Diablo IV är föga förvånande avtäckt!

Skrivet av Godofcheese:

Lol 3 klasser
Dom tänker troligen sälja resten som dlc.

De har aldrig utannonserat alla klasser samtidigt...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av miffot:

Haha va? Har vi spelat samma diablo 3?
Går inte ens jämföra glada skol timmen diablo 3 emot detta.

Håller helt med, spelat D3 extremt mkt och det är stor skillnad redan av det lilla man såg nu av D4.

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara 3 klasser va lite väl fattigt.

Spelar väl ingen roll om det är tre klasser eller trettio. Alla kommer ju spela som druid ändå ;D

Medlem

Jag gillade när karaktärerna satt runt en lägereld eller något och såg ut att bli valda precis som i D2, det visar att utvecklarna faktiskt bryr sig om de äldre spelen i serien. Att de tog tillbaka druiden visar även det att utvecklarna bryr sig, det skulle inte förvåna mig om de tog med alla klasserna från D2. Jag riktigt hoppas på att även magicfind kommer tillbaka och att bossarna blir svåra samt en vettig grind till att få bra utrustning.

Avstängd
Skrivet av Prixm:

Ser riktigt bra ut. Förstår inte alls folk som klagar på att gameplay såg slow och förjävligt ut. Ni ville ha D2, ni fick D2. JÄVLAR VAD HYPAD JAG ÄR! Skrek framför skärmen som ett jävla barn på julafton!

Jao! D4 verkar att kunna bli HUR D3 borde ha blivit med sina skrämmande ensamt dystra miljöer, PvP, och hela rubbet. Jag hoppas att de återinför tonvis med skills som i D2. Tyckte hela "gems"-valet för spells i D3 var rätt "meh".

Avstängd

@Vamp: Vad snackar du om? Jag kmr spela ALLA klasser!

Medlem

Bara jag som vill ha release på Diablo Immortal ?;)

Medlem

Känns väldigt konstigt att de specifikt berättar att det ska komma till xbox one och playstation 4... Om release är om något år måste det ju vara till scarlet och 5an

Medlem

Ser ut som att dom har character customization is spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Mephisto* från diablo 2

Medlem

Åh wow jag blev censurerad free HK!

Medlem

Releasedatum på detta? Räknar 5 år i alla fall.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Håller min hype inne, måste se hur dom har lagt spelmekaniken. Blir det som d3. Då kommer jag inte ens röra d4 med tång

Medlem
Skrivet av dummle112:

Känns väldigt konstigt att de specifikt berättar att det ska komma till xbox one och playstation 4... Om release är om något år måste det ju vara till scarlet och 5an

Bakåtkompatibilitet, nya konsolerna kommer kunna köra spel som finns på nuvarande konsoler.

Medlem
Skrivet av sezth:

Håller min hype inne, måste se hur dom har lagt spelmekaniken. Blir det som d3. Då kommer jag inte ens röra d4 med tång

Spelmekaniken är det bästa med D3 och även den bästa i hela serien. Finns inget annat spel som är i närheten av D3 när det gäller känsla i stridssystemet.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

De har aldrig utannonserat alla klasser samtidigt...

Ja, var det inte 3 klasser när D3 annonserades och sen en klassreveal till lite senare och sen den sista ytterligare senare innan release (som i och för sig var många år försenad). Sen i en expansion blev det en till och i ett sent DLC den sista.

Medlem

Jag hoppas att Demon Hunter återvänder. Det var en förbannat rolig klass i D3. Assassin får gärna också göra en comeback.

Gillar karaktärer som voltar runt och har sig 😂

Medlem
Skrivet av dummle112:

Bara jag som vill ha release på Diablo Immortal ?;)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Blev besviken på Diablo III, men detta ska jag följa

Går inte att säga något om det för stunden dock


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Bara 3 klasser va lite väl fattigt.

haha! Sluuuta! DRUID!!! Hallå?? Måste ju finnas något för kommande expansioner. 3 klasser är mer än tillräckligt!

Skrivet av Grukk:

Blev besviken på Diablo III, men detta ska jag följa

Går inte att säga något om det för stunden dock

Går inte att säga något om det? kollar vi samma blizzcon? Ser ju för jävla fett ut.

Skrivet av sebrock:

Åh wow jag blev censurerad free HK!

BRA!

Medlem
Skrivet av magma:

Releasedatum på detta? Räknar 5 år i alla fall.

Troligen nästa år. De sa PC,PS4 och Xbox One. Och eftersom PS5 och Scarlett kommer till hösten nästa år så kan man spekulera.

Medlem

Komigen nu, det är självklart att det inte enbart kommer vara 3 klasser vid release. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg riktigt bra ut, taggad!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Enligt vad de skriver är det "randomized dungeons contained in an dynamic open world". Får se vad det innebär med dynamic open world.

Det finns också några korta videoklipp på officiella sajten från Scosglen, ett område med många druider. Kolla igenom delen med World på https://diablo.blizzard.com/en-us/world för mer info och bilder på ett par andra områden.

Här är direktlänkar till korta videoklippen från Scosglen
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World02-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World03-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World04-Sc...
https://d29z11wvk6phpt.cloudfront.net/assets/media/World05-Sc...

Medlem

Ny video på diablo immortal:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Btw, jag hoppas att FZ.se är noga med att skriva typ SPOILERS i varenda kommande Diablo IV nyhet för egentligen vill jag INTE veta någonting mer om spelet. Jag typ avskriver mig från FZ.se då och kmr även blockera alla YT-klipp som pratar om Diablo IV precis som jag gjort med ett annat kommande spel vilket fungerat förvånansvärt bra.

Tittade nyss på en fransk streamer som spelade och visst ser spelmekaniken ut mkt som D3 medan grafiken ser en gnutta bättre ut än D3, främst i ljussättningen. Det blir en trevlig spelstund med förhoppningsvis fler spelbara karaktärer än bara 3 (inga DLCs eller EXPs) som troligen kommer att vara värd sina timmar trots att det kommer att kosta cirka 600 kr.

Får jag minst 20 timmar speltid så är det fortfarande mycket billigare än en 2-timmars biobiljett. Tror INTE det kmr vara en "reimagination av D2" men blir det det så är det en magisk bonus.

Att hålla tummarna på att få återuppleva "D2"-eran är lite för mkt eftersom steget mellan D1 och D2 var enormt på många sätt och vis medan steget mellan D2 och D3 inte var det.

Avstängd

Försöker du komma till helvetet i förtid? SKÄMTAR.

Medlem

5 karaktärer vid release.

Medlem

@Godofcheese: Får vi visst! Bara att köpa det man vill ha!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av anon_326725:

Går inte att säga något om det? kollar vi samma blizzcon? Ser ju för jävla fett ut.

Hur det ser ut säger inget om hur det är att spela. Spelmekanik trumfar det mesta för mig.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skriv svar