Hands-on – de nya Battlefield V-kartorna imponerar på Calle

Robot
Hands-on – de nya Battlefield V-kartorna imponerar på Calle

"Herrejävlar, den bästa Battlefield-matchen på många år!"

#battlefield-v, #dice, #ea, #hands-on


Medlem

Köpte spelet, helt ovetandes om detta förestående släpp, i söndags. Har kul med det som finns redan nu så det här blir inte sämre!

Medlem

De har verkligen tagit spelserien i en helt annan riktning med Battlefield V, både med innehåll och prissättning. Gillas skarpt!

Geeks Gaming

Dom nya vapnena är i spelet nu. M1 Garand <3

Medlem

Blir till att köra lite bfv igen då

Jag håller med om att conquest är gäspning nu mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jinxswe:

Dom nya vapnena är i spelet nu. M1 Garand <3

Trodde jag körde med M1, men var ju M1A1!


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Blir till att köra lite bfv igen då

Jag håller med om att conquest är gäspning nu mer.

Tyvärr har dom med de senaste spelen gjort Conquest tråkigt.
Själv kör jag typ bara Breakthrough. Och jag tror anledningen för min del att Conquest har blivit tråkigt är spawn beacons, fordon som enbart kan spawnas in i spawn menyn dvs finns ingen direkt anledning för folk att försöka ta objectives då det är någon som campar spawn menyn som får fordonet.
Fordon överlag i spelet är inte roligt imo. Dom tål allt för mycket. Men samtidigt finns det så sjukt mycket gadgets som gör att folk vågar inte attackera med fordon.
Finns inte många som PTFO i battlefield spelen längre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jinxswe:

Tyvärr har dom med de senaste spelen gjort Conquest tråkigt.
Själv kör jag typ bara Breakthrough. Och jag tror anledningen för min del att Conquest har blivit tråkigt är spawn beacons, fordon som enbart kan spawnas in i spawn menyn dvs finns ingen direkt anledning för folk att försöka ta objectives då det är någon som campar spawn menyn som får fordonet.
Fordon överlag i spelet är inte roligt imo. Dom tål allt för mycket. Men samtidigt finns det så sjukt mycket gadgets som gör att folk vågar inte attackera med fordon.
Finns inte många som PTFO i battlefield spelen längre.

Justja, förut fick man väl fordon genom att ta punkter? Är ju en ganska radikal förändring av gameplay-flödet.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Mer gameplay för den som vill, via Figghen.


signatur
Medlem

Japanska kvinnor?! Amerikanska svarta kvinnor?! I ett WW2-spel!? FZ.se triggervarning delux! xD

Geeks Gaming
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Justja, förut fick man väl fordon genom att ta punkter? Är ju en ganska radikal förändring av gameplay-flödet.

Dom spawna enbart på basen och vissa punkter. Enda sättet att reparera va med en engineer, köra tillbaka till basen eller att commandern droppa en låda till en. Lika dant med ammo till fordonen. Man fick inte många skott och skulle man ha mer va de tillbaka till basen eller en låda. Vilket gjorde att spelet automatiskt va mer balanserat då flyg inte kunde självreparera mitt uppe i luften och inte ha oändligt med ammo. Tog även skill att flyga nära marken för att kunna ladda om vid basen.

Medlem
Skrivet av employed:

Japanska kvinnor?! Amerikanska svarta kvinnor?! I ett WW2-spel!? FZ.se triggervarning delux! xD

Glöm inte en rullstolsburen och en indier.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

ELF
Medlem

Är weapon sway satt till off? Lite för perfekt sikte med snipern efter att ha sprungit runt.
Skulle vilja tycka om det och köpa, men BF har blivit lite för CODigt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Geeks Gaming
Skrivet av ELF:

Är weapon sway satt till off? Lite för perfekt sikte med snipern efter att ha sprungit runt.
Skulle vilja tycka om det och köpa, men BF har blivit lite för CODigt.

Bf har aldrig haft någon direkt sway på vapen. Men dom har ökat kulans hastighet på sniper jämfört med andra bf spel.

Skribent

Härligt att det gjort ett så lovande intryck. Har mycket goda minnen från bland annat BF1943, ser fram emot att återvända. Är ledig på fredag också, så det var den helgen.

Håller helt med om att Conquest är mindre underhållande. Gamla Rush/Breakthrough är min favorit eftersom det fokuserar alla spelare på ett gemensamt objektiv och bidrar till att skapa ett narrativ ("Vi höll ut på den sista punkten i tio minuter...").

Edit: Önskar alla medics jag spelar med vore lika hjälpsamma som Calle! Skulle för övrigt gärna vilja veta varför DICE inkluderat möjligheten att dö/"bleed out" snabbare, jag förstår verkligen inte vad det fyller för funktion, förutom att frustrera alla medics. Man respawnar ju ändå inte snabbare... Vet inte hur mågna gånger jag velat rädda någon som skippat så snabbt de kan. Det leder i sin tur till att medics tänker "ingen idé att reviva, de skippar ju ändå bara", och de som sedan dör tycker att "inga medics revivar ju, lika bra att skippa". Osv osv...

Medlem
Skrivet av Joel OS:

Skulle för övrigt gärna vilja veta varför DICE inkluderat möjligheten att dö/"bleed out" snabbare, jag förstår verkligen inte vad det fyller för funktion, förutom att frustrera alla medics. Man respawnar ju ändå inte snabbare... Vet inte hur mågna gånger jag velat rädda någon som skippat så snabbt de kan. Det leder i sin tur till att medics tänker "ingen idé att reviva, de skippar ju ändå bara", och de som sedan dör tycker att "inga medics revivar ju, lika bra att skippa". Osv osv...

Om det inte finns någon medic i närheten, det går snabbare att spawna.
Har aldrig upplevt det andra som ett problem, finns massor av spelare att återuppliva. De flesta håller in "call for medic" när sjukvårdare finns i närheten. De som vill dö snabbt kanske vill byta kit, det är hur som haver inte ett problem.

Skribent
Skrivet av KAOSMAN:

Om det inte finns någon medic i närheten, det går snabbare att spawna.
Har aldrig upplevt det andra som ett problem, finns massor av spelare att återuppliva. De flesta håller in "call for medic" när sjukvårdare finns i närheten. De som vill dö snabbt kanske vill byta kit, det är hur som haver inte ett problem.

Fast går det verkligen snabbare (jämfört med att bara vänta)? Hade för mig att om man håller inne skip så får man vänta fler sekunder i menyn innan man kan spawna? Kan fatta att en del skippar om man dog mitt bland ett gäng fiender och inte locka dit en medic, men det känns som att hälften av de jag spelar med bara ignorerar mig när jag meddelar att jag är på väg att återuppliva dem. Byta kit eller spawna i fordon kan de ju göra ändå när de faktiskt dött.

Sen kanske jag läser in för mycket i det hela med den onda cirkeln, men det få saker är så irriterande som en medic som sitter 2 meter bort men struntar helt i att återuppliva en, trots att det är helt ofarligt... Men kanske bara är jag som börjar bli gammal och sur.

Skrivet av Joel OS:

Fast går det verkligen snabbare (jämfört med att bara vänta)? Hade för mig att om man håller inne skip så får man vänta fler sekunder i menyn innan man kan spawna? Kan fatta att en del skippar om man dog mitt bland ett gäng fiender och inte locka dit en medic, men det känns som att hälften av de jag spelar med bara ignorerar mig när jag meddelar att jag är på väg att återuppliva dem. Byta kit eller spawna i fordon kan de ju göra ändå när de faktiskt dött.

Sen kanske jag läser in för mycket i det hela med den onda cirkeln, men det få saker är så irriterande som en medic som sitter 2 meter bort men struntar helt i att återuppliva en, trots att det är helt ofarligt... Men kanske bara är jag som börjar bli gammal och sur.

Känner likadant som dej, sen så slösar man på tickets då en ticket bara åker ner om man respawnar och inte när du dör och bli revived, så dom kan allt ta bort den snabb trycken.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Känner likadant som dej, sen så slösar man på tickets då en ticket bara åker ner om man respawnar och inte när du dör och bli revived, så dom kan allt ta bort den snabb trycken.

Ja ta bort valmöjligheter, alla ska tvingas ligga och vänta och spela fel kit för att du tycker det.

Skrivet av KAOSMAN:

Ja ta bort valmöjligheter, alla ska tvingas ligga och vänta och spela fel kit för att du tycker det.

Absolut så tycker jag att man kan få vänta med att välja tills man dör å ingen medic revive dej, så man har ju endån ett val sen ju, så nej man tar inte bort mycket valmöjligheter. Sen e jag inte ensam om att tycka så. Och ligga å vänta där eller vänta i menyn e samma.. Respawn tiden minskar inte direkt, så lika mycket väntan endån princip...Men visst låt medic springa rundor och inte kunna göra en revive för att du tycker man ska kunna göra det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Har inte spelat Bf5 på länge men det här får mig att vilja komma tillbaka.

Medlem
Skrivet av Joel OS:

Fast går det verkligen snabbare (jämfört med att bara vänta)? Hade för mig att om man håller inne skip så får man vänta fler sekunder i menyn innan man kan spawna? Kan fatta att en del skippar om man dog mitt bland ett gäng fiender och inte locka dit en medic, men det känns som att hälften av de jag spelar med bara ignorerar mig när jag meddelar att jag är på väg att återuppliva dem. Byta kit eller spawna i fordon kan de ju göra ändå när de faktiskt dött.

Sen kanske jag läser in för mycket i det hela med den onda cirkeln, men det få saker är så irriterande som en medic som sitter 2 meter bort men struntar helt i att återuppliva en, trots att det är helt ofarligt... Men kanske bara är jag som börjar bli gammal och sur.

Kan bara tala för mig själv. I äldre Bf spel var man inte lika utsatt när man skulle reviva, man kunde fortfarande se vad som hände runt omkring. Nu kollar man ner i marken så man har inte någon aning om vad som händer. Då väljer jag hellre att inte reviva innan jag känner mig riktigt säker.

Medlem

Köpte det igår efter senaste jag sett från spelet. Ska bli nice att kötta lite Iwo

Gnällkuk

Kom på det här nu för att jag var trött, men hade ju varit fantastiskt roligt om de släppte Wake Island.... meeeeeeen, det var bara kvinnor igen, proteser och givetvis bara svarta samt att kartan hette nu Woke Island. I ett dygn eller så.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming
Skrivet av trickeh2k:

Kom på det här nu för att jag var trött, men hade ju varit fantastiskt roligt om de släppte Wake Island.... meeeeeeen, det var bara kvinnor igen, proteser och givetvis bara svarta samt att kartan hette nu Woke Island. I ett dygn eller så.

1. Du väljer själv om du ska vara kvinna.
2. Man ser fienden i ca 1 sek och hinner du se om de är en kvinna eller inte så är du inte tillräckligt snabb på att döda dom.
3. Proteser har aldrig funnits i de släppta spelet då dom tog bort dom innan ens spelet släpptes.
4. Något emot svarta eller? Du är medveten om att svarta stred i andra världskriget? Även svarta Japaner?

Gnällkuk
Skrivet av Jinxswe:

1. Du väljer själv om du ska vara kvinna.
2. Man ser fienden i ca 1 sek och hinner du se om de är en kvinna eller inte så är du inte tillräckligt snabb på att döda dom.
3. Proteser har aldrig funnits i de släppta spelet då dom tog bort dom innan ens spelet släpptes.
4. Något emot svarta eller? Du är medveten om att svarta stred i andra världskriget? Även svarta Japaner?

Åh herregud...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Näeh, var lite taggad på amerikanerna men tyckte inte om de nya banorna.
Dör non-stop av tanks och båtar man inte ser pga buskage som japan och som amerikan dör man så fort man kliver av båten.

Det är ju lite så bf är, men nu var det extremt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Åh herregud...

Jag saknade bara att han rent ut kallade dig "rasist" innan han sippade på sin soyalatte och skyllde något på SD.


signatur

I drank what?

Geeks Gaming
Skrivet av Mirage:

Jag saknade bara att han rent ut kallade dig "rasist" innan han sippade på sin soyalatte och skyllde något på SD.

oj vad finkänsliga ni är. Behövs det personal space ełler?
Eller så va de mer att de som skrevs är så gammalt, tråkigt och kommer från folk som inte ens rört spelet.

Medlem

Vet inte vad jag tycker om BF5 längre. Som defender får man ingenting alls och även kom man spränger en tank så kommer det konstant nya tanks vilket gör att det bara känns drygt att göra allt man kan för att spränga en tank..

12
Skriv svar