SweClockers letar prestandabovar i Red Dead Redemption 2 till PC

Sida 1 av 1
2019-11-09 14:00
SweClockers letar prestandabovar i Red Dead Redemption 2 till PC

Vilka inställningar ska man dra ned för att få vettig FPS?

#Red-dead-redemption-2, #Rockstar, #Sweclockers


2019-11-09 14:26

TL:DR:
Reflection Quality
Volumetrics Quality
Near Volumetric Resolution
Full Res Ambient Occlution

2019-11-09 18:29

Ganska glad att jag inte kunnat spela förrän idag. Massor med tips ute och spelet betydligt mer stabilt än vid releasen.
Default inställningarna funkade riktigt bra men skall nu följa dessa tweaks och få ännu mer flås!

2019-11-09 18:52

Kanske bra att veta också vissa pc-low inställningar från början är högre än på det som finns på one x och ps4pro, så viss anpassning av förväntningar bör göras innan man helt förkastar spelets prestanda

2019-11-09 22:22

Jag följde SweClockers inställningar en riktigt bra grund att börja på.
Fick sätta igång dom olika TAA osv vad dom heter för att få bort grynighet och jag kunde köra upp vissa saker i ultra.
Spelet ser snyggt ut och flyter perfekt till skillnad från hur jag hade tidigare

2019-11-09 22:59

Kan rekommendera att ändra från Vulcan till DirectX12 i inställningar för dem som upplever stuttering.
Problemet försvann helt för mig då

2019-11-09 23:44

Jag störde mig litegrann på att bilden upplevdes som lite suddig. Kör i 1080. Ökade rendering scale till 1.250 (tror jag) och det vart bättre. Ska prova dom här settingsen så kanske jag kan dra upp scale lite mer med bibehållen FPS.

2019-11-10 05:11
Skrivet av Lognoreng:

Jag störde mig litegrann på att bilden upplevdes som lite suddig. Kör i 1080. Ökade rendering scale till 1.250 (tror jag) och det vart bättre. Ska prova dom här settingsen så kanske jag kan dra upp scale lite mer med bibehållen FPS.

TAA är en stor bov gällande suddigheten med

Tyckte det var på tok för skarpt i början när jag stängde av TAA men ögonen mår mycket bättre av FXAA istället

2019-11-10 09:18

Är inte den största prestandaboven Rockstar dem själva som verkar ha dålig koll/vara för snåla för att porta och optimera sina egna spel?

2019-11-10 11:12
Skrivet av employed:

Är inte den största prestandaboven Rockstar dem själva som verkar ha dålig koll/vara för snåla för att porta och optimera sina egna spel?

Tycka vad man vill hur det är optimerat men allmänt accepterar många inte när ny nivå/standard sätts och kallar allt ooptimerat för att man inte kan köra high/ultra på sin dator längre.
Då är det ju tur att det finns en massa inställningar så man kan tänka så en potatis kan köra tom

2019-11-10 11:12

Jag tycker inte det är dåligt optimerat direkt, Man behöver inte ultra för att det ska se jävligt bra ut, å sen är det mycket som händer i motorn som man inte ser, som all AI t.ex.

2019-11-10 11:16
Skrivet av totte1015:

TAA är en stor bov gällande suddigheten med

Tyckte det var på tok för skarpt i början när jag stängde av TAA men ögonen mår mycket bättre av FXAA istället

Håller med, TTA ser bara ut som ett blurfilter över hela bilden.
SMAA är såklart snyggast men FXAA är nog en hyffsad mellanväg tror jag på ett sådant här krävande spel.

2019-11-10 11:23
Skrivet av Tiggaren:

Håller med, TTA ser bara ut som ett blurfilter över hela bilden.
SMAA är såklart snyggast men FXAA är nog en hyffsad mellanväg tror jag på ett sådant här krävande spel.

TAA sabbar ljuset från ljuskällor på natten också... blir fullt med små prickar.

2019-11-10 12:08

@KimiKiwi: Mitt stutterproblem försvann först när jag fixade programmet process lasso, den automatiserar att släppa på en cpu core vid behov. Finns lite guider på nätet för intresserade!

2019-11-10 13:15

Verkar vara så att om man bara har en processor med 4 cores så kommer man få problem med hack/stuttering. Det är säkert fixar på gång men kan vara värt att veta att man då får köra med workarounds som den @Jeans tipsar om ovan med process lasso.

2019-11-10 14:19

Ska bli intressant att se vad för rigg Google kommer driva det här spelet med. 4K 60 fps med Stadia premium är väl vad dom lovat.

2019-11-10 17:40

Detta hjälpte mig. Satte de fyra settings på high och resten på ultra, water physics på high också btw.

Fungerar finfint. Kör med Nvidia Ansel game filters för att få lite mer skärpa och kontrast.

2019-11-10 18:27

Detaljerad genomgång av varje inställning och hur de jämförs med One X

2019-11-10 23:43

Prestanda schmestanda. Jag hade varit nöjd om spelet ens hade startat..

2019-11-11 08:17

Mycket bra grundinställningar för att sen kunna öka där jag kände att det saknas. Pumpade upp skuggor till ultra, FXAA, MSAA x2, och geometry level of detail (verkar ha stor inverkan på fyllighet i hår, arthurs hår blev mer eller mindre genomskinligt på låga nivåer vilket störde mig något enormt i cutscenes).

Notis: TAA är djävulen och gör att precis allt blir utsmetat och i oskärpa. FXAA+MSAA är rätt väg att gå, för min del räckte det med MSAA x2 (delvis för att burken inte klarade mer utan att tappa för mycket fps) men kantutjämningen är klart godkänd med FXAA+MSAAx2

2019-11-11 17:58

pc porten ä riktigt dålig. Hårdvaran i datorn går i omloppsbana runt ps4 pro .. ändå är det snyggare och flyter bättre på konsollen

Sida 1 av 1