Ubisoft tänker fixa utskällda Ghost Recon: Breakpoint

Robot
Ubisoft tänker fixa utskällda Ghost Recon: Breakpoint

Både buggfixar och nytt material är på gång.

#ghost-recon-breakpoint, #ubisoft


Medlem

Alltså jag förstår inte att sånt här fortfarande ska behövas? Är det ingen någonstans på företaget som inser vilket skick spelet befinner sig i innan release? Alltså kom igen.
Detta kan ju inte komma som en överraskning för dem, de måste ju haft provspelare?

Försena spelet istället då och slipp den här typen av negativ kritik.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Alltså jag förstår inte att sånt här fortfarande ska behövas? Är det ingen någonstans på företaget som inser vilket skick spelet befinner sig i innan release? Alltså kom igen.
Detta kan ju inte komma som en överraskning för dem, de måste ju haft provspelare?

Försena spelet istället då och slipp den här typen av negativ kritik.

Anledningen varför förbokningar är dåligt för industrin.
har försökt säga det till folk i många år men dom lyssnar inte.

Om folk förbokar, ger sina pengar i förväg till utvecklaren, då har dom råd att släppa ofärdiga spel för dom har redan fått dina pengar.
Då kan dom säga i efterhand "Oops, we fucked up, vi lovar att fixa spelet".

Dom inleder alltid starkt med att hypea upp titeln med coola trailers, sen så snabbt dom får dina pengar, då bryr dom sig inte hur slutprodukten blir.
Så är det med AAA utvecklare.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra, även fast detta kanske inte borde varit situationen från början så har Ubisoft bra meriter när det gäller att stödja och förbättra sina spel efter släpp.
Rainbow Six Seige och Assassin's Creed Odyssey (och Origins, för den delen) hade exemplariskt stöd efter släpp, mängder nya saker (både gratis och betal-DLC) och buggfixar, så det finns en god chans att detta slutar på det viset också.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Anledningen varför förbokningar är dåligt för industrin.
har försökt säga det till folk i många år men dom lyssnar inte.

Om folk förbokar, ger sina pengar i förväg till utvecklaren, då har dom råd att släppa ofärdiga spel för dom har redan fått dina pengar.
Då kan dom säga i efterhand "Oops, we fucked up, vi lovar att fixa spelet".

Dom inleder alltid starkt med att hypea upp titeln med coola trailers, sen så snabbt dom får dina pengar, då bryr dom sig inte hur slutprodukten blir.
Så är det med AAA utvecklare.

Håller helt med, pre-orders är verkligen en av dom största anledningarna till att spelindustrin ser ut som det gör idag, med ofärdiga cashgrabs där utvecklarna knappt bryr sig om spelen i sig.

Bojkotta pre-orders!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Nja, nä, jag tror inte att pre-orders ligger bakom varför industrin ser ut som, ja, en industri.
Kostnaden för utveckling skenar, priserna på spels hålls låga och därför finns det bara en faktor företagen kan påverka – utvecklingstiden. Pressa tiden och du får ut spelet snabbare, till ett billigare pris och större förtjänst. Men det blir på bekostnad av kvaliteten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Avskyr den moderna spelindustrin. Många spel är egentligen early access-spel utan att utannonseras som det.

Testpilot

Då det gäller detta spel tycker jag att floppen mest beror på att de ändrat lite men grunkonceptet är lika platt som Wildlands. Det var inte bra på nåt egentligen.

Jag köpte det efter release mest för att ha som benchmark då det är ganska krävande.
Det säger ju en del att jag faktiskt spelat Borderlands 3 mer än detta och då skaffade jag även det samtidigt att ha som testspel

Finns verkligen något dåligt i detta med pressade AAA-titlar som slängs ut titt som tätt och sen patchas till tusen för att tillslut bli bra. Likadant så slänger utvecklarna in micro transaktioner som sen alla blir arga på och sen går de tillbaka och ändrar, konstigt att de inte lär sig.

Men samtidigt så finns det ju motrörelser mot detta hafsiga och slafsiga spelmakande, både Naughty Dog och Rockstar tar ju evinnerlig tid på sig att putsa på sina spel och ser till att de kommer ut som färdiga produkter.

Medlem

Fixa på ni! Men ingen panik. Jag har haft jättekul med detta spel och jag anar att de som gnäller mest är PC-spelare.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Fixa på ni! Men ingen panik. Jag har haft jättekul med detta spel och jag anar att de som gnäller mest är PC-spelare.

Nope, sitter på ps4pro här och har knappt rört spelet sedan release för det är så förbannat mkt buggar.

Medlem

Titel; Ubisoft tänker fixa utskällda Ghost Recon: Breakpoint...Tänker att det var ju jädrans snällt av dem

Geeks Gaming

Kommer fortfarande inte gå tillbaka till vad Ghost recon en gång va. Och de kommer fortfarande vara ett ubisoft open world spel.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Nope, sitter på ps4pro här och har knappt rört spelet sedan release för det är så förbannat mkt buggar.

Du borde alltså ha köpt en Xbox 😎

(Jag skojar, starta inget fanboykrig nu)

Medlem

Efter att ha spelat detta i en vecka (fick spelet vid nytt GPU köp) så måste säga att spelet har mycket potential. Snyggt som fan, bra optimering, bra ljud, intressant mekanik. En helt enorm värld att utforska. Skulle kunnat bli ett Skyrim i modern/nära framtids miljö enligt mej om de la mer tid på vissa uppdrag och storyn.

Dock så finns det en del att önska. Väldigt krångligt att skapa en grupp för att kunna göra uppdrag. Svårighetsgraden är väldigt speciell pga fiendens AI och hur allt är designat. Fordonen lämnar en del att önska. Varför finns det ens fordon när man kan FTa överallt?! En delbuggar finns också.

Dock tycker jag att spelet har fått oförtjänt mycket skit. Finns gott om exempel på spel som varit och är mycket värre.

Så nu ska de fixa Ghost Recon: Breakpoint. Vad snällt av dem...

Litet surt att sitta med löftena om ett fixat Division 2 när Ubisoft verkar vara mer intresserade av att fixa detta än att lösa problemen med ett spel som redan varit ute en stund.

Med Division har ju Ubisoft och Massive lovat massor av fixar till buggfesten. Och säger att de lyssnar så himla mycket och allting. Men istället för att faktiskt fixa buggarna, så har de bara sänkt spelet ytterligare genom att slänga på en massa saker som ingen vill ha, eller skapa nya buggar istället. Och för varje bugg de faktiskt har fixat, så kommer den ju tillbaka, i värsta fall i kvadrat, med nästa uppdatering ett kort tag senare. Viktigare att släppa nytt material än att göra spelet spelbart. Eller... ja, nytt material. Mer som att försöka måla över det stora fula hålet i väggen och låtsas som att det inte finns. Litet målarfärg kan fixa allt. *host*

Får se om Ubisoft gör samma sak med detta spelet, men det känns ju litet som att "varför bryta en nedåtgående trend".

Eller så kommer jag sitta och känna mig ännu surare när de faktiskt fixar Ghost Recon men fortsätter sänka Division ännu mer. Vi får väl se. Just nu, dock... lagom roligt hela vägen.

Medlem

Det som får mig att logga ghost recon breakpoint istället för division är just utforskandet, även om man kan ta en helikopter överallt så finns det mycket charm i miljöerna, smyga sig fram på baser/fiender osv som division tyvärr saknade, där handlade det mer om att hitta optimal rutt, här är inte ens hälften av kartan utforskad efter 40+ timmar i spelet.

Visst finns det en del störande moment i spelet, men det funkar bra än så länge.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Du borde alltså ha köpt en Xbox 😎

(Jag skojar, starta inget fanboykrig nu)

Hahaha om det fungerar bra på xbox så tydligen.

Medlem

Kort vad jag tycker de behöver göra:
- Bort med all j*vla rpg mekanik och ge vapen och armor stats baserat på verkliga faktorer.
- Gör om alla menyer i spelet och förenkla uppdragsstrukturen så det är lättare att bläddra igenom dem.
- Fixa fordon och flyg kontroller och animationer, de är urusla precis som i Wildlands.
- Bort med alla former av mikrotransaktioner och låt folk slåss för belöningarna.
- Hela storyn behöver göras om men det är lite för stort.
- Buggar Buggar och åter mer Buggar, fixa dem.
- Social HUB ska dö!
- En väl utbyggd order struktur för att navigera och befalla dina AI trupper att göra som du vill om inte situationen kräver direkt att de ska ta skydd eller skjuta. Men för det behövs ju en bra AI och de vet vi ju inte är Ubisofts starka sida.

Efter det kanske jag kan köpa spelet till rabatterat pris.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

1
Skriv svar