Den roligaste scenen i ett spel

Medlem
Den roligaste scenen i ett spel

Det finns många klassiska spelscener som får smilbanden att töjas och skrattmusklerna att krampa. Vilka humoristiska scener i spel är era favoriter? Jag tänker då på medvetet roliga scener och inte skrattframkallande buggar och liknande.

En favorit jag har är scenen från Conkers Bad Für Day där högaffeln blir hetsad av sina "kompisar" att försöka spöa upp Conker. Jag kan inte få nog av färgburkens skratt när den stackars högaffeln försöker hänga sig i slutet.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Jag tänker direkt på ett eget klipp jag gjorde en gång


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Brutal Legend hade en hel del roliga scener

Medlem

Assassin's creed 2. När Ezio möter sin farbror är en rolig scen,
https://www.youtube.com/watch?v=RJcPc6OQ384

Medlem

Den här scenen från Deadly Premonition https://youtu.be/rp5krDoflLI


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det bästa humorspelet enligt mig är Day of the Tentacle, som har en mängd med roliga scener. Speciellt killen som reser tillbaka i tiden, Hoagie, är helt fantastiskt, så mycket av det han säger är hysteriskt roligt. Älskar hans diverse förslag till USAs flagga, som han sedan ändrar till en tentakelliknande sak.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Rasistisk Argonian i Oblivion

Witcher 3 - Epsikt fyllequest - No place like home, spola fram till ca 11:00

Medlem

jag gillar den i diablo 3 när man räddar en bonde och får möta hans fru.
i källaren sitter det ett skelett och tappar huvudet när man pratar med bonden.
asball.

Medlem

Det finns en del skumma och roliga konversationer närmare slutet av MGS2.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Försöker komma på någon gång jag verkligen skrattat högt åt något skämt i ett spel, blir mycket garv när man lirar ArmA med vännerna och saker skiter sig etc. men det räknas ju inte riktigt. Witcher 3 hade många roliga/fina tillfällen som fick mig att skrocka till eller le och sådär men.. svårt att komma på, har nog inte ens asgarvat åt Monkey Island och dylikt även om man småskrattat mycket åt dem också.

Medlem

Medlem

@Banzeken: Sant. Det finns mycket humorguld i MGS-serien.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kanske inte medvetet, men det blir klart roligt


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Alltså, med risk för att spoila Witcher 3. Men när man råkar trampa på Tummelisa, jag ramlade bokstavligen av stolen för att jag skrattade så mycket

Medlem

Tiny Tina's Assault on the Dragon Keep hade många slående skämt, min favorit i DLCet är "Boney Pants Guy".


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

En specifik scen är svår, men här är en del roliga från Tales from Borderlands.

Tycker annars att Uncharted har en hel del roliga scener. Drake är skön.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det jag spontant kommer på att jag garvat till är i så fall Portal 2 och allt korkat som wheatley slänger ur sig.

Medlem

Går att hitta många bra scener från:

Claptrap i Borderlands
Wheatley i Portal
Monkey Island

Medlem

Att "glömma" fördela paraplyn i Lemmings.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Citizen Kabuto (som för övrigt förtjänar en nyutgåva!!) har ett par riktigt roliga stunder

Här är ett axplock

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Citizen Kabuto (som för övrigt förtjänar en nyutgåva!!) har ett par riktigt roliga stunder

Här är ett axplock https://youtu.be/f9ggFLSK0NE

En remake på detta hade varit guld värt.

Medlem

Denna scenen i Red dead 2 fick mig att asgarva!

Eftersom folk kanske inte vill se eller bli spoilade inför Red dead till PC! (Kanske ingen extrem spoiler)

Medlem

Black & White (2001)

När plötsligt min tiger tog upp en bybo och gjorde ett utsökt baseball-kast in i en bergvägg.

Tårarna rann. Så jävla oväntat! Fnissar fortfarande vid tanken.

(Givetvis uppmuntrade jag det beteendet)


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Skribent

Repliken "I will name my firstborn... Loader Bot" från Tales From the Borderlands.

Medlem

När Mr.Libido dyker upp för första gången i Yakuza 0


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Ingen aning. Vet i alla fall att jag garvade rakt ut åt en scen i Telltales Borderlands där huvudkaraktären hängde på något och trodde han skulle falla mot en säker död och så visade det sig att han hängde typ en halv meter upp. För övrigt så verkar nya Afterparty extremt lovande på humorfronten. Nästan Lucasartsklass skulle jag påstå.

Medlem

Hitler scenen i Wolfenstein 2 är rätt rolig

Medlem

South Park: Stick of Truth hade många roliga scener. Här är en av dem:


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det färskaste är från nyligen släppta Afterparty. Du pratar med demonen som är din taxichaufför och hon pratar om hur satan är som person och kläcker ur sig "And you can thank him for the [Carolina] Hurricanes winning the Stanley Cup in '06." Som en person som älskar ishockey så var det en fantastisk replik.

Medlem

Luigi’s Mansion 3 är fylld av komiska inslag. När E.Gadd springer efter Luigi är fantastiskt.

123
Skriv svar