Call of Duty: Modern Warfare recensionsbombas av ryssar

Robot
Call of Duty: Modern Warfare recensionsbombas av ryssar

Kalla kriget-storyn faller inte i god jord hos våra grannar i öst.

#call-of-duty-modern-warfare


Medlem

Jo de framställs ju som bovar hämtade ur en gammal James Bond film

Medlem

Länge leve Vladimir Pee. Fast i den tidpunkten var väl han hemlig KGB agent. Han fick en fin utbildning till presidentskapet...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ja de är ju jävligt tröttsamt att de alltid ska uppvisas som onda i alla sammanhang, när får vi skjuta amerikaner i SP ? Jag är på, skiter i om det är modern tid eller ww2.

Förstår att Ryssar själva tröttar..

Medlem
Skrivet av DAoG:

Jo de framställs ju som bovar hämtade ur en gammal James Bond film

Så alltså, on point irl!

"Ryssar" är förbannade... Kan lika gärna vara Kreml som är förbannade och låter sina anställda troll skriva av sig lite.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Releasehästryttare
Skrivet av heady89:

Ja de är ju jävligt tröttsamt att de alltid ska uppvisas som onda i alla sammanhang, när får vi skjuta amerikaner i SP ? Jag är på, skiter i om det är modern tid eller ww2.

Förstår att Ryssar själva tröttar..

Väntar också med spänning på ett spel från Ryssland där man fritar länder från Usa.

Skribent
Skrivet av heady89:

Ja de är ju jävligt tröttsamt att de alltid ska uppvisas som onda i alla sammanhang, när får vi skjuta amerikaner i SP ? Jag är på, skiter i om det är modern tid eller ww2.

Förstår att Ryssar själva tröttar..

Vinnaren skriver och styr historien, därför ser det ut som det gör.

Det skulle räknas som extremt kontroversiellt om man skulle spela FPS-spel som tysk under WW2 och springa runt och skjuta allierade soldater, eller en Irakisk gerillasoldat som kämpar mot USA invasionsstyrkor när jänkarna jagade Saddam Hussein. Däremot så det omvända i båda situationerna ses som helt normaliserat.

Medlem

"I fuck your mother"


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ryssarna är rätt duktiga på att ställa sig själva i dålig dager. Om en rysk spelstudio vill utveckla ett spel med amerikanska karaktärer med tvivelaktiga drag så kan dom väl göra det. Sluta gnäll blyats!

Medlem

Skönt! Kanske man slipper dom i mp.

Medlem
Skrivet av redruM:

"I fuck your mother"

Mother Russia ? 😁


signatur

Skitfiske

Medlem

Ryssland har annekterat Krim, sänt in trupper i Syrien, invaderat Afganistan osv osv. Det är inte svårt att se att IW har hämtat inspiriation från verkligheten. Hur kan ryssar bli förvånade?? SPOILERVARNING!!!
Dessutom sägs det ju flera gånger att "the Russian bad guy" opererar själv utan Ryska regeringens vetskap. Det har blivit en grej för ryssar att tycka synd om sig själva och att hela världen är emot dem. De är ju värre än SJWs för guds skull..
Dessutom tror jag att 80% av detta kommer fr ryska trollfabriker.

Skrivet av heady89:

Ja de är ju jävligt tröttsamt att de alltid ska uppvisas som onda i alla sammanhang, när får vi skjuta amerikaner i SP ? Jag är på, skiter i om det är modern tid eller ww2.

Förstår att Ryssar själva tröttar..

Om du inte har kört det, testa spec ops the line.

I övrigt, vet inte hur man framställs i spelet, men i original mw triologin där det var dumma ryssar hade man ju ändå med lojalisterna som var "goda".
"atleast they won't shoot you on sight"

Medlem

@ZerotheCat:

Krim tillhörde sig vare Ukraina eller Ryssland under denna tid då Krim var under kontrakt från Sovjet tiden som sedan gick ut och folket fick rösta vem de ville tillhöra och det blev ja, du vet, majoritet i Krim är rysk talande samt ja, vill tillhöra Ryssland och inte Ukraina.

Syrien bad ryska trupper att hjälpa dem. Assad är President över den Syriska arab republiken och inte Trump, Baghdadid, eller någon annan utomstående. Utan Assad är legitimerad president över landet och de har allt rätt i världen enligt FN lagar att be om ett annat land om hjälp.

Dock är det Amerikanerna som sänt in sina trupper för att ..*Host* "Skydda oljan" som de sedan transportera bort. Vill du jag ska hitta länkar till dig som är endast ett par dagar gammal?

Medlem

Tänkte när jag spelade SP att Ryssarna sågs som extremt elaka ut. Förstod att det skulle bli något sånt här.

Medlem

va känsliga dom kan vara då...

Medlem

Att Ryssland ofta framställs som skurkar är ju inte direkt en slump. Upprörda ryssar borde rikta sin ilska mot Kreml och deras maffiafasoner istället för att skriva av sig på Metacritic.

Medlem

Tycker det viktigaste att påpeka är hur samtliga missions är hämtade ur riktiga händelser och att ryska personer har störst problem med förutom det uppenbara är uppdraget Highway of Death
som bygger på den riktiga händelsen men har helt enkelt bytt ut den amerikanska sidan mot ryssar.

Medlem

Kämpa på nu Ryssland
Cheeki breeki


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skägg.
10 Chambers

Uppsträckning i tråden, tack!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Uppsträckning i tråden, tack!

Tack för att du rensade lite. Det är pinsamt hur vissa människor beter sig här alltså.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Vojvoda:

@ZerotheCat:

Krim tillhörde sig vare Ukraina eller Ryssland under denna tid då Krim var under kontrakt från Sovjet tiden som sedan gick ut och folket fick rösta vem de ville tillhöra och det blev ja, du vet, majoritet i Krim är rysk talande samt ja, vill tillhöra Ryssland och inte Ukraina.

Syrien bad ryska trupper att hjälpa dem. Assad är President över den Syriska arab republiken och inte Trump, Baghdadid, eller någon annan utomstående. Utan Assad är legitimerad president över landet och de har allt rätt i världen enligt FN lagar att be om ett annat land om hjälp.

Dock är det Amerikanerna som sänt in sina trupper för att ..*Host* "Skydda oljan" som de sedan transportera bort. Vill du jag ska hitta länkar till dig som är endast ett par dagar gammal?

Du verkar inte jobba inom försvaret, säkerhet, polisen eller liknande va? Inte direkt intresserad av säkpol för den delen heller? Kan lova att det finns mycket mer bakom än vad du beskriver. Jo annekteringen av Krim var i högsta grad olaglig och fulspel. Hur ofta får man rösta om 2 saker som är samma sak. Okonventionella förband utan ”flagga på vänster arm” som gör psyops i landet bla. med felinformation som du nu säger. Men du får tycka vad du vill. Det som är så vackert med demokrati om du vet vad det är?

OnT
Jag har mina åsikter om spelet och kan förstå ryssarna lite men herregud. Dagen då sann demokrati och världsbildsuppfattning kommer till Ryssland då kanske man slutar driva om dem. Sen får man tåla vara ”skurken” ibland. Skulle älska ett danskt spel som utspelar sig på 1600talet och svensken var skurken.

Edit.
Nu när jag tänker på det. Tänk A Plague Tale liknande spel med danskar som flyr svenskar i skåne. Mycket intressant 🧐


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Fast det faktum att det nya CoD-spelet kopierar en händelse som hänt på riktigt, som Amerikanerna själva var ansvariga för, byter namn på platsen och sen säger att det är ryssarna som gjorde det, är ju sjukt grisigt gjort. Det är inte bara att "ryssarna får spela onda igen" det är det faktum att man i princip skriver om historien.

MEG
Medlem

Tja ryssar har genom historien varit skurkar och är även idag skurkar, inte en tillfällighet att de är en diktatur och har alltid varit en diktatur.


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Att Ryssland ofta framställs som skurkar är ju inte direkt en slump. Upprörda ryssar borde rikta sin ilska mot Kreml och deras maffiafasoner istället för att skriva av sig på Metacritic.

USA har väl minst lika många maffiafasoner bakom sig, iaf efter Andra världskriget.

Den egentliga anledningen är väl att USA har den överlägset största film- och spelindustrin.
Och även om en spelstudio i ett annat land gör ett spel så vill man nog exempelvis inte göra det anti-amerikanskt då USA är det land med flest och köpstarkast konsumenter.

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Fast det faktum att det nya CoD-spelet kopierar en händelse som hänt på riktigt, som Amerikanerna själva var ansvariga för, byter namn på platsen och sen säger att det är ryssarna som gjorde det, är ju sjukt grisigt gjort. Det är inte bara att "ryssarna får spela onda igen" det är det faktum att man i princip skriver om historien.

Historierevisionism är OK med BF, så varför inte CoD?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Historierevisionism är OK med BF, så varför inte CoD?

Det "fula" är väl inte historierevisionism i sig utan i det här fallet att man i spelets kontext anklagar Ryssland för något som USA var ansvariga för, skulle jag gissa.

Skribent

Jag känner väl lite som så att CoD är utvecklat på den amerikanska sidan av världen, av amerikaner för amerikaner. Så även om det blir skevt och "dumpatriotiskt" emellan åt så får man ta det lite med en nypa salt. Det är fritt fram för ryssarna att utveckla egna spel från egna (politiska) perspektiv. Hade till och med varit intressant i mitt tycke.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Tycker det viktigaste att påpeka är hur samtliga missions är hämtade ur riktiga händelser och att ryska personer har störst problem med förutom det uppenbara är uppdraget Highway of Death
som bygger på den riktiga händelsen men har helt enkelt bytt ut den amerikanska sidan mot ryssar.

Skrivet av Cordayne:

Fast det faktum att det nya CoD-spelet kopierar en händelse som hänt på riktigt, som Amerikanerna själva var ansvariga för, byter namn på platsen och sen säger att det är ryssarna som gjorde det, är ju sjukt grisigt gjort. Det är inte bara att "ryssarna får spela onda igen" det är det faktum att man i princip skriver om historien.

Jag tycker detta är otroligt viktigt att trycka på, det handlar inte bara om "arga ryssar", utan det handlar om att ett amerikanskt spelbolag har valt att ta en verklig händelse där USA mfl. begick krigsbrott och dödade flera hundra soldater som var i reträtt. Att ett spel har fiktiva händelser är en sak, att de väljer att ta en verklig händelse och byta ut Amerikanerna mfl mot ryssar är riktigt jävla vidrigt. De hävdar "the game did not represent real-world events." men de väljer ändå att kalla uppdraget vid samma namn som den verkliga händelsen, med exakt samma förlopp, fast med ryssar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

123
Skriv svar