvor i provversionen från ea access för att inse att det inte är bra den här gången heller

jbx
Medlem

@laban005: Tvärtom för mig. Om du går in med inställningen att detta är ett arcade racing spel så är kontrollen bättre nu än alla tidigare NFS. Men om du tjurar som jag gjorde jag först så är den riktigt usel (van vid Forza och project cars).


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

@laban005: Tvärtom för mig. Om du går in med inställningen att detta är ett arcade racing spel så är kontrollen bättre nu än alla tidigare NFS. Men om du tjurar som jag gjorde jag först så är den riktigt usel (van vid Forza och project cars).

Gick in med noll förväntning men med hundra förhoppning... Tyckte bara kontrollerna och fokus på drift genom kurvorna var riktigt oskönt. Sen är spelet ostigt men det kan jag ha överseende med, hade absolut kunnat döda lite timmar i det om de inte gjort det valet.

Need for speed Heat

Hej jag har köpt 4 olika Need for speed. Och nej det är så tråkigt. Jag tröttnar efter 1 timme....Sen köpte jag Forza 4a. Där var det tvärtom. Det var tråkigt att gå och lägga sig, jag kunde knappt släppa det. Jag funderade på att köpa detta, men när jag läst din recension, mycket bra skrivet förresten. Så har jag precis sparat 600 kr. Det tackar jag för. Mvh Thera

Medlem

Mitt intryck.
|_____________|_____________|
|__________________|________|
|_____________|_____________|
|_______🚗__________________|
|_____________|_____________|
|__________________|________|
|_____________|_____________|
|__________________|________|

(jaja arcad)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Får 1/5 pga att hela mitt garage försvann efter en item synchronation. Över 100 bilar även deluxe edition bilarna. Kvar var en nissan 180sx i standardutförande. Pengar 0. Det enda som är kvar är lvl50 i rep. Skall tydligen vara ett känt fel, många som råkat ut för det.


signatur

Skitfiske

Redaktör
Skrivet av Leverantören:

Får 1/5 pga att hela mitt garage försvann efter en item synchronation. Över 100 bilar även deluxe edition bilarna. Kvar var en nissan 180sx i standardutförande. Pengar 0. Det enda som är kvar är lvl50 i rep. Skall tydligen vara ett känt fel, många som råkat ut för det.

Fy fan.


signatur
Medlem

Utmärkt lir. Level 30 nu börjar man få bilar som gör polisen lättare att tas med. Fuskande poliser går hand i hand med storyn och gör oss spelare the good guys.

AIn verkar inte ha någon rubberband på hard iaf.

Upplägget påminner mycket om The crew plus poliser.

Medlem

Har kört detta spelet nu när EA hade drive om o testa EA Play eller vad tjänsen heter för 15 kr under en månad. Riktigt kul spel. Börjar närma mig slutet för platinum osv.
Om jag har något klagomål så är det dock soundtracket. Fruktansvärt trist generic hip hop/rap måste jag säga och den där enerverande "onanera" låten driver mig till vansinne.
ngn kvinna som sjunger vad som låter som "onanera" om och om igen.. det är inte bra haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Utmärkt lir. Level 30 nu börjar man få bilar som gör polisen lättare att tas med. Fuskande poliser går hand i hand med storyn och gör oss spelare the good guys.

AIn verkar inte ha någon rubberband på hard iaf.

Upplägget påminner mycket om The crew plus poliser.

Skrivet av SunShine:

Har kört detta spelet nu när EA hade drive om o testa EA Play eller vad tjänsen heter för 15 kr under en månad. Riktigt kul spel. Börjar närma mig slutet för platinum osv.
Om jag har något klagomål så är det dock soundtracket. Fruktansvärt trist generic hip hop/rap måste jag säga och den där enerverande "onanera" låten driver mig till vansinne.
ngn kvinna som sjunger vad som låter som "onanera" om och om igen.. det är inte bra haha.

Tack så mycket you bastards Hade inte insett hur mycket jag har saknat en bra arkadracer förrän jag, pga. att den här tråden ploppade upp, så såg jag recensionen idag.

Mitt konto är nu 239 kronor fattigare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Tack så mycket you bastards Hade inte insett hur mycket jag har saknat en bra arkadracer förrän jag, pga. att den här tråden ploppade upp, så såg jag recensionen idag.

Mitt konto är nu 239 kronor fattigare.

haha bra där! Det är roligt helt klart. Arkad racer med ös!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar