Den stora Death Stranding tråden

Sida 5 av 5
2019-11-11 17:03
Skrivet av Joakim Bennet:

Kan man ställa in textstorlek? Gubben här måste gå fram till tv:n och kisa i menyerna. Som är rätt röriga, ska tilläggas, där kunde man ha jobbat mer.
Och jävlar vad spelet gör PS4 pro:n rättvisa.
(6-7 timmar in i spelet)

Textstorlek! Ja shit vad jag hade svårt i början innan jag visste hur jag skulle göra. Galet liten text!

Det största minuset för mig helt klart.

SoL
2019-11-11 17:09

Kan man ställa in textstorlek? Gubben här måste gå fram till tv:n och kisa i menyerna. Som är rätt röriga, ska tilläggas, där kunde man ha jobbat mer.
(6-7 timmar in i spelet)

En stor grej jag har problem med: alla fordon som står överallt i fint skick som inte går att använda, utan förklaring. Verkar som om alla VILL göra det svårt för Norman. Eller kommer det en förklaring?

Nej inte vad jag har sett iaf. Verkar som att dom glömde bort att majoriteten Playstation ägare spelar på en tv sittandes i en soffa x antal meter ifrån tvn...

Menyn kunde man verkligen ha gjort mer användarvänligt.

Jag undrar lite hur det är att spela genom death strandning helt offline, nu är ju hela världen serverad med stegar, rep, laddstolpar osv. När jag behöver ta mig förbi svår terräng vill jag använda mig av mina verktyg men då har ju någon redan varit där och satt upp en stege. Kanske låter lite negativ nu men jag tycker spelet är grymt bra för det mesta, ett av dom bättre i år.

2019-11-11 17:18
Skrivet av SoL:

Jag undrar lite hur det är att spela genom death strandning helt offline, nu är ju hela världen serverad med stegar, rep, laddstolpar osv. När jag behöver ta mig förbi svår terräng vill jag använda mig av mina verktyg men då har ju någon redan varit där och satt upp en stege. Kanske låter lite negativ nu men jag tycker spelet är grymt bra för det mesta, ett av dom bättre i år.

Reagerade också på det. Extremt immersion breaking att se stegar och pålar med flaggor uppsatta av Xtr3mF8 överallt i världen. Och detta med Likes?

2019-11-11 17:18

(6-7 timmar in i spelet)

En stor grej jag har problem med: alla fordon som står överallt i fint skick som inte går att använda, utan förklaring. Verkar som om alla VILL göra det svårt för Norman. Eller kommer det en förklaring?

Inte direkt, du måste vara rätt nära till att låsa upp första fordonet dock jag blev hellycklig när jag låste upp det då allt blev så himla mycket smidigare.

2019-11-11 19:16

(6-7 timmar in i spelet)

Jag har samma problem men om jag spelar ett riktigt bra spel som jag vill njuta av som när jag spelade RDR2 första gången. Då ställer jag en stol framför tv:n så man inte ska missa något haha.

CTI
2019-11-11 20:07

Reagerade också på det. Extremt immersion breaking att se stegar och pålar med flaggor uppsatta av Xtr3mF8 överallt i världen. Och detta med Likes?

Har Death Stranding ett Offline läge, eller måste man rycka ut internet linan?

För jag är ganska säker att jag inte kommer gilla likes och färdiga stegar.

Undrar då jag inte köpt spelet än.

2019-11-11 20:10
Skrivet av CTI:

Har Death Stranding ett Offline läge, eller måste man rycka ut internet linan?

För jag är ganska säker jag inte kommer gilla likes och färdiga stegar.

Undrar då jag inte köpt spelet än.

Jag kollade "before you buy" hos Gameranx och tyckte mig höra att det INTE behövs
"always online" för att det ska vara spelbart.

Det enda var tydligen att du behöver ha någon sorts uppkoppling för att funktionen som kallas "Connected World" ska uppdatera din progress i onlinevärlden och låta dig ta del av andras progress och låta andra ta del av din progress.
Med progress menar jag att trappor, stegar och broar t ex som du eller andra spelare bygger i världen.
Eller så lämnar du efter ett fordon eller en skylt med en varningstext att något farligt ligger bakom krönet,
Såna saker.

Checka denna videon för att få en bättre överblick själv!

CTI
2019-11-11 20:12

@HallonTreo: Det har jag oxå kommit framtill att det går att spela offline om man vill, men min fråga är, finns det en option i spelet för Offline Mode.

2019-11-11 20:23
Skrivet av CTI:

@HallonTreo: Det har jag oxå kommit framtill att det går att spela offline om man vill, men min fråga är, finns det en option i spelet för Offline Mode.

Det kan jag tyvärr inte svara på då jag inte vågat köpa spelet själv. Jag brukar föredrar coop-spel som t ex WoW eller Diablo så detta spelet, hur jävla episkt det än ser ut, verkar inte vara min kopp av te.

Om du kollar hela videon så kanske du får svar. Jag tolkade det dock som att du kan spela det offline men då har du ingen som helst hjälp i världen av andra spelare.

Kan det vara så enkelt?

2019-11-11 21:48
Skrivet av CTI:

Ja, du kan välja att gå online eller ej Det finns ett "Login upon launch"-alternativ i spelets inställningar, under "Game Settings".

CTI
2019-11-11 23:57

@marsson90: Tackar för svaret

eld
2019-11-12 07:42

Några saker med UI som jag missade i början:

fyrkant för multiselect, så behöver du bara göra en action för ett dussin lådor tex.

hålla ner X för att acceptera, används i princip alla menyer, jag brukade tidigare scrolla ner till knappen manuellt vilket tog tid och var jobbigt.

Hålla ner touchpad och vrida på kontrollen så kan du vrida runt kartan och bättre se höjdskillnader.

Sida 5 av 5